Работата по два от най-мащабните проекти, финансирани по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ за настоящия програмен период 2014-2021 г. ще продължи и през следващия програмен период. Това са автомагистрала „Струма“ Лот 3.2 и ЖП проекта за скоростна ж.п. магистрала „Елин Пелин – Костенец“. Строителството по първия ще бъде реализирано в програмен период 2021-2027 г., като в момента се изпълняват подготвителни дейности и екологични мерки с цел смекчаване на негативното въздействие върху съществуващия път Е 79, както и мероприятия за подобряване на безопасността на движението. Инженер Галина Василева – ръководител на Управляващия орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ уточни:
„Усилено се работи и по строителството на най-дългия пътен тунел в България – „Железница“, който е част проекта „Автомагистрала „Струма“ Лот 3.1.3.3. Той ще бъде с две отделни тръби за движение в посока, които вече са прокопани, като дължината на всяка от тях е над 2 км. Изпълнява се с много добри темпове и се очаква да завърши в средата на 2023 г.
Другият изключително важен проект, който стартира на 15 юли т.г., е проектът за строителство на ж.п. участъка Елин Пелин – Костенец – част от трасето София – Пловдив по направление на Европейски транспортен коридор „Ориент – Източносредиземноморски“.
Модернизацията на този участък е най-мащабният проект в текущата ОП. Василева подчерта, че Строителството ще продължи и в следващия програмен период. „Изграждането на трасето е разделено на 3 участъка: „Елин Пелин – гара Вакарел; „гара Вакарел – гара Ихтиман“ и „Ихтиман до гара Костенец“, като се предвижда изграждането на нова гара Костенец. В първия участък с дължина 20 км, е предвидено строителството на най-дългия железопътен тунел, изграждан досега не само в България, но и на Балканския полуостров. Той ще бъде пр.7 км. дълъг, двутръбен тунел, проектните скорости по трасето за пътническите превози са 160 км/ч, а за товарните - 120 км/ч.“
С цялостната реализация на проекта ще бъдат модернизирани над 51 км железопътни линии и 5 жп гари и спирки, попадащи в обхвата на трасето. Предвижда се още да бъдат премахнати всички пресичания на едно ниво между железопътния транспорт, автомобилното движение и пътниците. А за да бъдат постигнати проектните скорости, ще бъдат изградени тунели с обща дължина от 20 км. Предвидено е още и строителството на над 23 мостове и виадукти с обща дължина на съоръженията приблизително 3 км. Бюджетът на проекта е: 1 300 000 лева, от които 85% е европейско финансиране, а 15% - национално съфинансиране.
Председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Владислав Михайлов се надява бойкотът срещу големите търговски вериги да принуди държавата да вземе мерки и да ограничи тавана на надценките на храните. Според него у нас има пазар, свободна търговия и конкуренция, но тези принципи не действат при "големите търговци на дребно". Причините са две..
Днес започва реконструкцията на водопровода във високата зона на Брестовица. Символичната първа копка за начало на строителните дейности дадоха кметът на община Родопи Павел Михайлов и кметът на селото Мария Манолова. На церемонията присъства Иван Иванов, министър на регионалното развитие и благоустройството. Срокът за изпълнение е 600..
Стотици репортажи и много енергия в сдружение "Майки срещу дрогата" вложи журналистът Веселина Божилова, която от години работи по темата за зависимостите и битката с тях. След приетата на първо четене пълна забрана на вейповете с нея говорим за поредната активност да се разпишат нови правила и за волята да има контрол и ефект от тях. Тя е скептича...
На среща на министъра на образованието и ректорите на ВУЗ бе лансирана идеята да се намали срока на обучение на медицинските сестри от 4 на 3 години. Целта е е по- бързо да се запълни дефицита от кадри в лечебните заведения. Браншовите организации вече възразиха срещу предложението. Какво мисли академичната общност попитахме проф. Биянка Торньова,..
За потребителското недоволство, икономическите му основания и социални последици разговаряме със социолога Кънчо Стойчев, който е председател на УС на сдружението "Произведено в България". Гневът на хората е напълно основателен. Според социолога основният проблем е, че големите търговски вериги чрез така наречената търговска отстъпка неправомерно..