Издаването на строителни разрешения, които показват някакви нагласи, сочи, че нещата в Пловдив в строителството са добре, макар и да не сме на първо място, София е със 186 разрешения, Пловдив има 160, Варна – 123, Бургас – 107. От жилищата, чието строителство предстои да започне в България, в София те са 1300, в Пловдив – около 850, във Варна – 380. В Пловдив динамично продължава да се развива и „Тракия“-икономическа зона, където се строят впечатляващи за този етап строителни сгради, което логично води до потребителско търсене на нови жилища, уточни инж. Иванов.
По думите на инж. Иванов в момента се търсят и по-луксозните и качествени жилища, за които има пазарна ниша, и по-малки за хора, коите все още не са създали семейства. Сравнение с второто тримесечие на миналата година показва, че строителството на жилищни сгради е намаляло с 1%, а на административните – с 15%. По показател „разгърната жилищна площ“ нещата изглеждат различно – тя е увеличена, заяви инж. Иванов.
Гаранция за нараснало качество на строителството е тенденцията да се строи повече, което задържа и добрите кадри в строителството. Фактор за качествено строителство е все по-капризният пазар, тъй като потребителите вече са доста еволюирали в изискванията си, а на трето място – новите и все по-добри материали и технологии. Със сигурност мога да кажа, че качеството на строителството в България през последните 6-7 години е на европейско ниво.
Инж. Иванов определи като „много сериозно предизвикателство“ за строителната гилдия предстоящото саниране на 51 жилищни сгради в Пловдив. Той уточни, че за една сграда може да кандидатства само една фирма, съгласно изискванията на обществената поръчка, в която могат да участват само малки и средни фирми. Изключват се всякакви свързани лица при подаване на офертите. Със сигурност, ако 50 блока започнат да се санират едновременно, това сериозно ще затрудни гражданите. Инж. Иванов определи предстоящото саниране като предизвикателство, което дава шанс на малките фирми, събрали професионален кураж, да извървят собствения си път и да достигнат до нов по-висок етап на качество. Професионалните предизвикателства във всяка професия водят до развитие. Досега никога толкова много не сме били консолидирани в гилдията от респект, както сега към това, което предстои, за да бъде качествено изпълнението на санирането, подчерта още инж. Пламен Иванов.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..