Те "дебнат" за сега извън районите на летищата, идващите самолети и снимат. Това е хоби. Което може би има потенциал или да накара младежите да станат авиоинженери, пилоти, и авиатори. Или да бъде част от един особен вид туризъм.
"Въоръжени" с всякакви видове фотоапарати, обективи и раници Камен, Благо и Марко от Хонконг снимат самолетите, кацащи и излитащи от летище "Васил Левски".
Камен със сигурност ще се възполза в приятелите си от наскоро организирания ден на отворените врати на военното летище "Враждебна". Понеже пистата на летището е буквално от другата страна на полосата за излитане на гражданските самолети.
Светът гледа на спотърите различно. Поне в различните държави. Камен разказва, че всяко летище в Европа си има място за снимане на самолети. Това място е организирано от собствениците на летището и достъпно срещу такса. У нас след доста сигнали от страна на спотърите, едва миналата година концесионерът на летище "Васил Левски" осигурил един автобус за обиколка. И обещал, че и в София ще има такова място за снимане на самолети. Камен разказва обаче, че не всичко може да се снима.
Марко от Хонконг допълва:
"Това е малко сложна ситуация. Нямам много подробности, тъй като не разбирам много от българското законодателство. Имам си настойник, който ми помага с целия процес. Но засега не мога да направя нищо, защото българският закон позволява на полицията да задържи лична техника поне за три месеца. За да заведе документите в прокуратурата, за да повдигне евентуално обвинение.
Но за съжаление е само април, така че не мога да направя нищо за момента и мога да изчакам само края на юли или август, за да отида и да си поискам оборудването. Ако не, трябва да намеря друг начин да си купя нова камера и обектив. Ако сме в Хонконг не би имало проблеми. Бил съм на много летища. Бил съм в Цюрих, в Швейцария. Там можем да снимаме, защото имат официално място на летището. Плащате няколко евро за влизане като билет и след това те оставят да останеш цял ден. В България в момента знам, че го обмислят да направят такова нещо. Но уточняват правилата. Но аз се надявам да организират нещата така, че да можем да получим нашето официално място за снимане на самолети. Засега само можем да го правим от поляните около летището".
Хубаво би било да има повече млади хора, които да се присъединят към нас, казва Марко от Хонконг. Той казва, че това е доста евтино хоби. И дори нямате нужда от най-скъпия фотоапарат. Но най- хубавото е, че може да излизате с хора и да разбирате различни неща в живота като инженерството и авиацията.
"Аз съм от Хонконг. Уча тук и родителите ми са тук. Така че, основното ми хоби включва авиационна фотография с приятелите ми. Благо, Камен. Забелязваме около летище София за специални самолети, които идват от САЩ. Обикновено идват и за карго самолети. Просто харесвам авиацията. Това е нещо, което ме очарова от времето, когато бях малко момче, летях често с родителите си. Обикаляме Азия много с малки самолети."
Кой е най-интересният самолет, който сте снимали?
"Ами тези украинските самолети, Антонов. Те са много стари. Обаче ги ползват за извънгабаритни товари и те идват в България може би понякога много рядко. Това са някои много редки самолети, които не можете да видите в Хонконг.
В момента съм в 11-и клас. Планирам да уча авиационно инженерство или свързано с авиацията в университета. След това или ще работя по поддръжката на самолетите, или ще работя като комерсиален пилот. Планирам го още. С компанията съм от миналата година. И с Благо и Кармен си ходим на такива места, за да снимаме самолети."
Още в репортажа на Добромир Видев в "Закуска на тревата".
Камелия Пешева, студентка по анимационно кино в Нов български университет, и нейната сестра Бояна Василева, учител по графичен дизайн, създадоха стенописа „Омагьосаната гора“ в родния си град Кюстендил. Проектът е част от европейския конкурс „Лечебна природа – анимация за щадяща и грижовна детска болнична среда“, в който Камелия бе финалист...
В София бяха поставени 10 детски фигури в реален размер на пет опасни пешеходни пътеки. Тази инициатива, озаглавена „София – град за децата“, бе реализирана от младежката организация „Сдружение РЕД“. Целта беше да се привлече вниманието на обществото и институциите към проблемите на пътната безопасност и да се подчертае необходимостта от..
Все повече българи избират Португалия за своята следваща дестинация. Туристическите агенции у нас отчитат засилен интерес през последните години – тенденция, която се наблюдава и в световен мащаб. Какво прави тази атлантическа страна толкова привлекателна? Земята на корка, фадото, великите мореплаватели и богатата история привлича не само с красиви..
Знаете ли, че в Османската империя най-добрите майстори на пушки кремъклийки били българите. Това не е измислица, за да се тупаме в гърдите и да се самонавиваме колко сме добри и велики. Показват го документите в изследователския труд на двама, както те сами себе си определят - любители историци. Двамата са от Варна - Виолин Калчев и..
Отбелязват се 35 години от създаването на специалност Японистика в Софийския университет "Св. Климент Охридски". Тържествата ще са на 17 октомври, а лекция на проф. Цветана Кръстева - преводач, преподавател и основател на специалността Японска филология, ще има на 16 октомври. "Студентите бяха малко, но елитни. Всички се развиха много..
Първата столетничка си има дома за възрастни хора в монтанското село Владимирово. Райна Мадова стана на 100 години и бе почетена за рождения си ден с торта, свещички и баница. От 10 години баба Райна Мадова е част от дома за възрастни хора в село Владимирово. Тя е от Бойчиновци, работила е в цеха за макарони, разказа Румяна Милетиева, която е..
Утре е премиерата на новия исторически роман "Деултум посреща Свирепия". Събитието е от 18.30 часа в Софийския университет "Св. Климент Охридски". В момента предишният роман от поредицата - "Мистерии в Хераклея Синтика" , се превежда на 4 езика - френски, немски, английски и гръцки език. В Деултум има амфитеатър, още не е открит и..
"Наблюдавахме емоционална сцена без особен план. Плам имаше, но план нямаше . Не виждам нищо друго, освен нищо друго, освен раздразнението на..
Кремъл губи приходи от спрения износ на бензин и дизел и това не е преувеличено. Очевидно Русия изпитва затруднение и това не е резултат само от..