Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Продължава работата по най- големите жп проекти у нас

Работата по два от най-мащабните проекти, финансирани по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ за настоящия програмен период 2014-2021 г. ще продължи и през следващия програмен период. Това са автомагистрала „Струма“ Лот 3.2 и ЖП проекта за скоростна ж.п. магистрала „Елин Пелин – Костенец“. Строителството по първия ще бъде реализирано в програмен период 2021-2027 г., като в момента се изпълняват подготвителни дейности и екологични мерки с цел смекчаване на негативното въздействие върху съществуващия път Е 79, както и мероприятия за подобряване на безопасността на движението. Инженер Галина Василева – ръководител на Управляващия орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ уточни:

„Усилено се работи и по строителството на най-дългия пътен тунел в България – „Железница“, който е част проекта „Автомагистрала „Струма“ Лот 3.1.3.3.  Той ще бъде с две отделни тръби за движение в посока, които вече са прокопани, като дължината на  всяка от тях е над 2 км. Изпълнява се с много  добри темпове и се очаква да завърши в средата на 2023 г.

Другият  изключително важен проект, който стартира на 15 юли т.г., е проектът за строителство на ж.п. участъка  Елин Пелин – Костенец – част от трасето София – Пловдив по направление на Европейски транспортен коридор „Ориент – Източносредиземноморски“.

Модернизацията на този участък е най-мащабният проект в текущата ОП.  Василева подчерта, че Строителството ще продължи и в следващия програмен период. „Изграждането на трасето е разделено на 3 участъка: „Елин Пелин – гара Вакарел; „гара Вакарел – гара Ихтиман“ и „Ихтиман до гара Костенец“, като се предвижда изграждането на нова гара Костенец. В първия участък с дължина 20 км,  е предвидено строителството на най-дългия железопътен тунел, изграждан досега не само в България, но и на Балканския полуостров. Той ще бъде пр.7 км. дълъг, двутръбен тунел, проектните  скорости по трасето за пътническите превози са 160 км/ч, а за товарните - 120 км/ч.“ 

С цялостната реализация на проекта ще бъдат модернизирани над 51 км железопътни линии и 5 жп гари и спирки, попадащи в обхвата на трасето. Предвижда се още да бъдат премахнати всички пресичания на едно ниво между железопътния транспорт, автомобилното движение и пътниците. А за да бъдат постигнати проектните скорости, ще бъдат изградени  тунели с обща дължина от 20 км. Предвидено е още и строителството на над 23 мостове и виадукти с обща дължина на съоръженията приблизително 3 км. Бюджетът на проекта е: 1 300 000 лева, от които 85% е европейско финансиране, а 15% - национално съфинансиране.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

В големите вериги свободен пазар няма, а надценката е 80-100%

Председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Владислав Михайлов се надява бойкотът срещу големите търговски вериги да принуди държавата да вземе мерки и да ограничи тавана на надценките на храните. Според него  у нас има пазар, свободна търговия и конкуренция, но тези принципи не действат при "големите търговци на дребно". Причините са две..

публикувано на 13.02.25 в 16:09

Първа копка на новата водопроводна мрежа в Брестовица

Днес започва реконструкцията на водопровода във високата зона на Брестовица. Символичната първа копка за начало на строителните дейности дадоха кметът на община Родопи Павел Михайлов и кметът на селото Мария Манолова.  На церемонията присъства Иван Иванов, министър на регионалното развитие и благоустройството. Срокът за изпълнение е 600..

обновено на 13.02.25 в 14:41

Докато шумим за вейпове, на пазара вероятно има нова дрога

Стотици репортажи и много енергия в сдружение "Майки срещу дрогата" вложи журналистът Веселина Божилова, която от години работи по темата за зависимостите и битката с тях.  След приетата на първо четене пълна забрана на вейповете с нея говорим за поредната активност да се разпишат нови правила и за волята да има контрол и ефект от тях. Тя е скептича...

публикувано на 13.02.25 в 13:12

3 години обучение на медицински сестри ще ни върне в миналия век

На среща на министъра на образованието и ректорите на ВУЗ бе лансирана идеята да се намали срока на обучение на медицинските сестри от 4 на 3 години. Целта е е по- бързо да се запълни дефицита от кадри в лечебните заведения. Браншовите организации вече възразиха срещу предложението. Какво мисли академичната общност попитахме проф. Биянка Торньова,..

публикувано на 13.02.25 в 11:52

Бедни сме, защото ни ограбват картели и монополи

За потребителското недоволство, икономическите му основания и социални последици разговаряме със социолога Кънчо Стойчев, който е председател на УС на сдружението "Произведено в България".  Гневът на хората е напълно основателен. Според социолога основният проблем е, че големите търговски вериги чрез така наречената търговска отстъпка неправомерно..

публикувано на 13.02.25 в 10:58