Оперната дива Анджела Георгиу пя за първи път в България – на сцената в зала 1 на Националния дворец на културата тя си партнира със Софийската филхармония, маестро Найден Тодоров и американския тенор Стивън Костело. Всъщност Костело се превърна в откритието на вечерта за многото меломани, присъствали на събитието. Публиката беше щастлива – до степен, че бисовете след богатата на стилове и красива музика програма съставиха една почти цяла трета част на концерта.
Анджела Георгиу също беше щастлива – личеше си по вихъра, който я увлече, а увлече и българските музиканти зад нея. В ексклузивно интервю за предаването "Алегро виваче" по "Хоризонт" тя сподели:
"Артистите като цяло имат късмета да получават незабавната реакция на публиката. Това е самата истина. И това е наистина целият ми живот. Това мое чувство се зароди още в детската градина – първата песен, която изпях, беше приспивната на Брамс, при това на немски език – аз просто повтарях по слух. И когато пях пред моето семейство, пред децата и публиката, видях сълзи в очите на много хора и си казах: "Леле, това е страхотно! Ооо, мисля, че ме харесват!" И тази реакция много ми допадна. Така че разбрах в много ранна възраст, че трябва да стана артистка, певица. Работих, за да го постигна. Напуснах родното си място 14-годишна и отидох в музикален пансион в Букурещ. От този момент нататък никога повече не попитах когото и да било какво да правя. Винаги съм отсъждала сама за себе си и съм вземала всички важни решения сама".
Казахте на срещата с журналисти в София, че нямате учител.
"Не, нямам учител, нямам пианист-корепетитор – всички мои роли от 18-годишна възраст нататък никога не съм обсъждала с никого, що се касае за техника, стил, език, музикалност. Сама съм ги работила. Трябва да ви призная също, че аз съм любителка на операта и в момента, в който реша, че ще науча някоя роля и ще започна да я изпълнявам, аз започвам да прослушвам всички възможни записи, правени някога. Искам да знам по какъв начин мога да я съградя по мой си начин, да бъда себе си в нея – води ме моят инстинкт. Всичко, което правя, го правя с моя инструмент и моя темперамент. И моя тембър – истината е, че той е дар от Бога. Също така дишането, което е толкова важно за всеки оперен певец. На първия ми урок – бях на 14 и тогавашната ми учителка ме накара да дишам, аз ѝ показах какво мога и тя ми каза: Никога не променяй това! Никога те съм споделяла това с никого до днес. Може да се каже, че съм родена с това качество – природно са ми дадени някои важни детайли от певческата техника и с времето се научих да ги пазя възможно най-дълго".
В България често казваме, че талантливите хора, особено младите, трябва да отидат в чужбина, за да бъдат оценени по достойнство.
"Абсолютно! И не само в България е така. Но за артиста няма значение с какъв паспорт е. На кого му пука! Големите звезди са с международна кариера – ако някой има голям талант, трябва да бъде чут и видян от хората по света, без значение дали е пианист, цигулар, певец. Музикантите нямат граници. Не можеш да направиш кариера, без да се качиш на самолет. Вижте мен – аз постоянно пътувам. Разбира се, благодаря на Бога, че тежката ситуация в нашите посткомунистически страни се промениха и аз можах да изградя кариера наравно с англичаните, американците или французите. Ако искате да направите кариера – не оставайте у дома. Трябва да учите. Трябва да откривате. А хората трябва да откриват вас".
Анджела Георгиу сподели, че има домове в две различни държави. Често със сегашния си съпруг Михай, който също е певец и с когото се е запознала в Кралската опера "Ковънт Гардън", обичат да се връщат в Букурещ.
"Когато съм свободна, се прибирам у дома. Но това не се случва толкова често, както можете да си представите. Зависи от графика ми. Опитвам се да поддържам на висота кариерата си, но не пея твърде много – никога не съм пяла по много – не съм на състезание. Предпочитам да правя най-доброто, а не най-много".
Казвате в едно интервю, че има роли, за които мечтаете – като Дездемона и Федора, но никога няма да молите никого за тях.
"Не, не бих молила. Ако няма добри продукции или не ми е интересна постановката – отказвам ролята, предпочитам да изнасям концерти. Аз съм честна към себе си и когато кажа „Да“, казвам го от цялото си сърце и после не си променям мнението".
Споменахте на пресконференцията в София, че се е случвало да отказвате участие в модерни постановки, които не приемате, защото променят цялостната концепция и идеята на автора. И като говорим за модерност – какво мислите за социалните медии и тяхното влияние? Приемате ли този нов начин на рекламиране на артистите и театрите?
