Всички общински съветници се застъпиха за решението, че трябва да бъдат удължени картите за градски транспорт на всички хора в София, които са имали актуални превозни документи към момента на транспортния протест.
Това заяви пред БНР председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров.
"Още в утрешния ден, когато ще разглеждаме икономическата рамка за транспорта, в решението е заложена точно такава точка – да задължим Центъра за градска мобилност да удължи с 6 дни абонаментните карти на пътуващите".
По думите му това ще стане автоматично и няма да се изисква никакво действие от страна на хората.
Финансовите щети от протеста са най-вече от нереализираните продажби на превозни документи, посочи Петров в интервю за предаването "Хоризонт до обед" и уточни, че по груби сметки става въпрос за около 4 млн. лв. Приходите от метрото пък са се увеличи с около 30-40%. Председателят на Общинския съвет отправи специална благодарност към служителите на "Метрополитен", че не са се поддали на натиска и те да спрат работа и така и не са блокирали София.
За решението да се отпуснат 15 млн. лв. за транспорта на София, след което протестът беше прекратен, Цветомир Петров обясни:
"Тези 15 млн. не са дадени за заплати. Имаме становище на Комисията по транспорт. Гледаме икономическата рамка в утрешния ден. След решението каква икономическа рамка ще бъде одобрена от Общинския съвет, може да се каже с колко ще бъдат увеличени заплатите на работниците – това е на база на разчетите, които ще бъдат направени. Реално утре в Общинския съвет ще се вземе решение с колко и на кои ще бъдат увеличени заплатите в транспорта".
Има входирано предложение от ГЕРБ, БСП и ИТН в СОС за увеличение на заплатите с 300 лв. на всички служители на столичния градски транспорт, посочи Петров, но изказа мнението си:
"Ние смятаме, че това е неработещо, тъй като ще отвори огромна дупка в рамката, огромен дефицит, при който още в края на септември – октомври най-вероятно няма да можем да плащаме заплати на всички работещи в Авто- и Електротранспорт, ЦГМ и "Метрополитен". Смятам, че това решение не е правилно. Ние ще предложим наша рамка, наше предложение, като повече пари ще бъдат насочени към дефицитните професии, а именно за тези, които работят в депата, и за шофьорите".
Все пак председателят на СОС смята, че трудно ще съберат мнозинство за това предложение. "Ние сме длъжни като добри държавници да предлагаме решенията, които смятаме, че са правилни за града, а не които са конюнктурни", обясни той. И напомни още, че тези 15 млн. се дават еднократно. Следващата година тези 15 млн. отново трябва да се търсят отнякъде, предупреди той.
По думите му бюджетната рамка на столичния транспорт е около 700 млн. лв. В момента предложената рамка е с близо 40-50 млн. дефицит. Петров призова общинските съветници да проявят разум при гласуването утре.
От ЦГМ изпратиха до БНР своята писмена позиция:
""Център за градска мобилност" ЕАД има ясна политика за защита на интересите на нашите потребители.
В Дружеството има входирано официално писмо на председателя на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност Иван Таков, подписано и от зам.-председателя на Комисията Карлос Котрера, с искане за удължаване на абонаментни карти на пътуващите заради форсмажорни обстоятелства за 6 дни. Това е времето на стачката на транспортните синдикати от "Столичен Автотранспорт" и "Столичен Електротранспорт".
Кметът на Столична община също изрази позиция за компенсиране на пътуващите.
ЦГМ може технологично да удължи срока на картите на нашите клиенти. Предстои решение на Столичен общински съвет, който е принципал на Дружеството.
Към настоящия момент общият размер на загубите за шестте дни на протест е общо около 3 480 000 лева. На ден загубите са общо между 500 000 и 580 000 лева, като само от плащанията на банкови карти, независимо от работата на метрото, финансовата загуба е между 80 000 и 160 000 лева".
Цялото интервю на Валерия Николова с Цветомир Петров в предаването "Хоризонт до обед" чуйте в звуковия файл.
Ще продължи ли триумфът на проевропейските столични кметове или Полша ще остане бастион на консервативния национализъм? Такъв изглежда основният залог на утрешния президентски балотаж. Управникът на Варшава, първият кмет на града, посетил Прайда, Рафал Тшасковски за втори път е на такова гласуване. За разлика от 2020 г., кандидатът на "Гражданската..
Месеци наред преговаряха ЕС и Великобритания за нова сделка след Брекзит. В предизборната кампания премиерът лейбърист Киър Стармър обеща "рестартиране", макар и с дебели червени линии. Връщане в общия пазар, в митническия съюз или връщане на свободното движение на хора няма да има, обеща тогава Стармър. И спази дадената дума. Още не беше изсъхнало..
Към дълбините на мрачната човешка душа...натам ни води излезлият наскоро роман на Иън Макгуайър - “Северните води”. Британският автор разказва историята на китоловен кораб, който през 1859 г. се отправя на последното си пътуване с пъстър, обръгнал и видял какво ли не екипаж, сред който има и убиец на борда. Въздействаща, брилянтна и..
Социално напрежение в България може да бъде предизвикано само чрез използването на 3-4 сайта и тролове в социалните мрежи. Това заяви в интервю за "Хоризонт" Георги Ангелов – журналист и експерт по теми свързани с дезинформацията и хибридната война. "Правя един анализ за медийната собственост, който почти е привършил. Имаме няколко фирми, зад..
Интерактивна карта с всички пътни инциденти в страната разработи 18-годишният ученик Мартин Атанасов. "Черна писта" е постижение, което държавните институции не са успели да реализират досега. Мартин е част от гражданско обединение срещу "Войната по пътищата" и е създал цифров инструмент, който визуализира тревожната статистика на пътните..
Един от всеки четирима работещи в ЕС има проблем, свързан със стреса , според престижно европейско проучване. Данните в световен мащаб сочат, че един от трима души на възраст от 18 до 75 години страда от психично разстройство - най-често депресия или тревожност. Тенденцията е хроничните болести да се развиват във все по-ранна възраст . Заболелите..
Васил Терзиев продължава да се прави на жертва . Това заяви пред БНР д-р Ваня Тагарева - председател на общинската комисия по обществен ред и сигурност, зам.-председател на Столичния общински съвет. " Подкрепихме бюджета, който беше предложен от кмета Васил Терзиев, като разбира се направихме съответните изменения, допълнения и промени - нещо,..
Влизането ни в еврозоната от 1 януари 2026 г. ще е твърде рано , категоричен бе пред БНР икономистът Стоян Панчев от Експертния клуб за икономика и..
" Пеевски като валяк прегази къде каквото има по пътя му. Не бих казал, че Доган окончателно ще излезе от политиката, но това са последни издихания - на..
Интерактивна карта с всички пътни инциденти в страната разработи 18-годишният ученик Мартин Атанасов. "Черна писта" е постижение, което..