Потребителите имат законно право да предявят рекламация за битова техника, която не отговаря на индивидуалните им изисквания с оглед договора за продажба или на обичайните изисквания за този вид изделия. Това обясни пред Радио Варна основателят на онлайн платформата "Ние потребителите" Габриела Руменова. Целият разговор с нея може да чуете в прикачения звуков файл:
Специалистът в правата на потребителите обясни, че част от проблемите могат за възникнат заради непълна или погрешна информация в офертата, която е била отправена към клиента още преди закупуването на стоката. Сключените в условия на нелоялна практика договори следва да бъдат развалени. Важно е потребителите да бъдат активни в търсенето на информация преди да извършат покупката. Особено когато липсват данни, които са определящи за добиването на пълна и вярна представа за продукта и сравняването му с други подобни преди да направят своя избор.
При предявяване на рекламация заради несъответствие на стоката правата на потребителите са еднакви, независимо от това дали покупката е от физически обект или от интернет. Тя е до две години. Търговецът може да предостави и своя, търговска гаранция, но тя трябва да е с по-добри условия – например, директно разваляне на сделката при дефект или по-дълъг период на безплатно гаранционно обслужване. Ако обаче има допълнителни условия за удължаване на гаранцията, като заплащане или регистрация на сайта на производителя, всички трябва да са ясни за потребителя отначало, за да може реално да се възползва от нея, без да търпи загуби.
14-дневният срок за отказ е различно право, което важи само за онлайн сделки или извън търговски обект. Там условието е стоката само да е изпробвана, но не и ползвана. Често обаче възникват спорове.
При предявяването на рекламация ще трябва да можем да докажем от кой търговец и кога сме закупили стоката, затова е важно да притежаваме документи за покупката. Руменова припомни, че е важно да изискваме рекламацията ни да бъде вписана в регистъра, което я официализира, знае се датата на предявяването и, както и се заявява начинът, по който евентуално ще бъде удовлетворена.
Изискването на търговците за запазване на кашоните на електроуредите, за което много потребителите съобщават, е нелоялна търговска практика, за което хората трябва да недоволстват както пред търговците, така и пред контролните органи.
Цялостната реконструкция на пътя Аспарухово-Галата във Варна ще бъде завършена на 30 октомври. В момента над 50 работници са в горната част на съоръжението, а от 15 септември ще се работи по долната част. Това съобщи заместник-кметът Димитър Кирчев ,който беше на проверка с екипа си, в присъствието на кмета на района Ивайло Маринов и Христо..
Община Варна подготвя писмо до министър на младежта и спорта Иван Пешев с искане за съдействие при решаването на възникналите затруднения при поддръжката на Плувен комплекс „Приморски“ и евентуалния риск близо 4000 деца и младежи да останат без необходимата база за тренировки за продължителен период от време. Искането е подкрепено от голяма част от..
Община Варна спира административното производство по проекта за строеж на жилищни сгради на терена на бившето военно поделение в землището на кв. „Галата“, район „Аспарухово“. Поводът са жалби и сигнали от граждани и неправителствени организации за неправомерно изсичане на дървета и опасения за активизиране на свлачищни процеси, неспазване на..
Зоната за кратковременно паркиране т.нар. „синя зона“, която функционира в централната градска част на Варна, ще бъде безплатна за жителите и гостите на града на празника на морската столица 15 август - Св. Успение Богородично, съобщават от ОП „Общински паркинги и синя зона". Община Варна призовава водачите на автомобили да спазват правилата за..
Сцената, на която ще се проведе големият празничен концерт за Деня на Варна, вече е изградена. Тя се намира в пространството около Пантеона в Морската градина, а в момента се извършват финални дейности по монтажа на осветлението и тестването на звуковата и мултимедийната техника. За по-добра видимост на публиката ще бъдат поставени и два големи..
На ден се налагат по 10 глоби за нередовни пътници в градския транспорт. 50% от случаите са за пътници, купуващи електронен билет при появата на контролиращия редовността на пътуващите. Това каза директорът на общинското дружество ТАСРУД Георги Киряков. При проведени проверки е установено, че това е честа практика. Пътникът се е качил четири спирки..
Новата билетна система ще бъде въведена до края на годината. До тогава трябва да приключат монтажните дейности на оборудването. Това каза Георги Киряков, директор на общинското предприятие ТАСРУД. Новите валидатори вече ще позволяват разплащане с банкова карта. Друга новост е, че при повече пътувания, които надхвърлят цената на целодневен билет,..