Най-много са оплакванията на потребителите по повод затруднения при уреждането на рекламации на различен тип стоки, каза за БНТ Игнат Арсенов, главен директор "Контрол на пазара" в Комисията за защита на потребителите. Това важи както при покупките за празници, така и целогодишно.
Става дума предимно за случаи, в които закупената стока впоследствие проявява някакъв дефект. Рекламация е налице и когато сме си купили нещо онлайн и то не съответства на договора. „Това означава, че не е такова, каквото е рекламирано – не е показаният цвят или размер и т.н.“, обясни Игнат Арсенов. В този случай имаме право да го върнем и да поискаме да ни бъде доставено поръчаното, като всички разходи за куриер се поемат от търговеца.
За всяко несъответствие потребителите следва да предявят рекламация първо пред този, от когото са закупили продукта, като е препоръчително това да стане писмено, обясни Арсенов. Търговецът е длъжен да я приеме и да я отрази в регистър, както и да предложи замяна или ремонт в едномесечен срок. Често потребителите настояват за връщане на парите. Това е възможно, ако след три ремонта стоката продължава да дава макар и различни дефекти и не може да бъде поправена.
Игнат Арсенов посочи, че е възможно да постъпят още жалби във връзка с покупките за Коледа и Нова година, тъй като тепърва ще стане ясно дали има спорове, които в момента са в процес на уреждане между клиенти и търговци.
Работата по част от вече подадените оплаквания продължава с документални проверки. Например, за доказване истинността на дадено намаление. „В други случаи също се налага събирането на допълнителни доказателства и информация – ако онлайн закупена стока не е доставена навреме, каквито твърдения има в някои от жалбите, трябва да проверим на сайта на търговеца какъв е обещаният от него срок и дали е такъв, какъвто потребителят си мисли“, каза Арсенов. Или пък, когато клиентът заявява, че след като се е отказал от онлайн покупката, търговецът е забавил връщането на парите, следва да се установи дали надлежно е упражнено правото на отказ. Това означава потребителят не само да е изпратил заявлението за разваляне на договора до 14 дни след доставката, но и да е върнал на търговеца самата стока в период не по-дълъг от нов 14 дневен срок след уведомлението за отказ. Едва тогава започват да текат 14 дни, в които търговецът следва да възстанови заплатената от клиента му сума. „В повечето от случаите се оказва, че потребителите основателно са потърсили правата си“, коментира експертът.
Най-често жалбите са след покупки от физически магазини, но все повече стават и тези, които касаят пазаруването през интернет. „Практиката показва, че когато потребителят пазарува онлайн, не е така внимателен, както когато влиза в един магазин. Не оглежда толкова добре стоките, а понякога е заслепен от много ниската цена, която по-скоро следва да бъде индикатор, че може да е попаднал на фалшив сайт“, каза още Арсенов. „Измамните сайтове и тези, които не спазват правата на потребителите, обикновено са по-елементарно направени, съществуват само за няколко месеца и после изчезват“, обърна внимание той. Коректните сайтове обикновено са без правописни грешки, с лесно достъпна информация за търговеца и координати за връзка с него, включително за физическия му адрес, завърши Арсенов.
България настоява за справедливи компенсации за близките на загиналия капитан Марин Маринов, заяви министърът на външните работи Георг Георгиев в изявление, разпространено от пресцентъра на институцията. В него министърът потвърждава, че има официална информация от Израел, че смъртта на капитан Маринов, е следствие на изстрел от израелски танк:..
Израелските сили за отбрана (ЦАХАЛ) признаха, че по погрешка са стреляли по обект на ООН в централната част на ивицата Газа миналия месец, при което е загинал служител на ООН, съобщиха вестниците "Таймс ъв Израел" и "Аарец", цитирани от БТА. Досега ЦАХАЛ отричаха да са отговорни за удара в Дейр ал Балах на 19 март, при който загина българинът Марин..
МВР започва разговори с кметове на населени места за регулиране на движението на електрически тротинетки и мотори. Това съобщи министърът на вътрешните работи Даниел Митов, предаде БНР. Мерките са заради случаи, при които групи тийнейджъри карат агресивно подобни превозни средства и провокират водачите в центъра на някои от големите градове...
Над един милион и 300 хиляди лева са предвидени за издръжка на приюта за кучета в Каменар, в сравнение с миналата година увеличението е с около половин милион лева. Това съобщи на днешното заседание на Общинския съвет на Варна заместник-кметът Христо Рафаилов. Увеличението на средствата са във връзка с предстоящата кастрация на животните:..
Редица нарушения на собственици на частни имоти в местност Салтанат установи проверка на междуведомствена работна група, назначена през февруари със заповед на областния управител проф. Андрияна Андреева. Проверени са общо 109 имота, от които два изключителна държавна собственост и 107 - публична и частна държавна собственост. Нарушенията са свързани..
Община Варна е възложила одит на проекта за ремонт на пътя „Аспарухово“ – „Галата“. Това съобщи кметът на Варна Благомир Коцев по време на днешното заседание на Общинския съвет на Варна. Между 3.25 и 3.50 метра е стандартът за пътно платно за път от този клас. Всяко отклонение от тези размери е предпоставка за ПТП и Община Варна не може..
Дирекция „Превенции“ към Община Варна организира обучение на тема „Киберсигурност и превенция на онлайн разпространение на наркотици и вейп: предизвикателства пред училищата“. Обучението е част от кампания „С вкус на зависимост“ за превенция на употребата на вейп устройства сред ученици и млади хора. Основна цел на събитието е изграждане на устойчиви..