"Не може да изкара и седмица!" Коментарът е на кмета на Белослав Деян Иванов, по повод осветлението на подлез с дължина около 9 метра под третокласния път Варна - Девня.
За близо 20-те години, в които той е в общината, вкл. и преди да спечели кметските избори през 2015 г., ремонт е правен три-четири пъти. Поне веднъж годишно се монтира и осветление, което заради вандалски прояви успява да изкара броени дни.
По думите му, подлезът макар и не в блестящо състояние е проходим, чисти се максимум през ден, а в бюджета на общината за тази година е заложен както ремонт на спирката, както и оправяне на тротоарите.
Правихме опити да ограничим щетите, монтирахме метални решетки върху лампите, но нищо не помогна. Вандализмът продължава. Максимум през ден районът се чисти. Тази сутрин (в деня на разговора 2 март), като проверих, край него се въргаляха захвърлени бирени бутилки, казва Деян Иванов.
Подлезът обаче е единствената възможност, за да успеят жителите на града да стигнат до жп гарата, или да съседната ѝ спирка и да се качат на автобус по линията Варна - Девня. Няма статистика колко са преминаващите. Пандемията ограничи сериозно броят на учениците, на които им се налага да преминават, но остават работещите в заводите в Девня. Трафикът е най-голям рано сутрин и късно вечер.
Статистиките на БДЖ сочат сериозен отлив по принцип от пътуване в последните 20 години, уточнява Константин Азов от дирекция "Обслужване и продажби" към националния ни железопътен превозвач.
Ако през 2000 г. с влак са превозени общо над 52 млн. пътници, то към днешна дата може да се говори за не повече от 21 млн. души. При това не се отчита 2020 г. и отливът, провокиран от пандемията и lockdown-a. Най-натоварени за железниците са крайградските линии и районът около София.
На жп гарата в Белослав, през която преминават всички влакове с начална и крайна точка Варна, спадът в броя пътуващите е видим. Разбира се, състоянието на подлеза далеч не е единствената причина. Далеч по-значимата е промяната в демографията.
Ако трябва да се кача на влака Варна - София, например, трябва да тръгна поне час, а понякога и до час и половина по-рано, за да мога да се съобразя и с разписанието на ферибота, който да ме превози от южния към северния бряг, да мина по пътеката, да достигна и мина през подлеза, а след това и до жп гарата, и да се кача на влак, разказва Цветелин Петров от Белослав. Правил го е веднъж. Сега за по-напряко, а и по-бързо минава през Варна.
Районът, където е подлезът е опасен, казва Петров. По думите му, за да избегнат преминаването през съоръжението, белославчани или се опитват да минат през пътя, прескачайки мантинелата, или заобикалят по пътеки и пресичат жп линиите. Няма осветление в подлеза, край пътя има все още отпадъци от приключилия през есента на миналата година ремонт, а достъпът до спирката е труден.
За общинската администрация в Белослав - единственият град у нас, в който в ролята на градски транспорт влиза ферибот (между северният и южният бряг на Варненско-Белославското езеро, който свързва града с жп гарата и кварталът до нея - "Акациите") казусът обаче опира и до липсата на представа у част от жителите, че общината няма магьосническа пръчица, за да може да реагира на момента за ремонт на инфраструктурен елемент.
Когато през септември 2020 г., приключи ремонта на пътя Варна - Девня от пътната агенция и асфалтираха, сложиха бордюри. Троатоарите обаче и всичко, което е в пределите на общината, е отговорност на администрацията ѝ, посочва Иванов и уточнява, че за всеки един изхарчен лев за инфраструктура общинските власти в Белослав трябва да знаят от предходната година, най-късно септември-октомври месец.
Единственият вариант, по който може да се стигне до спирката, както и жп гарата в Белослав, обаче е през подлеза, който е в лошо състояние. Районът е опасен, казва в сигнал до Радио Варна, жителят на града Цветелин Петров. По думите му, за да избегнат преминаването през съоръжението, белославчани или се опитват да минат през пътя, прескачайки мантинелата, или заобикалят по пътеки и пресичат жп линиите.
Няма осветление в него, а край пътя има все още отпадъци от приключилия през есента на миналата година ремонт.
Йордан Каранов е български певец, вокален педагог, музиковед, завеждащ музикалния отдел на Радио София през 30-те години на ХХ век. От средата на септември 1944 г. до март 1950 г. е началник на Радио Варна. Два важни момента в развитието на Радио Варна са свързани с неговото име – превръщането на медията в център на музикалния живот на Варна и..
На 28 юли светът отбелязва Световния ден за борба с хепатита. Датата е посветена на повишаването на информираността относно вирусните хепатити, които засягат над 350 милиона души по света. Тази година кампанията се провежда под мотото „Hepatitis: Let’s Break It Down“, като основен фокус е премахването на социалните, икономически и системни бариери,..
По повод 90-годишнината от създаването си екипът на Радио Варна ще приеме в понеделник ценно дарение – бронзова скулптура на Йордан Каранов (1892 – 1975), музиковед, общественик и началник на радиостанцията в периода 1944 – 1950 г. Паметникът е дарение от художничката Калия Йорданова и нейния съпруг – скулпторът проф. Пламен Братанов. Произведението..
Седемнадесето издание на празника на пъпеша се провежда в каварненското село Българево. Събитието за поредна година събира местни жители, гости и любители на сладкия летен плод на централния площад в селото. Тазгодишното издание се организира от Община Каварна със съдействието на кметството и Народно читалище „Народен Будител – 1940“ в..
На 27 юли имен ден празнуват Милчо, Милчена, Милен, Милена, Милетин, Милица, Мирена, Милина, Миленко, Добри, Добрин, Добриян, Добра, Добрина, Добринка, Добрияна, Пантелей, Панчо, Панто, Панка. Днес Православната църква чества Св. великомъченик Пантелеймон . Днешният празник се нарича Пантелей пътник, защото на този ден прелетните птици..
Общинският приют за безстопанствени кучета в с. Каменар ще се включи в пилотното издание на фестивалното изложение „Порода любов“, което ще се проведе на 26 юли на входа на Морската градина във Варна (площад „Антон Новак“) от 10:00 до 22:00 часа. Изложението има за цел да обедини природозащитни организации, които полагат грижи за четириногите,..
Редът , в който консумирате храни , може да повлияе на здравето ви, според някои експерти по хранене. Концепцията, известна като "последователност на хранене“ , включва първо консумация на богати на фибри, несъдържащи нишесте зеленчуци , последвано от протеини и накрая мазнини, преди да изядете въглехидратите в чинията ви. Този подреден начин..