Близо три часа продължи общественото обсъждане на инвестиционния проект за разширяване на булевард "Цар Освободител" във Варна. На срещата в зала "Пленарна" бе изразено единното мнение, че проблемът за бъдещото изпълнение на идейния проект идва още със самото му задание.
Подробният комуникационно-транспортен план в териториалния обхват на бул. „Цар Освободител“ от пътен възел „Летище“ до пътен възел с бул. „Васил Левски“ е в своята предварителна фаза, припомни зам.-кметът по строителството инж. Пламен Китипов. Към проекта, който има дълъг хоризонт, могат да бъдат отправяни мотивирани предложения на граждани и експертни становища, с които той да бъде съобразен, каза Китипов и призова на няколко пъти всички мотивирани предложения да бъдат изпратени до общината в писмен вид, за да залегнат в по-нататъшните разработки по проекта.
Гражданите акцентираха, че най-възпрепятствани ще са хората от кварталите. Ще пострада и част от бизнеса в района от Кайсиева градина в посока кв. "Младост", споделиха собственици на търговски обекти в района.
Притеснения бяха изразени още и по отношение на целесъобразността на градската железница, с възможностите за включване в булеварда от по-малките улици в кварталите, от засягането на площи, които биха могли да се използват за изграждане на паркове.
Велообщността пък поиска и възможност за нормален велотрафик, който също да залегне в новата идейна схема. От проектантския екип веднага обясниха, че Община Варна не разполага с план за развитие на велосипедния траспорт. Насоките, които са получили в заданието на проекта са свързани със сегашния ОУП, с което не се предвижда надлъжно изграждане на велоалеи, но има техническа възможност да бъдат добавени към по-нататъшните разработки.
В обхвата на проекта има резервирано трасе за градска железница, което обаче не е предмет на този проект и е заложно реализирането на градска железница изцяло северно от бул. „Цар Освободител“. За нея е предвиден габарит с ширина от 15 м от началото на обекта до пътен възел с бул. „Христо Смирненски“ и 7 м в участъка от бул. „Христо Смирненски до бул. „Васил Левски“. Леката железница ще се движи успоредно на булеварда.
И по този въпрос имаше разнополюсови мнения. Беше изтъкнат един факт, че каквото и да мислим дали вървим напред или назад в развитието си - в цял свят продължава да се използва железопътен транспорт като трамвай, например, коментираха гражданите.
По отношение на собствеността на поземлените имоти, през които ще премине трасето, тя е смесена – общинска публична, общинска частна и частна, което означава, че ще се наложи и отчуждаване на имоти. Такава бе ситуацията и при реализирането на бул. „Васил Левски“.
Проектът за разширяване на булевард „Цар Освободител“ ще се съобрази с мотивираните становища на гражданите, които бяха изложени по време на срещата, каза в края инж. Пламен Китипов. Под внимание ще бъдат всички идеи и предложения. Това е проект с дълъг хоризонт, много задължителни процедури и сега сме едва в началото на обсъждането на всички възможни решения, каза още инж. Китипов и заключи, че срещата е била много полезна, с градивен диалог и много идейни предложения, които ще бъдат взети под внимание, веднага щом постъпят и в писмен вид.
Припомняме, че бул. „Цар Освободител“ е част от първостепенната улична мрежа на град Варна. Булевардът е една от основните транспортни артерии, както за автомобилния, така и за тежкотоварния транзитен трафик. Поради интензивното движение само в две ленти в част от булеварда, пропускателната му способност е почти изчерпана. Това бе също един от сериозните аргументи на присъстващите в обществения дебат.
Съгласно класификацията на първостепенната улична мрежа в ОУП и Генералния план за организация на движението (ГПОД) на град Варна за проектния участък е заложена скорост от 50км/ч.
Всички материали по проекта са достъпни на адрес: https://varna.bg/bg/2377
Въпроси и коментари по проекта могат да се изпращат на електронната поща, посочена от Община Варна. Адресът е: lekometro@varna.bg .
Премиерът Росен Желязков настоя, че пряка намеса на държавата на пазара на основните стоки от потребителската кошница е недопустима, но това не изключва контролните механизми, с които разполагат регулаторните органи, съобщава БНР. Отворът на министър председателя бе на въпрос от народния представител от "ДПС-Ново начало" Халил Летифов, който поиска..
Властите предупредиха за опасно предизвикателство сред тийнейджърите в "ТикТок". То е свързано с едно от най-общодостъпните лекарства - парацетамолът, и приемането му в големи дози. Подрастващите се състезават кой ще изпие повече таблетки. Предизвикателството е познато от няколко години насам, но в момента отново набира популярност сред тийнейджърите...
Близо 36 000 чужди граждани от общо 79 държави са получили право да работят в България чрез различни видове разрешителни режими през 2024 година. Те са с 10 000 души повече в сравнение с 2023 година, предаде БНР, цитирайки Атанаска Тодорова - главен експерт "Пазар на труда, миграция и мобилност" в КНСБ. Тя допълни, че най-много разрешителни са..
С подаване на годишна данъчна декларация по чл. 50 от Закона за данъците върху доходите на физическите лица гражданите и тази година могат да се възползват от данъчното облекчение за ремонт и/или подобрения на собствено жилище за направените през 2024 г. плащания за труд в общ размер до 2000 лв. Сумата, която може да бъде възстановена, е до 200 лв...
Преместваем обект, тип ресторант, ще бъде изграден на плажа във варненския квартал "Аспарухово". Той ще се намира на мястото на двете заведения, премахнати миналото лято и в края на миналата година. Разрешение за изграждането на новия ресторант е дадено от главния архитект на Община Варна и е съгласувано и одобрено от Министерството на туризма. Това..
На днешния ден се навършват 125 години от смъртта на Капитан Петко войвода. Годишнината ще бъде отбелязана с поклонение и заупокойна молитва от 11 часа днес на гроба на войводата на Старите варненски гробища. В 14 часа в Музея на Възраждането ще бъде открита и зложбата "От Киноцентъра до музейната витрина". Експозицията включва 15 автентични народни..
Операциите по подмяна на ставите с изкуствени дават възможност на хиляди хора да живеят по-пълен и активен живот. Но, доплащането на медицинското изделие не е по финансовите възможности на част от пациентите. Затова пациенти се обединиха в Сдружение „Живот с изкуствени стави“, освен за взаимопомощ и за да се борят за по-голямо финансиране на..