Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Ще следим много внимателно 120-те страници на мобилния пакет

Транспортните работници вече отпаднаха от директивата за командировки, това за нас е сериозно постижение

След гласувания в Европейския парламент т.н. „закон Макрон“ говорим за социалния пакет “Мобилност“ за международните превозвачи. 

Коментар на  Ангел Траков, собственик на транспортна фирма в Пловдив. Той е и председател на УС на Съюза на междунородните превозвачи.

Ангел Траков каза, че става въпрос за стратегически пробив, чрез който се поставя ново начало в преговорите за мобилния пакет. 

Смятаме, че нещата ще вървят в процес на диалог и преговорите ще вървят в наша полза, смята Траков. Според него спорните моменти, по които са имали забележки и притеснения, за повечето от тях има постигнати изменения. 

Нас ни касае връщането у дома за водача, старият текст бе на всеки три седмици шофьорът да се връща у дома. Ние смятаме, че това бе рестрикция спрямо гражданите на ЕС, важно е, че това изискване отпадна. Отпадна и категорчината забрана за почивка в кабината на водача, но има уточнение, че автомобилът трябва да е спрян на места със санитарни изисквания, поясни още председателят на УС на СМП. 

Ще водим до край тази битка, ще следим всичко, защото проблемът е много тежък за малките и средни фирми от бранша, обеща Траков. По думите му заплахата за излизане от ЕС, за коeто призоваха транспортните фирми е била крайна мярка, но реално не е имало диалог до вчера. 

До вчерашното гласуване нямаше никаква индикация, че нещата  вървят в посока на диалог и на преговори. Ние от една година и половина водим всякакви разговори във всякакви комисии в Европейския парламент и реално на нашите аргументирани доводи няма отговори, няма диалог и просто бяхме обезнадеждени затова и вчера се принудихме малко по-рязко да го кажем, но това  в момента не е тема, защото нещата претърпяха пълен обрат и това е инструмент, който бихме го ползвали  действително ако не се вървеше в посока на преговори, на диалог и на разбирателство.

Реакцията в България ми дава повод за гордост, защото аз го приемам много лично като страна от бранша, защото явно имаме доста силен и обединен бранш, който показа една ясна позиция с доста мотивирани аргументи, които бяха разбрани от правителството и от цялата общественост и това може би даде силна позиция на България, даде ни силата да заявим нашата позиция, която беше чута явно в Европа. Това е повод за гордост и повод за благодарност към цялото правителство, към всички парламентарни групи, просто това за мене е прецедент, който го нямаше в историята до момента, но наистина за мен това е формулата, с която трябва да вървим и да си защитаваме националните интереси.

Има недостиг на международни шофьори в Европа, има голям недостиг, но това е основната причина според нас, според която се опитват да се прокарат такива мерки. Основната идея на западните фирми беше да се фалират източноевропейските компании, които ги обвиняват в дъмпинг и не знам си в какво още, но това беше най-лесният начин да си набавят кадри, защото знаят, че водачите получават доста добро заплащане, имат доста добър стандарт на живот, който със сигурност ще се опитат да си го доставят, при условие, че фалират българските фирми ще се опитат да си го поддържат и най-логичният вариант е те да отидат да работят същата професия в западноевропейски фирми, които ще са отворени и в момента са отворени за тях. Оо те избират нашите компании, защото просто условията са доста по-добри отколкото в западноевропейските, там са си, мога да кажа, бели роби, защото обвиняват ни нас, че ги правим бели роби, но ние си плащаме добре затова и при условие, че в Европа съществува двоен стандарт в контрола, на което сме свидетели ежедневно  всички български превозвачи, не само български, а и румънски и всякакви източноевропейски превозвачи, давам малко обратна връзка от водачите, които са били в европейски фирми и са се върнали при нас  те казват  ние не работи по-малко от 13 – 14 часа на ден. Защо? Защото не ни проверяват. Немски автомобил никой не го спира. Вадят картата, има дигитална карта, с която водачът доказва работното си време, вади картата след като му свършат осемте часа и продължава да кара и той ми казва „Шефе, аз не издържам повече.” За това никой не говори, напротив, говорят, че нашите шофьори взимат дрога и че никой не им обръща внимание, когато се разболеят. Просто много брутално се подходи към проблема от страна на западноевропейските компании е евродепутати. 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Владимир Иванов

Производителят трябва да определя крайната продажна цена

Владимир Иванов -  председател на Държавната комисия по стокови борси и тържища, коментира в програма "Точно днес" бойкота срещу високите цени на хранителните стоки и доколко подобен ход може да повлияе на пазара както и предложените от правителството мерки за решаване на проблемите. Според него во момента се наблюдава устойчиво равновесие на цените..

публикувано на 18.02.25 в 11:01

Европа вече трябва да действа доста бързо за сигурността си

Европа е в повратна точка, защото за пръви път от Втората световна война Европа и САЩ не са "непоклатими съюзници, неразривни и с една и съща позиция, за първи път Европа е предизвикана да търси решение не само за собствената си сигурност", коментира деректорът на Портал Европа Юлияна Николова. След срещата в Мюнхен и тази, организирана от Макрон в..

публикувано на 18.02.25 в 10:32

Държавата трябва да регулира цените на храните

Бойкотът на цените на хранителните продукти в големите търговски вериги е крачка в посока уравновесяване на монопола, но това е закъснял процес. Това коментира  производителят на зеленчуци  Иван Кабуров  от пазарджишкото село Мало Конаре, който зарежда и голяма хранителна верига с продукцията си. Добави, че понякога продукцията на родните..

публикувано на 17.02.25 в 16:12

платена публикация
Специализирано изложение за земеделие БАТА АГРО 12 - 16 май 2025 година

Седемнадесетото издание на най-големия форум за земеделска техника у нас БАТА АГРО , който се организира от Българската асоциация на търговците на агротехника, ще се проведе от 12 до 16 май 2025 година на Летище Стара Загора. Това издание е юбилейно, тъй като отбелязва 15 години от първото изложение БАТА АГРО.  Регистрацията за участници..

публикувано на 17.02.25 в 15:54

За първи път лидер на БСП тръгва от властта, а в НС партията е малка

Амбициозна и стратегическа, а не тактическа е задачата, която новият лидер на БСП Атанас Зафиров постави пред партията - да си върне статута на първа политическа сила, което към момента е неизпълнимо, коментира политологът Татяна Буруджиева пред Радио Пловдив.  Според нея конгресът не излезе с ясна програма как ще се възстановява партията. В БСП..

публикувано на 17.02.25 в 15:46