От този месец всички нови автомобили в Европа ще бъдат оборудвани със система за спешни повиквания. Технологията се нарича еCALL и ще бъде монтирана във всички нови леки и лекотоварни автомобили с цел намаляване на последствията от пътнотранспортни произшествия. Разходите по инсталиране на системата възлизат на по-малко от 100 EUR, а очакваният резултат е с 2500 по-малко смъртни случая годишно.
Като обществена услуга eCall ще бъде безплатна за всички граждани, независимо от вида на превозното средство или неговата цена“, заяви докладчикът Олга Сехналова, депутат от групата на "Социалисти и демократи". Тя бе категорична, че “eCALL не прави разговорите на гражданите обект на постоянно наблюдение. Информацията се прехвърля само в момента на възникване на сериозен инцидент, задействане на въздушните възглавници и отчитане от сензорите. Зачитането на личния живот и данни е гарантирано.
Именно данните обаче провокираха дебат в пленарна зала. И по-точно опасенията, че те биха могли да бъдат използвани нецелесъобразно. Едно от мненията в тази посока бе на Ян Филип Албрехт от групата на Зелените в Европейския парламент.
"Защо да не бъде дадена възможност на този, който купува нова кола да даде съгласието си за поставянето на такава система. Защото в тази кутийка има мобилна връзка. ОК. Данните не се изпращат, но те са заключени вътре. Така че, ако законодателят реши да получи тази информация, то ще го направи. И ще разбере къде се намира вашата кола. Така че това е дълбоко навлизане в личното пространство и ние трябва да бъдем много внимателни, за да не отворим кутията на Пандора за проследяване на всеки собственик на кола навсякъде, където и да е.
Отговорите, които ЕК даде на голямата въпросителна за данните и личния живот на европейските граждани изглеждат така:
- ще се използва минимално количество основни данни, като вида на превозното средство, използваното гориво, часа, в който се е случил инцидентът, точното място и броя на пътниците.
- ще се използват единствено данни, които са абсолютно необходими за функционирането на системата
- данните ще бъдат съхранявани не по-дълго отколкото е необходимо в случай на инцидент, след което трайно ще бъдат заличавани
- данните няма да бъдат използвани за проследяване на движението
- събраните данни няма да се прехвърлят на трети лица без изричното съгласие на засегнатите.
Преди 4 години комисията призова за доброволно въвеждане на системата в леките коли. Производителите обаче не откликнаха на призива и така се стигна до необходимостта от законодателна промяна. Тогава ЕК настоятелно призовава държавите-членки да гарантират, че операторите на мобилни мрежи ще обновят своята инфраструктура, така че повикванията от системата eCall да бъдат ефективно прехвърляни към аварийно-спасителните служби.
Именно ефективността и липсата на такава предизвика по-скоро комични коментари в социалните мрежи от страна на българските потребители. И докато останалата част от Европа е обезпокоена от проследяване, то по нашите географски ширини притеснението е, че именно заради обвързаността с 112 системата едва ли ще сработи качествено.
При нормално работеща система обаче технологията би трябвало да ускори пристигането на спасителни екипи с около 40 % в градските райони и с 50 % в селските райони. Това става именно благодарение на постъпилата информация. Тя позволява да се реши незабавно какъв да е видът и мащабът на спасителната операция, ако такава е необходима. Това от своя страна ще помогне на спасителите да стигат по-бързо, за да спасяват човешки животи и да се намалят разходите при задръствания.
Европейският парламент задължи Комисията да извърши допълнителни изследвания на бордовата система в рамките на три години след влизането ѝ в сила, за да се прецени дали устройствата eCall следва да бъдат включени в други превозни средства като автобуси и камиони. Новите правила въвеждат нови задължения за производителите на автомобили. Отделни мерки, влезли в сила в края на юни 2014 г., регулират инфраструктурата за обработка на сигналите на системата eCall, която трябва да бъде въведена от страните членки на ЕС до 1 октомври 2017 г.
Дрифтъри изпочупиха дъждоприемни тръби, които отвеждат скатните води над подпорната стена на Крайбрежната алея. Случаят, по сигнал на слушател на Радио Варна, предизвика проверка на Областна администрация - Варна. Свален е металният кожух на тръбата, който служи за изолация, обясни Милен Илиев -главен експерт в областната администрация. По думите..
Председателстващият Народното събрание прекрати заседанието за 30 минути и свика лидерите на политическите партии на съвещание. Това се случи няколко минути, след като заседанието, на което трябва да бъде избран председател на 51-ото Народно събрание бе подновено. Атанас Зафиров от БСП настоя да бъде свикан председателски съвет, но получи отказ от..
Родителите, които искат да ползват данъчните облекчения за деца или за деца с увреждания през работодателя си, е необходимо да заявят желанието си пред него, като подадат съответната декларация от 30 ноември до 31 декември 2024 година, припомнят от Националната агенция за приходите, съобщава БНР. В този случай работодателят може да възстанови данъка..
Депутатите ще направят седми пореден опит за избор на председател на 51-вото Народно събрание, съобщава БНР. Заседанието започва в 11 часа. Новият опит да бъде избран председател на парламента идва на фона на шест провала. Вчера четири от партиите повториха номинациите си - ГЕРБ-СДС издигна Рая Назарян, "Възраждане" - Петър Петров, "БСП - Обединена..
Да бъде възстановена автобусна линия номер 60, докато текат ремонтните дейности на пътя "Аспарухово" - "Галата", настояват жители на местността Ракитника. 140 души са се включили в подписка, в която са разписани предложенията им за удобен транспорт. Тя бе връчена на ръководството на "Градски транспорт" и на председателя на транспортната комисия към..
Общинският съвет във Варна се събира за 17-ти път от началото на мандата. Редовното заседание ще започне днес в 10,00 часа в зала „Пленарна“ в Община Варна. Общинските съветници ще гласуват увеличение на бюджета за подпомагане на двойките с репродуктивни проблеми и за еднократни здравни помощи. Предложението на кмета, което получи единодушната подкрепа..
Варненски деца от вокално студио Angel Voices , на път за конкурс в Молдова, са били оставени да чакат отвън на варненската автогара, след полунощ. Без достъп до вътрешния салон и до санитарния възел. Автобусът закъснява два часа. Това разказа за Радио Варна вокалният педагог Атанаска Липчева, създател и ръководител на Angel Voices..