Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"Сцена Централни хали“ със специална безплатна програма за Деня на София

| Интервю
Централни софийски хали
Снимка: Ани Петрова

Дискусия "София като бранд“, детска арт работилница, попъп изложба и беседа с урбаниста Здравко Петров – това са водещите теми в празничната програма, с която "Сцена Централни хали“ ще отбележи Деня на София на 17 септември. 

"Отворените врати са една много хубава практика, но за нас, от сцена "Централни хали", която е една от най-новите културни пространства в София, което вече направи година - година и нещо, това означава като политика, че ние сме отворили вратите на "Сцена Централни хали" за всички творци, артисти, за хората на духа на София, както и за тяхната публика като предоставяме това културно пространство, където те да реализират своите проекти, своите продукции, да ги представят пред публика и да имат възможност за изява, тъй като сцените в София винаги са пълни и винаги има нужда от нови културни пространства, така че сцена "Централни хали" работи абсолютно активно и отворено към хората на духа, към творците на София и към артистите, които винаги са добре дошли заедно с тяхната публика". Това коментира пред БНР Драгомир Димитров, мениджър на сцена "Централни хали":

"Днес също имаме богата програма, тъй като няма как на един празник да не се случват събития. Част от тази програма обаче е и работна, тъй като с хората от общината и от общинско предприятие "Туризъм" си говорим за туристически бранд София. След това имаме една детска работилница със "Софиянер", която ще се казва "Оцвети София" и с художника Дамян Дамянов, част от колектива на "Софиянер", и ще дадем възможност на децата да реализират своите виждания как биха искали да виждат някои от сградите в София като ги оцветят по собствена визия и собствено подобие. Спецификата на София, дори и да не е най-красивата като сгради, тя е много специфична  и много характерна и това стана ясно и в днескашните ни разговори, но децата имат своето въображение и те са бъдещите обитатели на този град и те имат право да мечтаят и да виждат цветове, които ние не виждаме като по-големи, така че нека да им дадем на тях думата в този момент. Да бъде така, както те искат да го видят по отношение на емблематичните сгради на София, които са обект на туристически интерес, но и не само, а въобще на емблематичност като бранд на този град, като характерно за града София". 

Цялото интервю с Драгомир Димитров можете да чуете от звуковия файл.
По публикацията работи: Недит Георгиева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Пътуване назад във времето с първа спирка - Военната академия "Георги Раковски"

Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..

публикувано на 26.11.25 в 15:09
Полина Карастоянова

Поли Карастоянова: 2026-а година ще бъде по-добра за българския туризъм

2025-а година е определена като най-успешната  след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..

публикувано на 25.11.25 в 13:42
Мартин Димитров

Мартин Димитров: Сегашното управление става опасно за финансовата система

"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..

публикувано на 25.11.25 в 09:16
Хранителна банка в САЩ

Кърт Шулц за бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас

За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..

публикувано на 24.11.25 в 15:46

ИИ и туристическите платформи - кое е новото и кое е "забравеното старо"?

Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка.  Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..

публикувано на 24.11.25 в 14:44

Дигитален туризъм и нови професии на изкуствения интелект в сферата

Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..

публикувано на 23.11.25 в 11:53
с. Баните, община Баните

Старата минерална баня в Баните ще стане музей на балнеологията

Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..

публикувано на 23.11.25 в 07:45