Експертът по политически комуникации доц. Иво Инджов анализира предизборната кампания, някои от особеностите и, и бяха ли чути посланията на кандидатите за народни представители.
Доц. Инджов смята, че предизборната кампания беше вяла и скучна. И не е случил лидерски дебат. А кампанията е била насочена основно към твърдите партийни ядра.
"Основните политически сили си казаха домашното, някои по-добре, особено в социалните медии, други не толкова, но като цяло нямаше водеща тема в кампанията", казва Инджов. Това според него е странно, защото имаше антиправителствени протести , както и скандалите в управлението миналата година.
"Също така и предизборните дебати не допринесоха за по - висока степен на информираност на българите", обясни политологът. Той посочи, че само един компромат се получи снощи, предстои да видим как ще се развие днес, но като цяло липсваха компромати в този месец, което също е странно, защото имаше компромати в началото на протестите, още - проваленият проект за конституция и други.
"Ковид-19 оказва влияние върху изборите, и със сигурност ще има по-ниска избирателна активност", прогнозира анализаторът. Той допълни още, че думата "политика", като инструмент за решаване на проблемите на обществото се е обезценила.
"Хората все по-малко четат програми, а гласуват за или против политици емоционално в деня на изборите, а има и такива които не гласуват", уточни доц. Иво Инджов. Той смята, че преобладаващите нагласи в политическия елит бяха изборите да се проведат по-рано, и да не се отлагат. А късното обявяване на партийните програми е не само непрофесионално, но е и израз на пренебрежение към избирателите.
Тази предизборна кампания се проведе така, сякаш липсват големите проблеми на България, все едно е едена нормална кампания в една нормална година, а дори само заради Ковид кризата кампанията трябваше да бъде по-динамична и по-смислена.
Интервюто с доц. Иво Инджов е в звуковия файл.
Тази седмица слушаме истории, разказани от журналиста от БНТ Пловдив Димитър Димитров. Репортер, който се чувства еднакво сигурен когато отразява инциденти, протести, избори, военни и исторически събития, но и когато говори с рибари и ловци, които го покоряват с колорит и автентичност. Идва от Велико Търново и остава в Пловдив, реализирал своето..
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..