Богдан Милчев от Института за пътна безопасност коментира, че повдигането на темата "Своге" преди изборите не е случаен факт. За Радио Пловдив той коментира казуса с решението на застрахователната компания „Бул инс“ да изплати по 10 лева на наследници на загиналите при автобусната катастрофа край Своге миналата година както и ревизираното за по – малко от 24 часа решение, след дадената гласност, да се изплатят по 50 000 лева застраховка „Злополука“.
Моментът не е случайно избран, както от тези, които представляват близките и загиналите, така също и реакцията на застрахователните компании и Комисията за финансов надзор. Ясно е, че тези пари са изискуеми за обезщетение след като имаш тава полица, но по тази полица има някакви условия. И ако има спор по тези условия, отдолу пише, че такива спорове се решават в съда, поясни експертът.
Според него застрахователите предпочитат да минават през тази процедура, тъй като отлагат своите плащания и по този начин прикриват своите дефицити.
Моят коментар е, че моментът е избран изключително подходящо, за да се окаже институционален натиск върху застрахователната компания да плати. По принцип би следвало и е справедливо близките на загиналите да получат пари. Все пак трябва да се погледне и от другата страна. Дали тя не иска да плати , защото не иска или защото има основание. Към този момент това никои не може да каже, допълни Милчев.
Според Богдан Милчев има системен проблем във всички моменти при управлението на пътната безопасност, а застрахователните компании са едни от големите длъжници в тази посока. Те не инвестират в превенцията на пътната безопасност. Асоциацията на българските застрахователи са пасивни в това отношение.
Той допълни,че законите са добри, а КФН има законодателни инструменти и както виждате за 24 часа ситуацията се промени, допълни Милчев
Той е категоричен, че в конкретния случаи има чист правен спор – дали е налице обществен превоз, или не е налице. Трябва да се види в наредбата – там ясно е написано кое е обществен превоз.
Милчев смята, че има институционален системен проблем и че близките, разбира се, са най-ощетени.
Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл.
Тази година Българското национално радио става на 90 години, а Радио Пловдив - на 70. "Трябва да обръщаме внимание и на успехите, и на предизвикателствата. Тези 90 години означават, че много хора преди нас са постигнали много неща - да работим в медия, която се ползва с много високо обществено доверие, която хората не само слушат, а истински се..
Училищата в Пловдив и областта имат готовност да преминат към онлайн обучение от 29 януари до 4-ти февруари включително. Пред Радио Пловдив началникът на РУО Иванка Киркова подчерта, че в тези учебни дни ще се оформят оценките за първия учебен срок. Тя припомни, че област Пловдив е сред пионерите, стартирали онлайн-обучение през 2020 година по..
Две предложения за предстоящата на 30 януари сесия на ОбС на пловдивския кмет Костадин Димитров бяха бойкотирани на заседанието днес на правна комисия към местния парламент. Едното е за одобряване на текстове на допълнителни споразумения с превозвачите, обслужващи линиите от масовия градски транспорт, което предвиждаше индексация на..
Обичайната зимна картина записва високи нива на ФПЧ във въздуха. В Пловдив освен силния трафик, и печките на твърдо гориво се оказват често споменавани в докладите на РИОСВ. Как мръсния въздух се отразяват на децата и по-чувствителните възрастни хора, какви са важните мерки? Според кардиолога д-р Костадин Костадинов , преподавател в Медицински..
На 25.01.2025 година от 13:30 часа Планетариумът с Астрономическа обсерватория в Смолян ще представи най-новата им програма за съзвездията през зимата. Ще има още една лекция в събота от 17:00 часа, приет е графикът и посещенията ще са два пъти на ден. „ Небесна разходка “ е създадена, чрез дигиталния софтуер Digistar7. Тази програма е реализирана..