България се възприема като привлекателна туристическа дестинация и има добри позиции в нашия наситен с туризъм регион. Това показват данни от изследване сред представителна извадка в пет ключови за развитието на туризма у нас държави - три големи пазара: Германия, Великобритания, Русия и два съседни пазара: Румъния и Сърбия, съобщиха от "Галъп интернешънъл". Изследването е направено в периода юни - юли, като част от програмата за регионални проучвания на центъра за обществени и политически изследвания.
57 на сто от пълнолетните граждани на петте държави отговарят положително на въпроса дали България е привлекателна туристическа дестинация, а 27 на сто отговарят отрицателно. Останалите се затрудняват да отговорят. Сравнена с останалите туристически страни в нашия регион, България се класира много близо до различни отдавна утвърдени дестинации като Хърватия (62 на сто отговори, че това е атрактивна дестинация) и Турция (63 на сто). Номер едно в нашия регион очаквано остава Гърция (81 на сто положителни отговори), а далеч зад нашия пакет с Хърватия и Турция остават Румъния с 46 на сто и Сърбия с 43 на сто.
Най-високо са оценили страната ни гражданите на Румъния (71 на сто дават положителна оценка за атрактивността на България) и гражданите на Русия (66 на сто), но подчертано положителни оценки дават и жителите на Германия, Англия и Сърбия. Най-разколебани относно атрактивността на България се оказват сърбите - едва 48 на сто казват, че България е атрактивна, а 42 на сто са на обратното мнение. Но и тук положителните оценки - макар и "на кантар" - все пак преобладават, коментират от "Галъп интернешънъл".
Средно, страната ни са посещавали около 22 на сто от интервюираните граждани в 5-те държави, като най-много гости са идвали от Румъния - 47 на сто от запитаните в тази страна (или близо 10 милиона души) са посещавали България. Същото важи и за 24 на сто от запитаните в Сърбия. Сред германските и английските граждани съответно 19 на сто и 18 на сто свидетелстват, че са идвали у нас. След руснаците 9 на сто са били у нас. Средният брой на визитите в рамките на живота досега е от 1.6 при руснаците до 3.9 при румънците.
В 85 на сто от случаите посетилите страната ни отговарят, че основната цел или една от основните цели на визитата или визитите им у нас е била туризъм и почивка.
На въпрос "Как бихте описали общите си впечатления от България?" 80 на сто от посетилите страната ни в 5-те държави отговарят положително. Най-доволни от посещението си у нас са били руснаците, румънците и жителите на Великобритания. Малко по-резервирано отговарят германците, но и там процентът на отговорилите положително (67 на сто), сочи цялостно удовлетворение от посещението у нас.
Фактът, че близо 16 милиона германци, 12 милиона британци и 13 милиона руснаци са посещавали поне веднъж България поставя страната ни в добра позиция в тези ключови за нас туристически пазари. Основните ни конкуренти в района - Гърция, Турция и Хърватия - обаче, водят много по-активна рекламна и маркетингова стратегия и в това отношение България изостава, което задържа утвърдения туристически потенциал на страната ни, коментират от социологическата агенция.
Сезонът върви според направените прогнози за доста силно присъствие на немския пазар. Това се дължи на подобрената транспортна достъпност - авиокомпания базира самолет, който обслужва големите летища в Германия. 25-30% е отчетеният ръст на броя на немските туристи. Това каза проф. Стоян Маринов, съпредседател на Варненската туристическа камара. Той..
В сряда – 13 август, започва основният ремонт на ул. „Поп Димитър“ в район „Младост“, стана ясно по време на редовната оперативна среща на ръководството на Община Варна с пътностроителните фирми. Предвидени са подмяна на бордюри, нова тротоарна настилка, улично осветление, светофарна уредба, както и преасфалтиране на цялата улица – от ул. „Вяра“ до бул...
Да бъде гарантирана проследяемостта на продукцията, която се продава в държавните магазини, за да се избегнат нелоялни практики, като например евтино вносно месо да се представя за българско. Това коментира Даниел Божанков, председател на управителния съвет на Асоциация на промишленото птицевъдство (АПП). По думите му това е фундаментален проблем в..
До 29 август 2025 г. варненци и гости на града ще могат да посетят пътуващата изложба „Следи от изчезване“, разположена в зеленината на Природонаучния музей. Изложбата е част от кампания, посветена на опазването на редки и застрашени животински видове в България. В центъра на експозицията са детайлни отливки на стъпки от диви животни, чието..
Стартира четвъртият – заключителен – етап на Националната АНТИСПИН кампания, организирана от Министерството на здравеопазването, в партньорство с Националния център по обществено здраве и анализи и Българския Червен кръст. Инициативата ще се проведе през целия месец август в различни градове и населени места в страната с цел повишаване на..
С идеята за държавни магазини за продукти българско производство с надценка до 10% ще се увеличат оборотите на частната верига партньор (КООП търговия - Централния кооперативен съюз), чиито търговски обекти ще бъдат използвани. Тази търговка верига придобива конкурентни предимства пред други участници на пазара, тъй като ще привлече търговки интерес, а..
Продължават усилията на рибарския сектор във Варна за узаконяване на лодкостоянките. В рибарско пристанище "Карантината" могат да домуват малки лодки, но не е подходящо за по-гоеми съдове. Това коментира Александър Тръпчев, председател на рибарско сдружение "Одесос и Черно море" в предаването на Радио Варна "Море и бряг". Местата не достигат и..