„За жалост, ми се е случвало редовно във предишното ми училище от предишния клас да се отправят неприятни коментари по мой адрес, като редовно бяха придружавани и от мои лоши снимки, коментирайки това, че съм странна. Или че, не им харесва каква съм", каза Вера Топчев за "Рано в неделя".
Първоначално Вера е обект на постоянни подигравки от съучениците си докато е на училище. Но след като всички се сдобиват със собствени смартфони, тормозът към нея започва и по интернет, през социалните мрежи и чатове.
„Имахме обща група в една мрежа. Там вече коментарите валяха като дъжд. Беше почти веднага, понеже пък до преди това бях изключително подигравана, а и бях постоянната жертва на тормоз в училище.“
Момичето търси помощ в училище, от учителите, но никой не обърнал внимание на нейните оплаквани. Така решава да сподели на родителите си и на други възрастни в обкръжението ѝ, които застават зад нея.
"Но това, което на мен лично ми помогна да се справя беше, че прекъснах контакт с въпросните хора в интернет и реших да не приемам всички коментари по мой адрес присърце.“
Понастоящем Вера учи в 7-о средно училище „Свети седмочисленици“ в София. Откакто е в ново училище, тормозът срещу нея е спрял. Но въпреки това знае, че рискове съществуват и извън училищната среда.
Днес Вера Топчев е един от миротворците по програма „Стъпки заедно“ на Министерството на образованието и Уницеф. Програмата изгражда среда, в която всеки ученик е добре приет и включен в училищната общност.
Програмата „Стъпки заедно“, в която Вера участва се изпълнява от 2 години. Този период е бил пилотен или тестове период и затова са участвали само 5 училища от страната. Сега вече започва втората фаза, обясни координаторът на програмата Роза Димова:
"И сега продължаваме нататък с подготовка на менторите за програмата, тъй като програмата се основава на общия училищен подход. Това означава включване на всички ученици, родители, учители. Най-напред учителите преминават през обучения по методиката на програмата, след което учителите разработват и адаптират методиката към своите нужди и работят в своите класове в работилници за класа. Към програмата има група ученици, които ние нарекохме миротворци. Това са ученици, които работят по метода, връстници, обучават и подкрепят връстници. Всъщност идеята на миротворците е те да подкрепят ученици, които имат нужда, а идеята на цялата програма е превенция на насилие в училището.
Помощ идва и от най-високо ниво. В началото на изминалата седмица Комисията на Европейския парламент по граждански свободи правосъдие и вътрешни работи (ЛИБЕ) прие позиция относно новите мерки за защита на децата онлайн.„Беше чувствителен, сложен и противоречив доклад но фактът, че успя да привлече широка подкрепа от всички политически групи, е наистина окуражаващ. Така че наистина отбелязваме важно събитие в борбата срещу сексуалното насилие над деца онлайн, коментира Хавиер Сарсалехос от Кимисията ЛИБЕ - докладчикът, работил по изготвянето на проектопозицията на парламента.
Защитата е насочена най-вече към предотвратяването и спирането на сексуалното малтретиране на деца. Парламентарната комисия на Европейския парламент въвежда задължения за интернет доставчиците, ще бъде създаден Център за закрила на детето, има и идея да се създаде Консултативен форум, който ще гарантира, че гласовете на жертвите се чуват и че правата им са защитени
„Инвестирахме много време както на политическо, така и на техническо ниво. И това е нещо, което бих искал да споделя с други политически групи, защото атмосферата, духът на компромис и волята да се създаде добър законодателен акт, правно издържан и ефективен надделя над всички други различия, които може да имаме помежду си, допълни още Хавиер Сарсалехос.
Самата програма не изисква кой знае какво финансиране до голяма степен, а тя се движи от желанието на хората да влязат в методиката и да я използват. Към момента уницеф подкрепя развитието на капацитета на менторската подкрепа и благодарение на корпоративни дарители. Надяваме се, че тази подкрепа ще продължи, за да укрепим менторската роля, така че в бъдеще и повече училища да могат да бъдат включени, поясни координаторът на програмата Роза Димова.
"Това, което най много ни направи впечатление е, че учители и деца споделиха, че някак си са станали по-близки и това е спомогнало от една страна учениците да видят учителите като хора, а не само като учители, както и това, от което учителите винаги се опасяват – по-лошо отношение към тях от страна на учениците. Това също много е намаляло, така че те стават нещо като 1 семейство по-близки 1 до друг, вследствие на което намаляват и лошото отношение и агресията, и сплотяването на класовете се подобряват, така че това е, което за мен е най-ценното от тази програма, обобщи Димова.
Още по темата в звуковия файл.
Над 150 се записаха за летните занимания в Регионалния исторически музей „Стою Шишков“ в Смолян. "Ваканция в музея, научи българското" ще продължи до 25 юли. Заниманията са за деца от 6 до 12 години. Най-интересното е да готвят родопски ястия, разказва Валентина Василева – директор на музея в Смолян. "Залагаме както на традиционни..
Град Левски отбеляза тържествено годишнината от рождението на Апостола на свободата Васил Левски. В честването се включи и президентът Румен Радев. В общината отбелязват и 80 години от обявяването на селището за град. Към събралото се множество тази вечер президентът Румен Радев се обърна с думите: "Историята помни ентусиазма и..
Може би за социалните служби Асаф Ясур да е инвалид,но той е параолимпийски състезател по таекуондо, двукратен световен шампион, двукратен европейски шампион и олимпийски шампион от Париж. Дори в момента е на състезание в Корея - родината на този спорт. На конференция на медицинските сестри и брата на Израел за ролята на медиците в неговия..
С фокус върху паметта, справедливостта и бъдещето Турция отбеляза тази седмица 9 години от неуспешния опит за преврат в страната. Какво е отношението към събитията от 15-и юли 2016 г. близо десетилетие по-късно - можете да чуете в репортажа на специалния пратеник на БНР в Турция Мария Петрова. Това, което можете да чуете в началото на репортажа,..
Какво кара чужденци с различни професии и съдби за учат български език? Как една молдовка сбъдна мечтата на покойните си баща и свекър, които не са успели да целунат българската земя приживе? Защо любимата песен на млад полски славист е “Една българска роза”? Тези лични истории на участници в 48-ия Международен семинар по българистика на..
"Когато снимам, не си гледам фотоапарата. Разчитам на това, което съм заснел. То е усещане – още в момента разбираш, че си направил хубав кадър . Има кадри, които си стоят в главата ми, и чакам с нетърпение момента, в който ще отворя компютъра и ще видя какво съм направил." Това разказа пред БНР авторът на проекта "Хората на София" ("People..
Подаваш сигнал срещу пиян шофьор и се превръщаш в мишена на съдия – това се случва на Анна Адамова, юрист и доктор по конституционно право. Преди 3 години по подаден от нея сигнал идва дежурен екип от 8-о РУ в София, викат КАТ и вземат книжката на водача поради отказ да даде проба за алкохол. Самият водач и партньорката му тогава..
" Самоубийството може да бъде израз на много неща , но като че ли на първо място бих могъл да кажа, че самоубойството е израз на екзистенциална..
"Фактът, че се приеха три от законопроектите с идеята да се намери общо решение за откриване на начин да се постигнат въпросните заплати, които се..
През 2020 г. протестът беше граждански, сега е политически ! Това мнение изказа пред БНР адвокат Николай Хаджигенов от "Ние идваме", част от т.нар...