Вече целият ноември е Черен петък. И търговци, и клиенти се объркаха тотално.
В магазините у нас всеки си прави "намаленията", когато реши.
Дори в някои търговски обекти, колкото и парадоксално да звучи, Черният петък бил минал, според думите на продавач-консултант в магазин за дрехи в центъра на Варна.
Във физическите магазини рисковете по време на кампании за намаления са свързани най-вече с различен тип нелоялни търговски практики, каза Габриела Руменова от платформата „Ние, потребителите“ .
„Най-често срещаната нелоялна практика в търговската мрежа са изчерпаните наличности. Когато пазаруваме от онлайн магазин, можем да проверим дали тази стока все още се предлага, докато виждайки една брошура или реклама, която ни кани да отидем във физически магазин, за да си купим конкретни стоки на определени цени, ние може да останем неприятно изненадани, че количествата вече са изчерпани“, посочи Габриела Руменова. Тя обясни, че това е нелоялна практика, защото при шумна реклама законът задължава търговеца да осигури доставката на стоките за периода, за който е обявил кампанията. „Ако не може, това е нелоялна практика. Най-малкото, защото потребителят вече си е създал усещането, че ще си купи нещо, инвестирал е време и допълнителни средства, за да отиде до този обект и се предполага, че за да не си тръгне с празни ръце, ще си купи нещо друго, като така могат да бъдат увредени икономическите му интереси“, добави тя.
„Не би трябвало уговорката, че промоционалната цена важи до изчерпване на количествата, да защитава по някакъв начин търговеца, защото когато контролният орган отиде на проверка, той може да установи за периода, от който е стартирала кампанията, какви количества от тази стока са продадени. Ако се окаже, че те са твърде малко на фона на обема на направената рекламата, мотивите са безспорни, че е налице нелоялна търговска практика“, коментира Руменова.
„Можем да видим на витрината съобщение за намаление до 90%, а в обекта да има 3-4000 артикула и да се окаже, че само 2 или 3 са с толкова голяма отстъпка и то само единични бройки. Ако говорим за дрехи, може да са сред най-непопулярните размери, а останалите да са много по-малко намалени или дори на редовните им цени. Това също е класическа нелоялна търговска практика“, подчерта тя.
„Понякога търговците представят законовите права на потребителите като изключителни за кампанията за намаление. Например, правото да предявят рекламация за стоката до две години от покупката. Казват – ако си купите тази стока от тази кампания, вие ще можете за ползвате гаранция до 2 години. Но това не е изключително право - законът ни го гарантира във всеки един момент, независимо от това дали търговецът е предоставил своя търговска гаранция или не“.
Намаление от 70% + 20% не прави намаление от 90%. Например, ако една стока струва 100 лева и се намали първо със 70%, новата й цена ще бъде 30 лева. Ако тя бъде намалена с нови 20%, крайната нова стойност на продукта ще бъде 24 лева. Това не е равносилно на намаление от 90 %, когато новата по-ниска цена би била 10 лева. „Особено когато говорим за кампаниите за Черния петък и предстоящите Коледно-новогодишни е много вероятно тази практика да се появи, тъй като от едното намаление ще влезем веднага в друго. Потребителите са емоционално приповдигнати, защото бързат да купят нещо уж по-изгодно на пръв поглед, много хора сега осигуряват подаръците за Коледа и Нова година и това допълнително ги довежда до емоционално състояние, което често им пречи да вземат рационални решения, а това се използва от недобросъвестните търговци“.
Млади медици излязоха на протест Министерството на здравеопазването с искания за гарантирано достойно заплащане и нормални условия на труд. Протестиращите, облечени в черно, тръгнаха на "траурно" шествие, което премина по столичния булевард "Цар Освободител" и се насочи към Орлов мост, предаде БНР. Младият медик д-р Павло Славов: България има..
В изявлението на Бойко Борисов видяхме агресивност и изнервеност, а обикновено подобен тип реакции, независимо дали са планирани или не, са от хора, които се чувстват притеснени. Това мнение изрази в предаването "Пост Фактум" политологът от социологическа агенция "Мяра" Яница Петкова. Според нея думите на Борисов ще бъдат предмет на разговор още дълго..
Народните представители от ГЕРБ проведоха открити приемни с граждани в петте района на Варна – „Аспарухово“, „Одесос“, „Приморски“, „Младост“ и „Владислав Варненчик“. Срещите се състояха с участието на ръководителите на районните структури, районни кметове и общински съветници, като част от ангажимента на партията за открит диалог и постоянна връзка с..
Иво Атанасов не вижда света с очите си, но го чува, усеща и преживява с цялото си същество. От ритъма на барабаните до тишината на трудните дни – той е преминал през всичко. Историята му не е просто разказ за загуба и възстановяване. Тя е доказателство, че когато музиката живее в теб, тя никога не те напуска. Иво Атанасов е единственият незрящ..
В ход е демонтажът на още 46 преместваеми обекта по ул. „Д-р Пискюлиев“ във Варна. По разпореждане на Община Варна общинската фирма „Пазари“ ЕАД премахва павилионите, разположени върху общинска собственост. Те са с недобър външен вид и голяма част от тях не се използват за търговска дейност, съобщиха от дирекция „Управление на сигурността и контрол по..
Работещите в областните дирекции на Държавен фонд "Земеделие" обявяват символични протестни действия от днес до 24 октомври, съобщават от Федерацията на независимите синдикати в земеделието към КНСБ. В протестна декларация, изпратена до премиера Желязков, председателя на Народното събрание, министъра на земеделието и лидерите на парламентарно..
Преговори за подписване на нов колективен трудов договор започнаха представителите на синдикатите от летището във Варна с ръководството на аеропорта, в лицето на главния изпълнителен директор Михаел Ройш. Предложенията на синдикатите са за увеличение на заплащането за положен нощен труд до 2.50 лева на час, увеличение на платения годишен отпуск с..