Близо три часа продължи общественото обсъждане на инвестиционния проект за разширяване на булевард "Цар Освободител" във Варна. На срещата в зала "Пленарна" бе изразено единното мнение, че проблемът за бъдещото изпълнение на идейния проект идва още със самото му задание.
Подробният комуникационно-транспортен план в териториалния обхват на бул. „Цар Освободител“ от пътен възел „Летище“ до пътен възел с бул. „Васил Левски“ е в своята предварителна фаза, припомни зам.-кметът по строителството инж. Пламен Китипов. Към проекта, който има дълъг хоризонт, могат да бъдат отправяни мотивирани предложения на граждани и експертни становища, с които той да бъде съобразен, каза Китипов и призова на няколко пъти всички мотивирани предложения да бъдат изпратени до общината в писмен вид, за да залегнат в по-нататъшните разработки по проекта.
Гражданите акцентираха, че най-възпрепятствани ще са хората от кварталите. Ще пострада и част от бизнеса в района от Кайсиева градина в посока кв. "Младост", споделиха собственици на търговски обекти в района.
Притеснения бяха изразени още и по отношение на целесъобразността на градската железница, с възможностите за включване в булеварда от по-малките улици в кварталите, от засягането на площи, които биха могли да се използват за изграждане на паркове.
Велообщността пък поиска и възможност за нормален велотрафик, който също да залегне в новата идейна схема. От проектантския екип веднага обясниха, че Община Варна не разполага с план за развитие на велосипедния траспорт. Насоките, които са получили в заданието на проекта са свързани със сегашния ОУП, с което не се предвижда надлъжно изграждане на велоалеи, но има техническа възможност да бъдат добавени към по-нататъшните разработки.
В обхвата на проекта има резервирано трасе за градска железница, което обаче не е предмет на този проект и е заложно реализирането на градска железница изцяло северно от бул. „Цар Освободител“. За нея е предвиден габарит с ширина от 15 м от началото на обекта до пътен възел с бул. „Христо Смирненски“ и 7 м в участъка от бул. „Христо Смирненски до бул. „Васил Левски“. Леката железница ще се движи успоредно на булеварда.
И по този въпрос имаше разнополюсови мнения. Беше изтъкнат един факт, че каквото и да мислим дали вървим напред или назад в развитието си - в цял свят продължава да се използва железопътен транспорт като трамвай, например, коментираха гражданите.
По отношение на собствеността на поземлените имоти, през които ще премине трасето, тя е смесена – общинска публична, общинска частна и частна, което означава, че ще се наложи и отчуждаване на имоти. Такава бе ситуацията и при реализирането на бул. „Васил Левски“.
Проектът за разширяване на булевард „Цар Освободител“ ще се съобрази с мотивираните становища на гражданите, които бяха изложени по време на срещата, каза в края инж. Пламен Китипов. Под внимание ще бъдат всички идеи и предложения. Това е проект с дълъг хоризонт, много задължителни процедури и сега сме едва в началото на обсъждането на всички възможни решения, каза още инж. Китипов и заключи, че срещата е била много полезна, с градивен диалог и много идейни предложения, които ще бъдат взети под внимание, веднага щом постъпят и в писмен вид.
Припомняме, че бул. „Цар Освободител“ е част от първостепенната улична мрежа на град Варна. Булевардът е една от основните транспортни артерии, както за автомобилния, така и за тежкотоварния транзитен трафик. Поради интензивното движение само в две ленти в част от булеварда, пропускателната му способност е почти изчерпана. Това бе също един от сериозните аргументи на присъстващите в обществения дебат.
Съгласно класификацията на първостепенната улична мрежа в ОУП и Генералния план за организация на движението (ГПОД) на град Варна за проектния участък е заложена скорост от 50км/ч.
Всички материали по проекта са достъпни на адрес: https://varna.bg/bg/2377
Въпроси и коментари по проекта могат да се изпращат на електронната поща, посочена от Община Варна. Адресът е: lekometro@varna.bg .
Използването на социалните мрежи безопасно и ефективно трябва да се съотнася и към понятието медийна грамотност. Социалните платформи се развиват много по-бързо, отколкото групи в обществото ни, които остават силно уязвими към всички техни тъмни страни, включително и към начина на предлагане на сделки. Коментарът е на основателя на онлайн платформата..
Добри са условията за туризъм в планините. Времето е слънчево, съобщиха от Планинската спасителна служба на БЧК, предаде БНР . Планинските спасители предупреждават, че съществува опасност от заледяване. Съветите към туристите са да са добре облечени и да спазват маркировката. Температурите са от минус 5 градуса до минус 10 градуса, снежната покривка е..
На тържествена церемония в Младежки дом – Варна, днес бяха връчени отличията на призьорите в XIX Национален конкурс за компютърна рисунка „Морето, морето, морето…“. Специалната награда на г-н Благомир Коцев, кмет на Варна, отиде при Борил Панчев от школа по графичен дизайн "Велани" при ЦПЛР - Общински детски комплекс, гр. Варна. Специалната награда на..
Има връзка между бавенето на избора на председател на НС и предстоящия избор на нов главен прокурор. Това каза в предаването „Позиция“ на Радио Варна депутатът от „БСП Обединена левица“ Наталия Киселова. Велислав Величков: Изборът на председател на НС се протаква, за да стане Сарафов главен прокурор Доц. Киселова съобщи, че..
В писмото, което ГЕРБ изпратиха днес до ПП/ДБ не се споменават конкретни имена за председател на парламента и премиер. Това каза в предаването „Позиция“ на Радио Варна Божидар Божанов от ПП/ДБ. Той подчерта, че ще се отзоват на поканата за среща с първата политическа сила в Народното събрание и първата точка, което ще предложат за обсъждане ще..
В началото на тази седмица Община Варна предложи актуализация на общински такси и цени на услуги. Сред тях такса битови отпадъци, таксите за технически и административни услуги, строителните разрешителни, таксите за ползване на тротоари и терени за разполагане на строителни материали. Според администрацията, п овишаването на цените не е..
Напълно е възстановено движението по автомагистрала "Тракия", след верижната катастрофа тази сутрин между тежкотоварен автомобил и четири коли. Повече от три часа трафикът в района на област Пазарджик се пренасочваше през пътен възел Цалапица, което доведе до образуване на опашки от автомобили. При инцидента загина 49-годишна жена от София, а шофьорът на..