Временна комисия при Общински съвет – Балчик ще внесе до края на юни проект за допълнение на Наредбата за обществения ред. На сесията си днес местният парламент одобри това по инициатива на председателя на постоянната комисия по обществен ред, сигурност и транспорт Галин Началников, който ще председателства и временната комисия, в която са включени още – Владимир Лафазански, Гюнай Узун, Елена Кирилова и Илиян Станоев. Причината - нарастващото използване на индивидуални електрически превозни средства, в частност електрически тротинетки, и произтичащите от това предизвикателства в организацията на движението и безопасността в публичните пространства. С приемането на измененията ще се уредят условията за използването им в община Балчик.
Ето и част от предложенията, които сподели днес вносителят Галин Началников: Лица до 12 години да не могат да управляват тротинетки, да носят предпазни средства – каски и светлоотразителни жилетки, да бъдат карани през светлата част на денонощието и по един човек.
Припомняме, че от миналата година в областта тече кампанията за подобряване на безопасността на пътя и предотвратяване на инциденти с участието на индивидуални електрически превозни средства (ИЕПС). Разяснителната акция е на Областната дирекция на МВР в Добрич и е насочена към информирането на водачите на ИЕПС за техните права и задължения. Краткият полицейски наръчник за управление на индивидуално електрическо превозно средство е създаден от инспектор Мая Василева и Зравко Дечев при РУ на МВР – Балчик. В него са включени важни извадки от закона, които помагат на водачите да разберат какви са техните задължения и ограничения, свързани с управлението на тези превозни средства. Важно е родителите да бъдат информирани и да образоват децата си за правилата на пътя, преди да им предоставят такова превозно средство. Информационната брошура се разпространява по време на беседи пред ученици, както и на сайта на ОД на МВР.
Какво трябва да знаем за електрическите тротинетки?
Натовареността на пътното движение кара много хора да търсят различни варианти за придвижване в градски условия, като намират решение на проблема, управлявайки електрическа тротинетка.
Познаваме ли правилата за движение при управление на Индивидуално електрическо превозно средство /ИЕПС/?
Съгласно Закона за движение по пътищата „Индивидуално електрическо превозно средство" (електрическа тротинетка) е пътно превозно средство, оборудвано с електрически двигател/и и максимална конструктивна скорост, надвишаваща 6 km/h, без или с място за сядане...“
За да участва в движението по пътищата, отворени за обществено ползване, всяко ИЕПС трябва да има изправни:
1. 1. спирачки; 2. звънец механичен или електронен; 3. устройство за излъчване на бяла или жълта добре различима светлина отпред и устройство за излъчване на червена светлина отзад
Задължения на водача на ИЕПС при движение:
1.да ползва в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязано, както и да го управлява с включени светлини;
2. да се движи по изградената велосипедна инфраструктура, а при липса на такава възможно най-близо до дясната граница на платното за движение;
3. да ползва каска, ако е на възраст до 18 години.
Какво е забранено на водача на ИЕПС:
1. да се движи по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост за движение е над 50 km/h;
2. да се движи в зони, обозначени с пътен знак В9 "Забранено е влизането на велосипеди";
3. да се движи по улици, обозначени с пътен знак Г13 "Пътна лента или платно за движение само на превозни средства от редовните линии";
4. да развива скорост, по-висока от 25 km/h;
5. да превозва други лица;
6. да се движи успоредно до друго индивидуално електрическо превозно средство или двуколесно пътно превозно средство;
7. да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка;
8. да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него;
9. да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението;
10. да управлява превозното средство по площите, предназначени само за пешеходци;
11. да използва мобилен телефон при управлението на индивидуално електрическо превозно средство.
Минималната възраст на водача за управление на ИЕПС е:
1. 16 години – по велосипедна инфраструктура и по пътища и улици с максимално разрешена скорост до 50 km/h;
2. 14 години само по велосипедни алеи.
69-годишен мъж загина след тежка катастрофа, станала на разклона за село Тополи, съобщиха от полицията. 34-годишен шофьор, управлявал БМВ, минава в лентата за насрещно движение и се блъска в л.а "Сеат", в която е бил загиналият. Сигнал за инцидента е подаден в 16,50 часа. Младият мъж и спътницата му са отведени в болница за преглед, там ще бъдат взети..
От община Варна разпространиха становище по повод брифинга на председателя на Общински съвет - Варна Христо Димитров и казаха, че се съмняват в мотивите за искане на правна яснота при обжалване на заповедта на кмета на града Благомир Коцев, с която той определя заместника си. Според общината със втората заповед изрично се отменя първата, в която в..
60 % ръст на немските пътници отчитат от летище Варна тази година. Всеки трети пасажер, обслужен на аеропорта, е от Германия. Тези данни представи директорът на летището Димитър Костадинов. Досега 300 000 германци са минали през летището, което обслужва полети до 15 дестинации от Германия. Нова дестинация тази година е Нюрнберг, припомни Костадинов...
Минималната работна заплата за 2026 г. трябва да бъде определена по сега действащия механизъм в Кодекса на труда и ще бъде 50 процента от средната. Това обяви пред БНР главният икономист на КТ "Подкрепа" Атанас Кацарчев, предаде БНР. "Министерството удължи работната група до 30 септември. Засега нямаме срещи поне от месец насам. Има действащ..
Една от най-красивите плажни ивици у нас - тази край Шкорпиловци, където морето граничи с пясъчни дюни, иглолистни и широколистни гори, се превръща в незаконен паркинг и зона за шофиране на АТВ-та - действия, които унищожават растителните видове в зона, част от Натура 2000. За това сигнализират в редакцията ни плажуващи там. Много сигнали..
Обмисля се възможността за рехабилитация на трасето, което довежда вода от язовир "Камчия" до Варна. Това каза управителят на ВиК - Варна Веселин Русев, който допълни, че градът би изпаднал в критична ситуация, ако съоръжението аварира. Трасето е с дължина 120 километра, а бетоновата тръба е 50-годишна и вече е физически и морално амортизирана, каза той...
Председателят на Общинския съвет във Варна Христо Димитров призова за спокойствие, уважение и институционален ред и посочи, че личните интереси не трябва да изместват обществените. Вместо това трябва да се решават най-важните за града проблеми като сметопочистване, състояние на улиците, ремонтът на учебните заведения, както и влизането в сила на..