Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Актрисата Миглена Стоева за пътя ѝ от театъра до малкия екран

Варненката с огнени коси Миглена Стоева завладя зрителите пред малкия екран в медицинската драма „Откраднат живот”. Почитателите на сериала вече я познават от ролята й на уверената акушерка Лилия Куртева. Образът на медицинка сестра й е познат и от нашумялата през последните години постановка „Операцията” от Иво Сиромахов. Там чарованата варненка си партнира с Мариан Бачев, Орлин Горанов и Тони Минасян. Варненци са имали възможността да гледат Миглена Стоева и на сцената на Варненската опера в мюзикъла „Да пееш под дъжда”.

Стоева е завършила Театралния колеж "Любен Гройс" в класа на професор Елена Баева. Започва професионалния си път в Драматично-куклен театър "Васил Друмев"- Шумен, била е част и от трупата на Драматичен театър "Рачо Стоянов"- Габрово.

Защо определяте постановката „Операцията” като черна комедия?

Хуморът е доста пиперлив, доста рязък. Мисля, че няма друго заглавие с толкова смел текст. Разбира се всичко е направено така, за да се осмее точно тази реалност, от която искаме да избягаме.

Постановката дори е забранена за лица под 16 години?

Забранена е, да, не само заради по-пирерливия език, а и заради някои моменти. Няма голота, някаква грозна картинка или простотия, просто сме се застраховали за всеки случай, тъй като понякога има импровизационни моменти и не ни се ще да ни чуват с по-резки приказки.

Как се чувстваш на една сцена със звезда като Орлин Горанов? Трудно ли ти беше в началото като разбра, че ще си партнирате?

Минаха много години вече, но за 4 години ние сме минали хиляди километри заедно, спали сме в много различни градове, адски много си говорим, познаваме семействата си. Мога да кажа, че ги чувствам много близки, много леко се работи с тях. Спомням си по време на репетициите на „Да пееш под дъжда” какво изключително преживяване беше да пее Орлин за теб на 2 сантиметра от лицето ти.

Как се роди любовта ти към театъра и кога? Да издадем, че ти си възпитаник на Варненската търговска гимназия. От икономика и мениджмънт как стигна до театъра?

Да, а като дете си мечтаех за мода и френски,... което доказва в действителност, че животът е адски парадоксален, но пък не съжалявам. Страхотни години прекарах там. Тук във Варна се роди любовта ми към театъра. Като дете правих скулптури от глина и восък, шиех, пеех, танцувах и винаги съм била ориентирана към изкуството, без дори да го осъзнавам още. Винаги са ме определяли и като малко странна птица, по-различна. Приятелите ми всъщност ме насочиха към театъра... И тогава видях как всички тези малки неща, с които съм се занимавала, се обединяват в едно велико изкуство – театъра!

А къде бяха първите ти стъпки на театрална сцена?

Най-първите ми стъпки бяха в Младежкия дом във Варна, в школата на Валентин Митев, бях 10-и клас. Професионалният ми път започна в театъра в Шумен - едно прекрасно място, с прекрасна атмосфера, където прекарах три сезона. Според мен е много важно откъде стартираш... Някои от младите ми колеги се страхуват от провинцията, докато аз доста смело предприех тази крачка и всъщност това е нещото, което най-много ме научи.

Как се прави изкуство по време на пандемия? Кое беше лично за теб най-трудното?

Много ми беше травмираща първата среща с публиката, когато ни позволиха да играем с намален капацитет на зрителите. Травмиращо беше, защото ние играем в една изключителна смешна постановка - „Операцията” и сме свикнали винаги на много бурни реакции. Странно е да виждаш едни леко изплашени, потиснати хора с маски, на по 2 метра един от друг. Странно е, по-друг начин звучи залата. Искрено се надявам скоро всичко да бъде по старому и да можем да радваме хората в пълен капацитет.

Критична ли си към себе си, когато се гледаш на екран?

О, да, много съм критична, болезнено критична съм, но ми харесва, защото аз така се уча, така надграждам. Човекът до мен казва, че да се гледа кино с мен е ужасно, а въобще да не говорим за продукт, в който и аз участвам.

