Макар и да се казва „Призраци във Венеция“, филмът заема елементи от книгата „Празникът на Вси светии“. Още един сюжет, посветен на престъпление, който Агата Кристи издава през 1969. В историята Еркюл Поаро, заедно със своята добра приятелка криминалната писателка Ариадни Оливър, трябва да разкрият кой е убиецът на удавената по време на хелоуинско парти Джойс. Двамата се впускат в това разследване, насред привидното спокойствие на английската провинция. Във филма, базиран на елементи от тази книга, Кенет Брана и сценаристът Майкъл Грийн решават да пренесат действието в Италия и, по-конкретно, в града на гондолите и каналите. Венеция. Където Еркюл Поаро е решил да се отдаде на заслужено пенсиониране, след драматичните събития около „Смърт край Нил“.
Както можете да се досетите, спокойствието му не трае дълго. Въпреки че си е наел дори телохранител, който да го пази от нежелани срещи, път към него си пробива добрата му приятелка Ариадни Оливър. До тук, вървим почти по сюжета на книгата. Авторката на криминални мистерии обаче решава да покани прагматичния детектив на окултен сеанс, който ще се проведе в дома на оперна певица, изгубила гласа и любовта си към сцената след смъртта на дъщеря й. Нощта пада, и насред фойерверки и детски смехове, детективът се отправя към мрачното имение, издигащо се над венецианските води. А там, го очаква нещо повече от тъжни спомени и самота…
След като изгледах филма, в едно бях напълно сигурен – искам отново да ида до Венеция. Ако е възможно, улиците да са точно толкова празни, колкото бяха във филма. Виждаме града след Втората световна война, по - конкретно, през 1946, когато хората все още се възстановяват от преживените ужаси. Един от героите е особено засегнат от това.
Както и в предишните филми и тук костюмите на персонажите са на изключително високо ниво. Всеки един е толкова стилен, че много от зрителите, най-вероятно, ще си харесат някое сако или риза.
„Агата Кристи е най-популярната и обичана в света авторка на мистерии. Това е така, защото тя знае какво е нужно за една добра детективска история“ – казва Кенет Брана в промоционалните материали към филма и допълва – „Убийство в Ориент Експрес“ се занимаваше с темата за отмъщението, „Смърт край Нил“ бе посветен на алчността.
„Призраци във Венеция“ ни задава въпроса – Остава ли нещо след нас?“ Носителят на Оскар и тук отдадено се превъплъщава в Еркюл Поаро. Ефектните му монолози и битката между паранормалното и рационалното, която героят води до самия край на филма, са сърцето на главната мъжка роля.
„Призраци във Венеция“ не е просто мистерия, посветена на убийство. Във филма има и паранормален елемент, това издига филма на друго ниво“, казва Тина Фей, която познаваме предимно като комедийна актриса. И тя се справя много добре като такава в новия филм за Еркюл Поаро. Ролята на Ариадни Оливър изисква и драматичен елемент, който тя умело добавя към вълненията на криминалната писателка.
Носителката на Оскар Мишел Йео е тази, която най-силно ме впечатли. Защото звездата на „Всичко, навсякъде, наведнъж“ тук влиза в ролята на медиум. Онази връзка с отвъдния свят, която връща героите на филма към една загуба, която може би ще се окаже престъпление…
И точно нейната роля се оказва пътят към основните въпроси, които продукцията си задава. Трябва ли да се страхуваме от духове? Или, може би, човешкото коварство е по-опасно?
Ще разберете само в „Призраци във Венеция“.
Още по темата в звуковия файл.
С фокус върху паметта, справедливостта и бъдещето Турция отбеляза тази седмица 9 години от неуспешния опит за преврат в страната. Какво е отношението към събитията от 15-и юли 2016 г. близо десетилетие по-късно - можете да чуете в репортажа на специалния пратеник на БНР в Турция Мария Петрова. Това, което можете да чуете в началото на репортажа,..
Какво кара чужденци с различни професии и съдби за учат български език? Как една молдовка сбъдна мечтата на покойните си баща и свекър, които не са успели да целунат българската земя приживе? Защо любимата песен на млад полски славист е “Една българска роза”? Тези лични истории на участници в 48-ия Международен семинар по българистика на..
"Когато снимам, не си гледам фотоапарата. Разчитам на това, което съм заснел. То е усещане – още в момента разбираш, че си направил хубав кадър . Има кадри, които си стоят в главата ми, и чакам с нетърпение момента, в който ще отворя компютъра и ще видя какво съм направил." Това разказа пред БНР авторът на проекта "Хората на София" ("People..
Подаваш сигнал срещу пиян шофьор и се превръщаш в мишена на съдия – това се случва на Анна Адамова, юрист и доктор по конституционно право. Преди 3 години по подаден от нея сигнал идва дежурен екип от 8-о РУ в София, викат КАТ и вземат книжката на водача поради отказ да даде проба за алкохол. Самият водач и партньорката му тогава..
18 юли 1930 г. В печата за първи път излиза разписание на предаванията, излъчвани по "Родно радио" , пише проф. Веселин Димитров в книгата си "История на радиото в България" . Първата програма е за предстоящата седмица, в която четири пъти са планирани редовни емисии . Ето я и нея, такава, каквато я препредава именитият радиожурналист и..
В момента има повече енергия за превръщането на лагера "Белене" в мемориал . "Белене" става все по-популярно място в последните години. Над 200 000 са посещенията в дигиталната платформа със свидетелства на оцелели, а когато общественият интерес е по-висок, институциите усещат друг тип обществен натиск . Това коментира пред БНР Луиза..
В свят, в който добрината понякога се крие зад високите огради на ежедневието, две деветгодишни близначки от Силистра напомнят, че човечността няма възраст. Историята на Радост и Марая Пееви е истински лъч светлина – и пример, че децата умеят не само да мечтаят, но и да действат. В следващия репортаж ще ви срещнем с тяхната малка, но..
" Ако се опитат да предизвикат предсрочни избори във Варна, много силно ще настъпят мотиката . Благо Коцев ще си ги спечели", предупреди председателят..
Кандидатите за поста бяха шестима - рекорден брой до този момент. Това са: Антон Станков, Мария Матева, Джема Грозданова, Димитър Маргаритов, Мая..
Задържане по принцип за даден вид престъпление е крайно неприемливо. Никое престъпление само по себе си не е основание по принцип човек да бъде..