"Не може да изкара и седмица!" Коментарът е на кмета на Белослав Деян Иванов, по повод осветлението на подлез с дължина около 9 метра под третокласния път Варна - Девня.
За близо 20-те години, в които той е в общината, вкл. и преди да спечели кметските избори през 2015 г., ремонт е правен три-четири пъти. Поне веднъж годишно се монтира и осветление, което заради вандалски прояви успява да изкара броени дни.
По думите му, подлезът макар и не в блестящо състояние е проходим, чисти се максимум през ден, а в бюджета на общината за тази година е заложен както ремонт на спирката, както и оправяне на тротоарите.
Правихме опити да ограничим щетите, монтирахме метални решетки върху лампите, но нищо не помогна. Вандализмът продължава. Максимум през ден районът се чисти. Тази сутрин (в деня на разговора 2 март), като проверих, край него се въргаляха захвърлени бирени бутилки, казва Деян Иванов.
Подлезът обаче е единствената възможност, за да успеят жителите на града да стигнат до жп гарата, или да съседната ѝ спирка и да се качат на автобус по линията Варна - Девня. Няма статистика колко са преминаващите. Пандемията ограничи сериозно броят на учениците, на които им се налага да преминават, но остават работещите в заводите в Девня. Трафикът е най-голям рано сутрин и късно вечер.
Статистиките на БДЖ сочат сериозен отлив по принцип от пътуване в последните 20 години, уточнява Константин Азов от дирекция "Обслужване и продажби" към националния ни железопътен превозвач.
Ако през 2000 г. с влак са превозени общо над 52 млн. пътници, то към днешна дата може да се говори за не повече от 21 млн. души. При това не се отчита 2020 г. и отливът, провокиран от пандемията и lockdown-a. Най-натоварени за железниците са крайградските линии и районът около София.
На жп гарата в Белослав, през която преминават всички влакове с начална и крайна точка Варна, спадът в броя пътуващите е видим. Разбира се, състоянието на подлеза далеч не е единствената причина. Далеч по-значимата е промяната в демографията.
Ако трябва да се кача на влака Варна - София, например, трябва да тръгна поне час, а понякога и до час и половина по-рано, за да мога да се съобразя и с разписанието на ферибота, който да ме превози от южния към северния бряг, да мина по пътеката, да достигна и мина през подлеза, а след това и до жп гарата, и да се кача на влак, разказва Цветелин Петров от Белослав. Правил го е веднъж. Сега за по-напряко, а и по-бързо минава през Варна.
Районът, където е подлезът е опасен, казва Петров. По думите му, за да избегнат преминаването през съоръжението, белославчани или се опитват да минат през пътя, прескачайки мантинелата, или заобикалят по пътеки и пресичат жп линиите. Няма осветление в подлеза, край пътя има все още отпадъци от приключилия през есента на миналата година ремонт, а достъпът до спирката е труден.
За общинската администрация в Белослав - единственият град у нас, в който в ролята на градски транспорт влиза ферибот (между северният и южният бряг на Варненско-Белославското езеро, който свързва града с жп гарата и кварталът до нея - "Акациите") казусът обаче опира и до липсата на представа у част от жителите, че общината няма магьосническа пръчица, за да може да реагира на момента за ремонт на инфраструктурен елемент.
Когато през септември 2020 г., приключи ремонта на пътя Варна - Девня от пътната агенция и асфалтираха, сложиха бордюри. Троатоарите обаче и всичко, което е в пределите на общината, е отговорност на администрацията ѝ, посочва Иванов и уточнява, че за всеки един изхарчен лев за инфраструктура общинските власти в Белослав трябва да знаят от предходната година, най-късно септември-октомври месец.
Единственият вариант, по който може да се стигне до спирката, както и жп гарата в Белослав, обаче е през подлеза, който е в лошо състояние. Районът е опасен, казва в сигнал до Радио Варна, жителят на града Цветелин Петров. По думите му, за да избегнат преминаването през съоръжението, белославчани или се опитват да минат през пътя, прескачайки мантинелата, или заобикалят по пътеки и пресичат жп линиите.
Няма осветление в него, а край пътя има все още отпадъци от приключилия през есента на миналата година ремонт.
Учени са открили, че въздухът в нашите апартаменти и автомобили може да е основният източник на микропластмаси, които могат да проникнат дълбоко в белите дробове. Според проучване на Университета в Тулуза, публикувано в PLOS One, възрастен вдишва до 68 000 микропластмасови частици с диаметър по-малък от 10 микрометра всеки ден – 100 пъти повече,..
Август започна с инициативата „Опознай Варна“ – посети петте забележителности от 100-те национални туристически обекта, организирана от Община Варна. Кампанията има за цел да популяризира културно-историческите забележителности на територията на общината и се организира по повод 130 години от началото на организирания туризъм в..
От 1 до 8 август Бяла се превръща в сцена за едни от най-обичаните български изпълнители. "Седмицата на морето" в Бяла започва– инициатива с над 30 години история, която събира жители и гости на града около общата любов към морето, музиката и лятото. Тази година програмата обещава вълнуващи концерти, детски конкурси, традиционни събития и..
В първия петък на август светът вдига халба в чест на една от най-старите и най-освежаващи напитки – бирата. Международният ден на бирата, макар и неофициален празник, се празнува сериозно от любителите и пивоварите. Пренасяме се във варненски бира-бар, където е и Жельо Ангъров – човекът зад бара с наливните кранчета, с богат опит и познания в..
От 1 август започва Богородичният пост. Един от четирите големи периоди на въздържание за православните християни. През следващите две седмици вярващите се подготвят духовно за празниците Преображение Господне на 6 август и Успение на Пресвета Богородица на 15 август. Богородичният пост напомня за важността на молитвата и въздържанието в навечерието..
Днес и утре до обяд Балчик е една от поредните спирки на ин циативата „Хранителен патрул“, която произлиза от партньорството между Община Балчик и Сдружение „Асоциация Биомрежа“ в рамките н а проект FOODWISE (Храни се разумно) , който е част от програмата Interreg NEXT Черноморски басейн (Black Sea Basin CBC) и се..
На жители на местността край Варна Дилбер чешма им се налага да минават по заобиколен горски път, за да излязат от района, заради лоша инфраструктура и заграждения заради строителство, разказа потърпевшият Красимир Радев. По думите му липсващата настилка на улиците и лошото им състояние е заради строежите на жилищни кооперации. Радев изказа..