И четирите версии все още се разглеждат, а те са именно: техническа повреда, за която говори и този запис (от черната кутия на самолета, че има проблем със задкрилките – бел. ред.); вероятност за пилотска грешка, некачествено гориво или попадане на чужди тела в двигателите. Очевидно тази последна версия – с неизправност в двигателите, може да отпадне, но по другите тепърва ще се работи.
Александър Богоявленски отбеляза, че метеорологичните условия по време на излитането на самолета са били такива, че е много вероятно да се е получило и обледяване на крилата на машината, което е критично във фазата на излитане:
Така че този проблем със задкрилките донякъде ме насочва отново в плоскостта на тази теория (за възможно обледяване на крилете – бел.ред.), защото един от проблемите, които ледът по крилото може да предизвика, е именно проблем със задкрилките, а те са критични във фазата на издигане на самолета.
Още нещо важно, което можем да отбележим, са думите на екипажа – на капитана на самолета към кулата, малко преди да излети, че избира да използва цялата дължина на пистата – цялото протежение на пистата, тъй като самолетът е тежък – тоест освен 92-мата пътници на борда имало и достатъчно голямо количество товар, така че и капитанът, и екипажът да предпочетат по-голямо разстояние за излитане.
Александър Богоявленски отбеляза още, че през изминаващата година авиоинцидентите са били по-малко, в сравнение с миналата и по-миналата година:
2016-а беше доста сигурна за авиацията. Повечето инциденти въобще в индустрията – не само в полет, не само самолетни, а и по летища, бяха свързани по-скоро със сигурността и с промените в глобалната сигурност на геополитическо ниво – терористичните заплахи, новите начини, по което терористите се отнасят към тази свръхчувствителна индустрия, каквато е авиационната. Имаше инциденти с взривяване на самолети, но чисто авиационни инциденти, свързани с технически проблеми, грешки на пилотиране или грешки в системата, имаше много малко.
Тоест можем да твърдим смело, че тенденцията е обратна – а именно – към все по-нарастващ контрол и подобряване на чисто авиационните операции, но пък, от друга страна, това означава, че индустрията като цяло трябва още по-сериозно да се отнася към терористичната заплаха.
Цялото интервю може да чуете от звуковия файл.