Осмият в листата на партия "Продължаваме промяната" във Варна Стоян Новаков, който е специалист по транспортна свързаност, коментира предстоящото увеличаване на таксите от страна на Турция за преминаване през проливите, както и развитието на българските пристанища.
"Между 3 и 5 пъти се вдигат таксите за преминаване на товарни кораби, базирано на конвенция от 1983 г. Tрябва спешно да се реши какви мерки бихме могли да вземем, първо със страни като Румъния и Грузия, после да се търси и съдействие от ЕК, но смятам, че ще намерим подходящия механизъм да преговаряме, за да защитим бизнеса. Корабостроенето и кораборемонтът да бъдат конкурентноспособни", заяви Новаков.
На въпроса как биха могли българските пристанища да се развиват и да станат по-конкурентноспособни Стоян Новаков отговори, като направи сравнение с пристанище в Румъния.
"Констанца ни изпреварва многократно поради няколко причини, започнали са да се развиват преди 15-17 години, обслужват директна линия от Далечния изток, докато ние обслужваме само фидерен сервиз за контейнери. Румънците си докараха изключително голям производител. Много са мерките, които трябва да бъдат взети, не само от пристанищата. Необходимо е развитието на индустриално производство в Североизточна България, което да бъде захранено от такъв сервиз."
"В Морско училище се подготвя много добър офицерски състав, но реално за индустрията кадри липсват. В момента индустрията иска в краткосрочен план облекчаване на вноса на кадри от чужбина. Трябва да има държавна политика за развитието на "средни" кадри, те са необходими и за корабостроене и за кораборемонт. Това са шлосери, заварчици, които ще са изключително полезни.", заяви Новаков.
"Аз съм от Варна, част съм от транспортния сектор, винаги сме се стремели към диалог, и се опитваме да не налагаме решения, а да ги търсим заедно с бранша.", каза в заключение Стоян Новаков.
Подкрепете "Продължаваме промяната" с номер 9 в интегралната бюлетина.
Чуйте разговора на Даниела Стойнова със Стоян Новаков:
За да стабилизираме държавата, ни трябва стабилно правителство, ако ГЕРБ-СДС има достатъчна преднина, кабинет ще има. Това каза водачът на листата на ГЕРБ-СДС във Варна Даниел Митов, който обобщи впечатленията си от изминалата предизборна кампания. Бързо трябва да бъде овладяна инфлацията, цените на електроенергията, цените на горива, на газа, така че да..
Скъпи варненци, Благодаря ви за подкрепата! Благодаря ви за доверието и надеждата! В изминалите 30 дни стиснах ръката на хиляди, говорих със стотици силни и свободни граждани в най-красивия град на българското Черноморие. Всички вие, всички НИЕ искаме едно: стабилно управление на държавата, сигурност и добри доходи, свобода за..
Водачът на листата на партия „Продължаваме промяната” във Варна - Даниел Лорер е технологичен предприемач и специалист- инвеститор. Предприемач, който превръща стартиращи компании в проспериращи организации. Даниел Лорер споделя, че иска Варна и региона да имат свободата да развият истинския си потенциал. На финала на предизборната кампания Лорер..
Водач на листата на Демократична България във Варна е ген. Атанас Атанасов. Той е председател на “Демократи за силна България” и съпредседател на “Демократична България”. Юрист, завършил специалност „Право“ в Софийски Университет „Св. Климент Охридски“. Директор на Националната служба за сигурност в правителството на Иван Костов (1997г. –..
Основният проблем във Варна е презастрояването. По време на срещите ми с жителите на почти всички квартали, хората споделят едно и също – презастрояването унищожава нашия град и го превръща в гето. Това каза за Радио Варна Стела Николова, която е на второ място в листата с кандидати за народни представители на КП „Демократична България –..
Водачът на листата на партия „Български възход” във Варна Александър Николов обобщи приоритетите на партията в предизборната кампания. „Най-сериозното притеснение на гражданите е свързано с политическата несигурност и невъзможността на лидерите и политическите формации да излъчат работещ парламент и работещ кабинет. На следващо място се..
Активисти на „Продължаваме Промяната“ и „Демократична България“ вкараха Варна в международен скандал, заради автомобилите в Морската градина, които създават шумов терор и замърсяване. По темата реагираха евродепутатите от Интергрупата на Европейския парламент за хуманно отношение и опазване на животните, която обединява 100 представители от всички..