В следващите 8 години пловдивчани ще се возят на автобуси с най-високия екологичен клас – Евро 6, с над 72 места, климатици и платформи за труднодостъпни граждани. Това ще стане след подписването на договора за обслужването на 8 линии на градския транспорт идната седмица, обяви в предаването „Ден след ден“ на Радио Пловдив зам. Кметът с ресор Транспорт Тодор Чонов.
„Очакваме да се доставят такива нови автобуси. Надявам се с подписването на този договор подвижният състав да става все по-привлекателен за пловдивчани и гостите на града“, каза той.
И след посписването на договора познатите на пловдивчани превозвачи ще обслужват 8-те градски линии - 4, 10, 12, 20, 22, 24, 27 и 93. Причината е, че Петко Ангелов, Веселин Дошков и Димитър Чолаков са спечелили обществената поръчка за превоз с „Консорциум Градски транспорт Пловдив 2020“. „Те са единствените, които подадоха оферта“, обясни Чонов.
По думите на зам.кмета, и в момента община Пловдив осъществява контрол на превозвачите за начина, по който извършват услугата. Той обясни, че заради установени при проверки нарушения, свързани с намален брой коли и пропускане на курсове, превозвачите се глобяват.
"Последните неустойки, които наложихме в началото на септември, за Хеброс бус от около 140 хиляди лева, а за Автотранс 2000 – около 120 хиляди лв. Изпратени са нотариалните покани. Очакваме да започнат да плащат. Но има процедури по обжалване. За нас е по-важно с ежедневните ни срещи да ги принудим да си спазват предписанията, както са по договор", каза Тодор Чонов.
По думите му, в края на годината приключват процедурите по общинския транспортен проект и Общината има готовност да го надгражда, което също ще допринесе за по-добрия обществен транспорт в Пловдив.
Интервюто с Тодор Чонов е в звуковия файл."И я превърнаха в пустиня. И нарекоха това мир." С този цитат от Тукидит п олитологът от Софийския университет проф. Татяна Дронзина коментира пред Радио Пловдив преговорите между САЩ и Русия за примирие в Украйна. Тя изрази притеснение, че до този момент Украйна не получава гаранции за сигурност отникъде. Това е една търгашеска..
"По-трудната задача при въвеждането на еврото вероятно ще е да убедим българските граждани, че това е това е по-добрият избор за тях самите, отколкото управляващите да убедят отговорните за членството европейски институции", смята икономистът Георги Стоев. Наскоро той обяви в профила си във Фейсбук готовост да отговаря на въпроси на интересуващи се за..
Въпреки грозните сцени от протеста на „Възраждане“ в събота нормалността в страната ни се завръща. Това коментира политическият анализатор и журналист Иван Тропанкев. Аргументира се с това, че имаме работещо правителство с опозиция, на прага сме на приемането на бюджет 2025, както и на влизането ни в еврозоната. „Докладът за членството..
Община Пловдив ще защитава обществения интерес при финализиране на електронната система в градския транспорт. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив Ерол Садъков, заместник-кмет на Пловдив с ресор транспорт. Той обясни, че в момента се водят преговори с фирма „Тикси“ за сумата, която трябва да се даде допълнително за..
Смешна е историята дали е вярно, че България е изпълнила критериите и може да влезе в евозоната от 01.01.2026 г., защото става въпрос кога точно се закръгля при изчисляването на критерия. Това заяви в предаването "Точно днес" макроикономистът Георги Ганев . "Когато се опитваш да вкараш аналогова действителност в дигитални цифрови критерии, понякога..