Твърде сложен изказ в учебниците, материал, който не е съобразен с възрастта на децата, прекалено много информация, недостатъчно примери и обяснения, малко време за упражнения. Това са основните трудности, които срещат децата в училище. Изводите са от национално изследване на „Галъп интернешънъл Болкан“, проведено по поръчка на Министерството на образованието и науката, съобщиха от ведомството. В пространни интервюта с родители и деца от I до Х клас, които на практика се превърнаха в дълбочинни, социолозите питаха за проблеми в учебните програми по отделните предмети и в конкретните учебници, събираха препоръки за улесняване на процеса на учене.
Малко над половината от анкетираните родители признават, че децата им имат затруднения по един или повече предмети. Най-голямата част от тях - 37%, определят онлайн обучението като основна причина за трудностите на детето. Почти 33% обвиняват учителите, че преподават зле. Близо 28% смятат езика в учебниците за неясен. Толкова са и тези, според които материалът е прекалено обемен.
Проблеми посочват и родителите, чиито деца се справят добре в училище. Около една трета от тях посочват като пречка неясния език в учебниците и учебните помагала. Над 23% смятат, че учебното съдържание не е съобразено с възрастта на детето, също толкова са недоволни от начина, по който учителят поднася материала.
Математиката е най-трудният предмет в почти всички класове, според отговорите на родителите. Голяма част от тях са убедени, че учебен материал по математика е „свален“ от по-горните класове в по-долни. Оплакват се и от липса на достатъчно време за упражнения.
В III и IV клас проблемни са и други предмети като човекът и обществото и човекът и природата. Много родители посочват, че изучаваният материал не е съобразен с възрастта на децата, има твърде голям и недобре систематизиран обем от информация, който обърква учениците. Често се стига до заучаване „наизуст“ на уроците по тези предмети, без да се разбира съдържанието.
Майки и бащи на по-големите ученици препоръчват да се учи повече национална история и повече българска литература.
Повече от половината родители помагат на децата си в подготовката на уроците. В началните класове делът на тези майки и бащи достига 84%.
Всеки трети родител плаща за частни уроци по предмети, преподавани в училище, като 17% от децата посещават допълнителни занимания по два или повече предмета. Делът на тези отговори е значително по-висок сред родителите на ученици в прогимназиален и гимназиален курс, което се свързва и с подготовката за изпитите след VII клас и за матурите.
Две от всеки пет деца между I и IV клас признават, че не разбират част от съдържанието на учебниците, основно по математика. Затрудняват ги главно текстовите и логическите задачи. Те често се оплакват, че нямат достатъчно време да се упражняват. Според половината от тях уроците са прекалено дълги.
Проблемът се задълбочава в прогимназиалния етап (V -VII клас). Там вече 57,6% от учениците заявяват, че част от учебниците са написани сложно и неразбираемо. Повечето седмокласници, но и много петокласници и шестокласници, се оплакват най-много от учебниците по история и цивилизации.
Учебното съдържание по география и икономика също се оказва трудно разбираемо за част от учениците между V -VII клас. Тук сложни според тях са множеството нови термини и твърде многото информация в учебниците, която трябва да се помни наизуст.
Гимназистите недоволстват от твърде големия обем от информация, който според тях е излишен и затруднява ученето и определянето на най-важното. Много от запитаните ученици искат учебници на по-достъпен език, повече време за упражнения и по-интерактивно преподаване на материала – с повече илюстрации, графики и примери.
Сдружението "Малките големи", което стопанисва котешкия приют в Балчик, призовават за подкрепа в изхранването на бездомни животни, тъй като са поели грижи и за безстопанствени кучета. Имат нужда от доброволци, храна, пясък за тоалетни, осиновители - физически и виртуални, приемни домове за стресирани и травмирани животни. От там напомнят, че са..
Театралният състав на Четвърта езикова гимназия "Фредерик Жолио-Кюри" във Варна се завърна от 25-ия Национален конкурс за ученически театър на испански език с рекорден брой награди. Той се проведе в София между 20 и 22 февруари в учебния театър на Националната академия за театрално и филмово изкуство. Постановката "Проклятието на пеперудата" от..
Област Варна е на първо място по коефициент на заетост в страната, а по брой на заетите е на трето място след област София (столица) и област Пловдив. Това сочат данните на Териториалното статистическо бюро - Североизток за четвъртото тримесечие на 2024 г. Общият брой на заетите лица в област Варна през четвъртото тримесечие на 2024 г. е 229.7..
Максималната помощ от 1000 лева по правилника на Общинския съвет в Балчик ще бъдат осигурени от местния бюджет, за да се помогне за лечението на 26-годишен младеж от Балчик, който набира средства за бъбречна трансплантация. Кристиян Костадинов страда от ранна детска възраст от хронично бъбречно заболяване, което прогресира до тежка бъбречна..
Родители, учители и деца от 1-ва “Б” група на варненската детска градина №17 „Петър Берон“ посетиха тази неделя Дома за възрастни хора „Гергана“. Визитата е осъществена в рамките на инициативата на екипа на детското заведение "Малки истории за доброто, доброто тръгва от теб". Начинанието е вдъхновено от желанието на учителите да възпитат и приучат..
Организацията на българските скаути отпразнува Международния ден на скаутството с представяне на първото издание на български език на бестселъра на 20-и век - "Скаутство за момчета" с автор лорд Бейдън-Пауъл. "Скаутство за момчета" оказва глобално влияние и продължава да вдъхновява поколения скаути по света. Тази книга е наръчник, който комбинира..
В навечерието на Националния празник Трети март ученици отбелязаха 147 години от Освобождението на Балчик от петвековното иго на османските турци. Това се случва в мразовития 31 януари 1878 година, когото с камбанен звън, хляб и сол балчиклии посрещат с неописуема радост освободителните руски войски. Трябва да се борим за идеологическата и..