"Нещо, което касае човешкото здраве и човешкия живот е безценно", категоричен беше Георгиев. "Ако искаме да имаме качествени водачи, трябва много да се "потим" в шофьорския курс. Това означава амортизация, по-честа смяна на автомобили, на кабинети, учебни пособия и други", обясни експертът.
Според Георгиев школите, които предлагат по-ниски от обичайните цени за курса, го правят за сметка на броя часове и съответно качеството на обучението.
90% от школите у нас са в сивия сектор, допълни още експерта.
"В момента инструкторите са в ролята на автошкола без да има разрешение за това. И тук се появява сивият сектор, което означава да се събират само едни такси от курсистите и да не се инвестира нито една стотинка, защото няма как да се инвестира от субект, който е сив", коментира Красимир Георгиев. По думите му, именно автоинструкторите от сивия сектор са тези, които протестират срещу новите промени в шофьорските курсове и изпити.
Съгласно новата наредба инструкторите ще отбелязват началото на обучителния час и упражненията, а курсистите ще потвърждават готовността си да започнат. В края на всеки урок системата ще отразява дали е отработено планираното упражнение, колко са изминатите километри и каква е развитата скорост. Това категорично ще намали произшествията по пътя, включително и тези с участието на млади шофьори, смята Георгиев.
Също така, курсистът ще може да се явява на изпит не повече от четири пъти за шест месеца, предвиждат още промените. При неуспех – ще трябва да заплати нов курс.Красимир Георгиев приветства и идеята за въвеждане на автомобилните симулатори в обучението на бъдещите шофьори, по примера на други европейски държави. В България такива симулатори вече има в някои школи, но те са само пожелателни.
Чуйте повече в репортажа на Иван Барбов в звуковия файл
Ваканция, плаж, море, добро настроение. Това е август. Разбира се, преди да облечем банския и да метнем в чантата плажна хавлия, задължително имаме дълги часове на въртене пред огледалото, с покрусен поглед, в пресмятане на калории. Сякаш снощи сме си легнали тънки като фиданки, а осем часа по-късно много рязко и неочаквано сме се събудили с..
Млади и талантливи – с гласове спиращи дъха. Така може да опишем вокално студио Angle Voices. Студиото е създадено през 2001 г. към читалище ‘‘П.Р.Славейков‘‘-гр. Варна от вокалния педагог Атанаска Липчева. Тя развива млади таланти в областта на вокалната техника на възраст между 4 и 25 години. Студиото е лауреат на редица национални и междуародни..
Ралица Стоянова е ученичка в 8 а клас, профил "Хуманитарни науки", в Средно училище за хуманитарни науки и изкуства "Константин Преславски". Тя е автор на рубриката "Добрите новини" към училищния подкаст "Ученически глас". Основна цел на рубриката е да информира за позитивни събития от страната и училището. Ученичката подбира всяка новина от социалните..
На морската гара във Варна има два легендарни ветрохода - българският "Калиакра", който се използва за ресторант и румънският "Мирча", който се използва за обучение на кадети и курсанти (включително и от България). Предназначението на подобни кораби е определено чисто морско и свързано с обучение на желаещи да практикуват морско дело. "Калиакра"..
Три изсъхнали иглолистни дървета създават предпоставка за възникване на пожар до бл.63 в кв.Чайка, алармираха в редакцията на Радио Варна, живеещи там. Дърветата са с височина до седмия етаж на 15-етажния блок и се намират на няколко метра от него, установи наша репортерска проверка. Домоуправителят на блока Марциан Янакиев разказа, че..
Виктор Минчев е сред утвърдените специалисти по копирайтинг в България. Той е от Варна, базиран е в София и обслужва бизнеси от цялата страна. "Копирайт" е термин, произлизащ от английския език (copy – ръкопис, текстови материал; write – пиша). Копирайтър се нарича този човек, който отговаря за текстовата част на рекламата във всичките ѝ форми –..
Учени са открили, че въздухът в нашите апартаменти и автомобили може да е основният източник на микропластмаси, които могат да проникнат дълбоко в белите дробове. Според проучване на Университета в Тулуза, публикувано в PLOS One, възрастен вдишва до 68 000 микропластмасови частици с диаметър по-малък от 10 микрометра всеки ден – 100 пъти повече,..