Близо три часа продължи общественото обсъждане на инвестиционния проект за разширяване на булевард "Цар Освободител" във Варна. На срещата в зала "Пленарна" бе изразено единното мнение, че проблемът за бъдещото изпълнение на идейния проект идва още със самото му задание.
Подробният комуникационно-транспортен план в териториалния обхват на бул. „Цар Освободител“ от пътен възел „Летище“ до пътен възел с бул. „Васил Левски“ е в своята предварителна фаза, припомни зам.-кметът по строителството инж. Пламен Китипов. Към проекта, който има дълъг хоризонт, могат да бъдат отправяни мотивирани предложения на граждани и експертни становища, с които той да бъде съобразен, каза Китипов и призова на няколко пъти всички мотивирани предложения да бъдат изпратени до общината в писмен вид, за да залегнат в по-нататъшните разработки по проекта.
Гражданите акцентираха, че най-възпрепятствани ще са хората от кварталите. Ще пострада и част от бизнеса в района от Кайсиева градина в посока кв. "Младост", споделиха собственици на търговски обекти в района.
Притеснения бяха изразени още и по отношение на целесъобразността на градската железница, с възможностите за включване в булеварда от по-малките улици в кварталите, от засягането на площи, които биха могли да се използват за изграждане на паркове.
Велообщността пък поиска и възможност за нормален велотрафик, който също да залегне в новата идейна схема. От проектантския екип веднага обясниха, че Община Варна не разполага с план за развитие на велосипедния траспорт. Насоките, които са получили в заданието на проекта са свързани със сегашния ОУП, с което не се предвижда надлъжно изграждане на велоалеи, но има техническа възможност да бъдат добавени към по-нататъшните разработки.
В обхвата на проекта има резервирано трасе за градска железница, което обаче не е предмет на този проект и е заложно реализирането на градска железница изцяло северно от бул. „Цар Освободител“. За нея е предвиден габарит с ширина от 15 м от началото на обекта до пътен възел с бул. „Христо Смирненски“ и 7 м в участъка от бул. „Христо Смирненски до бул. „Васил Левски“. Леката железница ще се движи успоредно на булеварда.
И по този въпрос имаше разнополюсови мнения. Беше изтъкнат един факт, че каквото и да мислим дали вървим напред или назад в развитието си - в цял свят продължава да се използва железопътен транспорт като трамвай, например, коментираха гражданите.
По отношение на собствеността на поземлените имоти, през които ще премине трасето, тя е смесена – общинска публична, общинска частна и частна, което означава, че ще се наложи и отчуждаване на имоти. Такава бе ситуацията и при реализирането на бул. „Васил Левски“.
Проектът за разширяване на булевард „Цар Освободител“ ще се съобрази с мотивираните становища на гражданите, които бяха изложени по време на срещата, каза в края инж. Пламен Китипов. Под внимание ще бъдат всички идеи и предложения. Това е проект с дълъг хоризонт, много задължителни процедури и сега сме едва в началото на обсъждането на всички възможни решения, каза още инж. Китипов и заключи, че срещата е била много полезна, с градивен диалог и много идейни предложения, които ще бъдат взети под внимание, веднага щом постъпят и в писмен вид.
Припомняме, че бул. „Цар Освободител“ е част от първостепенната улична мрежа на град Варна. Булевардът е една от основните транспортни артерии, както за автомобилния, така и за тежкотоварния транзитен трафик. Поради интензивното движение само в две ленти в част от булеварда, пропускателната му способност е почти изчерпана. Това бе също един от сериозните аргументи на присъстващите в обществения дебат.
Съгласно класификацията на първостепенната улична мрежа в ОУП и Генералния план за организация на движението (ГПОД) на град Варна за проектния участък е заложена скорост от 50км/ч.
Всички материали по проекта са достъпни на адрес: https://varna.bg/bg/2377
Въпроси и коментари по проекта могат да се изпращат на електронната поща, посочена от Община Варна. Адресът е: lekometro@varna.bg .

На 26 октомври (неделя) за провеждане на „Колоездачна обиколка на Варненското езеро“ временно ще се променя организацията на движение по част от републиканската пътна мрежа в област Варна. Предвижда се от08:55 ч. до 09:25 ч. да бъде спрян трафикът по едното платно на Аспарухов мост, съобщават от АПИ. Между 9:30 ч. и 12:50 ч. поетапно на интервали ще..
В рамките на няколко часа – от 18,30 ч. днес, октомври (петък) до приключване на дейностите, временно ще бъде затруднено движението по ул. „Девня“ в района на пътната връзка с бул. „Васил Левски“. Ще бъде ремонтиран участък от пътното платно преди кръговото кръстовище в посока кварталите, информират от дирекция „Инженерна инфраструктура и..
9 670 варненци ще празнуват своя имен ден на 26 октомври – Димитровден, показва справка на отдел „Гражданска регистрация“ в Община Варна. Най-много – 6 130, са мъжете, които носят името на Свети великомъченик Димитър Солунски – покровител на строителите. Дамите, носещи името Димитричка, са 1 052, Димитрина – 286. Сред останалите варненци с имена,..
С 2.77 % повече са туристическите отсядания в Балчишко. С една трета повече са германците, при българите се отчита лек ръст, а румънците бележат спад. Това показва туристическият регистър от началото на годината до края на септември спрямо същия период на миналата година. Осъществени са 1 млн. 584 хиляди нощувки, или с почти 43 хиляди повече спрямо..
Община Варна обяви обществена поръчка за основен ремонт на пътя към село Долище, който е между общините Варна и Аксаково. Процедурата е за инженеринг – проектиране и изпълнение на строително-монтажни работи по трасето от кръстовището с републиканския път III-2902 до границата на общината. Пътят е основната връзка на Варна със селата Новаково и Долище,..
Обучения се провеждат Дългопол, Аксаково, Долни чифлик, Бяла и Белослав как се реагира при бедствия и аварии. Двеста служители на институции в пет общини от Варненска област, свързани с превенцията и действията при бедствия и аварии, са обучение как да дават наставления на населението. Това съобщи Елена Симеонова от Асоциацията на българските..
Предприятията и самоосигуряващите се, които са изплатили доходи на физически лица по извънтрудови правоотношения наем и/или от други източници, и са задължени по закон да удържат авансов данък върху тях, подават електронно декларация по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и по чл. 201, ал. 1 от ЗКПО до 31 октомври за дължими данъци за третото тримесечие на 2025 г...