Пътиваме 7 часа с влак от Варна до София по новия график на БДЖ. Финалният вариант на График за движение на влаковете за 2021 г. е публикуван след въвеждането на окончателните промени от постъпилите предложения. От публикуването на първоначалния проект през юни и на актуализирания му вариант през септември постъпиха общо 139 предложения за промени от граждани, областни и общински администрации. От изпратените предложения са удовлетворени желанията на 64 от тях, които са добре аргументирани в полза на обществения интерес и са технологично изпълними, съобщиха от БДЖ. Останалите 75 предложения не са изпълними поради технологична невъзможност, неефективност и слаба населеност на влаковете, като някои от предложенията са изпълнени частично.
До голяма степен неизпълнените предложения са свързани с желанието бързи влакове да спират на повече гари по маршрута им на движение. Намеренията на БДЖ за 2021 г. са с въвеждането на новия график да бъде намален броя на спиранията на т. нар. магистрални влакове, които пътуват основно по направленията София-Варна-София и София-Бургас-София. По този начин с тези влакове ще се пътува по-бързо, каквото е основното им предназначение. Целите за намаляване на времето за пътуване на основните бързи влакове са разстоянията между София и Бургас да се изминава за не повече от 6 часа, между София и Варна за 7 часа, между София и Стара Загора за по-малко от 4 часа и между София и Благоевград за 2 часа. За да се постигне тази цел е необходимо ясно разграничаване между бързите и регионалните влакове, като бързите влакове обслужват единствено големи областни центрове, а регионалните населените места в самите области. За удовлетворяване на необходимостта от крайградски превози с железопътен транспорт са осигурени пътнически влакове, които да покрият досегашните разписания и спиранията на гарите по маршрута на бързите влакове.
Проектът на График за движение на влаковете за 2021 г. беше публикуван за обществено обсъждане още на 9 юни 2020 г., за да могат клиентите на БДЖ да се запознаят с намеренията на дружеството за разписанието на влаковете през следващата година и да имат достатъчно време да реагират с аргументирани предложения към превозвача и съответните областни и общински власти. Актуализираният вариант беше публикуван на 10 септември 2020 г., което предостави възможност на областните и общински администрации да имат достатъчно време да се запознаят с проекта и да изпратят своите предложения.
БДЖ полага усилия към постоянно повишаване на качеството на обслужване на своите клиенти, като постигането на конструктивен диалог и оптимални резултати за всички заинтересовани страни по отношение разработването на адекватни и ориентирани към потребностите на обществото национални и регионални транспортни схеми е един от основните определящи моменти при изготвянето на новия График за движение на влаковете.
Изработването на разписанието е съобразено с необходимостите и аргументираните желания на няколко общински и областни центрове по маршрута на даден влак и стремежът е насочен в максимална степен графика да бъде удобен за всички, но не винаги това е напълно постижимо и по тази причина се изготвят проучвания и приоритетно се съобразява разписанието на база на броя на пътуващите от дадено населено място.
Основните промени в Графика за движение на влаковете за 2021 г. са свързани с намаляване на времето за пътуване на основни бързи влакове, увеличаване броя на бързите влакове в някои направления и подобряване на връзките с възможност за пътуване в различни региони на страната. Предвидено е движението на 560 влака средно на ден, което ще увеличи обема на превозите с над 1 млн. км.
С новия график е предвидено удължаване на маршрута на бързите влакове „Янтра” Горна Оряховица-София-Горна Оряховица до Пловдив и възстановяване на нощните влакове между Русе и Димитровград, с което значително ще се подобри връзката между Северна и Южна България. Ще бъдат удължени маршрутите на бързите влакове Плевен-Варна-Плевен, които ще пътуват директно от Враца до Варна и обратно. Ще бъде осигурена и още една възможност за пътуване между Враца и Варна чрез създаване на удобна връзка с нощния влак София-Варна./БГНЕС

Влизането на България в еврозоната няма негативи, ние сме готови за нея, защото досега сме във валутен борд и сме се справили с деноминацията. Това коментира бившият министър на икономиката Николай Василев, който изнесе лекция пред студенти от Икономическия университет във Варна на тема "Българската практика при инвестиционното банкиране и..
Министерският съвет прие решение, с което назначи Румен Спецов за особен търговски управител на четирите дружества на "Лукойл“ в България. Правителственото решение е прието неприсъствено, съобщиха от пресслужбата на кабинета. Дружествата са: "ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас" АД, "ЛУКОЙЛ-България“ ЕООД, "ЛУКОЙЛ Ейвиейшън България" ЕООД и "ЛУКОЙЛ - България..
Жители на варненските квартали "Чайка" и "Левски", както на т.нар. широк център, изразиха сериозно недоволство от въвеждането на "зелената зона" за паркиране, като посочиха, че тя не решава проблемите, а напротив - задълбочава ги. Дебат "за" или "против" въвеждането на "зелената зона" във Варна днес Представители на четири инициативни..
Министерството на отбраната поиска разсрочване за 2028 г. на едно от големите плащания по договора за вторите F-16. Депутатите от ресорната комисия одобриха тази корекция в бюджета за отбрана за догодина, предаде БНР. Разсрочване с 361 милиона евро от плащането на вноската за вторите F-16 за 2026 г. ще иска Министерството на отбраната. Министърът на..
Липсата на важни инфраструктурни връзки, като магистрала "Хемус" , продължава да забавя развитието на областите от Северна и Централна България. Варна, Русе, Велико Търново и Габрово не си взаимодействат достатъчно. Те не успяват да изградят устойчива икономическа ос, за разлика от Южна България, където се оформя силна линия..
В петък Великобритания издаде специален лиценз, който позволява на бизнеса да продължи да работи с две български дъщерни дружества на санкционираната руска петролна компания "Лукойл", предаде Ройтерс, цитирана от БНР. Общият лиценз позволява на фирми и банки да извършват трансакции до февруари 2026 г. с "Лукойл България" ЕООД и "Лукойл Нефтохим..
Ваксината срещу варицела влиза в националния календар на задължителните ваксини. Това каза д-р Ангел Кунчев, главен държавен здравен инспектор. На година се заразяват между 20 000 и 30 000 деца, като 2% от тях развиват усложнения, което налага болнично лечение, каза Кунчев, като с това мотивира решението, което има за цел понижаване на..