Къде се чувстваш по-добре -  на театрална сцена или пред обектива на камерите?

Много са различни нещата. И на двете места се чувствам добре. Едното е живо, случва се в момента, контактът със зрителя е в момента, докато в киното има страхотна магия. В театъра до премиерата всички хора, които са отговорни за създаването на продукта, участват преди премиерата, докато по време на снимки всички тези хора са около теб.


Цялото интервю на Сияна Спиридонова с актрисата Миглена Стоева може да чуете в звуковия файл:


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

ВИЖТЕ ОЩЕ

Историкът Траян Димитров: Трудно можем да кажем, че сме независими днес, често гледаме към чужди посолства

Ако във времето, когато Независимостта на България e извоювана, тя е означавала свобода от чужда власт, то сега тя е въпрос на ценности и национален избор. Това коментира историкът Траян Димитров в предаването на Радио Варна "Новият ден", като подчерта, че чуждото влияние днес е непренебрежим фактор. В момента трудно можем да кажем, че сме..

обновено на 22.09.25 в 10:52

Второто балканско издание на фестивала „Пиктоплазма“ във Варна

Второто балканско издание на световния фестивал за съвременно изкуство и дизайн „Пиктоплазма“ ще проведе във Варна от 20 до 22 септември. В цветния форум, който тази година е с разширена и обогатена програма, ще участват илюстратори, аниматори, графити артисти и визуални разказвачи от Балканския полуостров.  Pictoplasma е създадена преди..

публикувано на 22.09.25 в 08:00

Павел Попов: Сред сценаристите на ареста на Благомир Коцев цари страх, че той може да спечели избори и от ареста

Благомир Коцев стана заложник на политически процеси от центъра, но те намират благоприятна почва за реванш сред тези, които загубиха изборите през 2023 година. Това каза в предаването "Позиция" на Радио Варна изпълняващият функциите кмет на Варна Павел Попов. По думите му, тези хора започнаха един политически заговор, който доведе до сегашната..

публикувано на 20.09.25 в 14:48

Ивайло Христов: Изкуство без зрител, не ме интересува такова изкуство

Изкуство без зрител, не ме интересува такова изкуство. Най-голямата награда за мен е, когато зрителите си тръгнат от залата усмихнати и замислени. Това каза режисьорът Ивайло Христов след представянето на новия му филм "Любоф", който откри тазгодишното издание на Фестивала на българския игрален филм "Златната роза". Основната идея на лентата е да..

публикувано на 19.09.25 в 08:00

Tommy Talamanca (SADIST): Въпросът е: "Какво искаш от музиката?"

Интервю с Tommy Talamanca (SADIST) Има банди, които прекопават музиката без да се набиват на очи и уши. Но винаги достигат до ценителите. Тяхната музика не е за масовия слушател. Трудно се възприема от първо слушане, но влезеш ли в нея, няма откопчване. Всеки нов албум е ново стъпало в музикалното изследване. Пътешествие, което винаги води към..

публикувано на 18.09.25 в 08:00
Здравка Евтимова

Здравка Евтимова: Пътешествието в българското кино е пътуване не по магистралата, а по странични пътища

Пътешествието в българското кино е пътуване, не по магистралата, а по странични пътища - редуващи се малки градчета и селца, които ти отнемат дъха с красота и неповторимост, но понякога и пусти, изоставени от хората места. Българското кино е феномен, който е много притегателен за мен.  Тaка описа възприятието си за киното у нас председателят на журито на..

публикувано на 17.09.25 в 07:55

Fabio Lione (ANGRA, ATHENA XIX, екс-RHAPSODY OF FIRE): Магията в музиката изчезна с появата на социалните медии

Интервю с Fabio Lione (ANGRA, ATHENA XIX, екс-RHAPSODY OF FIRE) Русе отново ще бъде домакин на „Green Rock Fest“. 17-тото издание на форума ще бъде между 20 до 22 септември. Концертната част ще бъде на площад „Свобода“ на 20 и 21 септември. Началото е от 18 часа, входът, както винаги, е свободен, като на сцената ще излязат както утвърдени..

публикувано на 17.09.25 в 07:30