Независимо че на Българското Черноморие сезонът не се очертава да бъде от добрите и туристическият бизнес има големи опасения за неговия успех, във вътрешността на страната се наблюдава увеличение на интереса към туристическия продукт. Това отбелязват от Българската асоциация на туристическите оператори и туристическите агенти.
Те посочват, че в последните години това се очертава като положителна тенденция – април, май, юни, септември, октомври, са най-активните месеци за културно-опознавателен туризъм, който генерира и висок растеж и приход.
В края на годината ще можем да кажем дали настоящата година е била толкова успешна за алтернативните форми на ваканции и пътувания.
Даниела Стоева, която е председател на Българската асоциация на туристическите оператори и туристическите агенции, коментира темата пред БНР:
“Определено се забелязва, даже и с просто око, не е необходимо да търсим статистически данни, че има ръст на туристопотока към България във вътрешността на страната, ориентиран в различните видове алтернативен туризъм. Това е тенденция от няколко години насам. Не мога да кажа, че това се случва именно тази година. Миналата година данните, с които боравим, са изключително оскъдни по отношение на това, което статистиката ни предлага, но правейки паралел какво се случва в градовете, които са основни центрове на културния туризъм, забелязваме едни ръст, който се движи от между 18, 20, 22% - последните две години“.
В интервю за предаването “Хоризонт до обед“ Стоева коментира още дали това важи в еднаква степен за българските и за чуждестранните туристи:
“Смятам, че в момента посоката на растеж е по-скоро във входящия туризъм, т.е. чуждестранните туристи в България. Естествено има раздвижване във вътрешния туризъм по отношение на обектите ни, свързани с културно-историческото наследство, особено от страна на ученическите ни екскурзии, но този ръст, който ние отчитаме, е на база на посещенията на чуждестранни туристи“.
Интервюто с Даниела Стоева може да чуете от звуковия файл.
Пловдив ще бъде домакин на деветото издание на Глобалната конференция за винен туризъм. Инициативата, организирана от Министерството на туризма в партньорство със Световната организация по туризъм към ООН (UN Tourism), ще популяризира богатата история, култура и туристически възможности на България. Освен това тя ще представи страната като..
Кални улици и кални обувки. Това е всекидневие за близо 160 семейства живеещи в местност Траката във Варна. Неудобствата им започват през март месец миналата година, с началото на ВиК-проект за изграждане на водопроводни връзки към ново трасе на магистралния водопровод „Варна-Златни пясъци“. Строителните дейности приключват през ноември..
От древни времена и до днес всички сме очаровани от блясъка и магията на златните колиета. Те са страхотно допълнение към всеки тоалет, което създава елегантност, луксозна визия и усещане за съвършен стил. С изискания си вид, с чаровните си нотки и съкровената си символика, те определено са извървели дълъг път и са се превърнали в едни от най-ценените и..
На 27 февруари отбелязваме Международния ден на полярните мечки по инициатива на американската неправителствена организация "Polar Bears International". Целта е да се привлече вниманието на обществото към необходимостта от опазване на популацията на белите мечки, които обитават Арктика. По данни на Световния фонд за дивата природа в света има между..
Според последното изследване на PISA от 2022 г., 10% от българските ученици не се чувстват в безопасност в класната стая , а 14% изпитват неудобство и на други места в училище. В световен план повече от 1/3 от учениците на възраст 13-15 години са преживели тормоз . Според наличните данни тормозът е една от най-често срещаните форми на..
Пивоварният сектор е водещ за хранително-вкусовата промишленост в България. Това, според Съюза на пивоварите в България, се дължи най-вече на икономическия и социален принос на пивоварните компании в страната и на отговорните им политики към потребителите. В структурата на продажбите най-висок е делът на РЕТ бутилките - 50 %, следвани от кеновете - 25 %,..
Благотворителен базар с мартеници и сувенири, изработени от пациентите на Държавна психиатрична болница - Карвуна, очаква посетителите на Община Балчик до края на седмицата. Заедно с кутии за дарения, те са разположени на двата входа - Информационно обслужване и Общинска данъчна служба. Пациентите в лечебното заведение към момента са 70 от..