"Харесва ми, да. Но същевременно моите колеги днес нямат възможностите за огромна реклама, които аз имах навремето. Правех толкова много записи. А ла карт – аз си избирах всичко: заглавието, диригента, оркестъра, коя опера в коя зала да се запише – всичко! Всяка подробност от моите албуми и ДВД беше мое решение. А след това дни наред изработвахме реклами – клипове за телевизиите и радиостанциите. Така че, когато излизаха първите ми дискове с Травиата и Бохеми, или Реквием от Верди, целите градове, всички книжарници бяха обсипани с постери с моето лице. Сега става по-лесно, но въздействието не е същото, защото информацията е твърде много и хората не могат да се фокусират. Не всички са наясно как се изгражда личност и как се става истинска звезда в операта. Има толкова много, но почти звезди. Малко не им стига. Не е същото, чисто технически – има много добри певци сред моите колеги, но те живеят в труден свят. Това го виждам. За да станеш голяма звезда днес, трябва да си умен. Да знаеш как да постигнеш всичко с помощта на медиите и да имаш много добър пиар".
В края на нашия разговор попитах Анджела Георгиу за нейната биография, наречена „Живот за изкуството“ (очевидно по молитвата на Тоска от операта на Верди), публикувана през 2018 г. Какво иска хората да знаят за нея?
"Прочетете книгата – отговори ми тя – това е изкушение. Първата ми биографична книга, между другото. Американски издател предложи на англичанина Джон Толански да я напише – той е мой приятел и е музикален критик. Критици по целия свят се превърнаха и в мои почитатели, така че съм късметлийка. Мисля, че ще Ви хареса книгата, а след като я прочетете, ще си говорим отново. Защото в нея има много истории, които никога не съм разказвала в медиите".
Интервюто с Анджела Георгиу можете да чуете в звуковия файл.
„Аз съм Каста дива” каза Анджела Георгиу в ексклузивно интервю на Ирена Гъделева за предаването за музикално-сценични изкуства „Каста дива” в навечерието на първия си концерт в България – в зала 1 на НДК тази вечер в партньорство със Софийската..
Тази събота, последно за тази година, камерен ансамбъл "Силуети" и Сити Марк Арт Център в София ще представят своя спектакъл-концерт "Шарената книжка". Това представление е специално подготвено за бебета и най-малки деца, както и за техните родители. Те..
С албума си "Призми", който издадоха преди година и половина, One Day Less дадоха категорична заявка за енергията, стила и начина, по който решават да изразяват себе си. Неслучайно се определят така - "Ние сме алтърнатив рок банда, създадена през..
В Етнографския музей във Враца през седмицата беше открита изложба с творби на занаятчии от Северозападната задруга на майсторите на стари занаяти. Поводът за изложбата беше празникът на св. Спиридон, който се приема за покровител на занаятчиите...
В Плевен с голям празничен концерт отбелязаха 65 години от създаването на Детско-юношеския ансамбъл „Нашенчета“ при Центъра за работа с деца. Магията на фолклора показаха над 100 деца на сцената на Драматично-кукления театър „Иван Радоев“...
В деветото издание от 32-я сезон на предаването на програма “Хоризонт“ за музикално-сценични изкуства “Каста дива“: 20.05-21.00 ч.: - Слушателката ни Виолета Кръстева от Плевен, която спечели билети в томболата на “Каста дива“, споделя..
В навечерието на най-светлите християнски празници – Рождението на Божия син, в "Нощен Хоризонт" говорим за семейството, децата, обичта и топлината . Как да подарим щастие на едно дете, как човек може да мисли с радост за другия въпреки болката си и..
Навършиха се 115 г. от рождението на проф. Владимир Аврамов - голямо име в българската музикална история: цигулар, дългогодишен ръководител на прочутия струнен квартет „Аврамов“, носещ неговото име, изкючителен педагог, създал и възпитал поколения..
Георги от Силистра е дете на "Българската Коледа ", а любовта на семейството е тази, която му помага да се справя всеки ден с предизвикателствата на..
Христо Иванов доведе Делян Пеевски , заяви пред БНР юристът Радомир Чолаков, бивш депутат от ГЕРБ, бивш председател на конституционната и правната..
Борба за интеграция и достоен живот на хората със Синдром на Даун има и преди това да засегне семейството на рап певеца Криско, и преди раждането на..