Художникът Стоян Цанев представи във Варна 19 нови абстрактни платна, рисувани миналата година. Цветовата гама не е от значение, макар че се наблюдава разнообразие в спектъра. Важен е жестът, който не е самоцелен, а е рефлексия от наблюдаването на живота и природата около нас. Но - при него няма наподобяване на обект или предмет, няма образи и сюжети; ако нещо в процеса на работа придобие конкретни измерения, той веднага го маха.
Най-трудният момент е художникът да поставя заглавия на картини, които не напомнят на нищо конкретно, обяснява Стоян Цанев. В тази експозиция, например, ще видим „Дневник на едно пътуване”, „Предчувствие”, „Предсказание”, „Видение”, „Послание”, „Равноденствие”, „Пролет в Лъка”, „Краят на лятото”, „Плик”, „Кръг”, „Знак”, „Корида”, „Привечер”, „Нощ”... Можем да си нафантазираме собствени истории, ползвайки за жалони думите в наименованията на платната.
В своето изкуство авторът изповядва философията на минимализма, при която малкото значи много, а материята се стреми единствено към същината - без излишества и без компромиси. Така пулсират неговите артистични светове, които според проф. Десислава Минчева са „еманация на духовни и интелектуални вътрешни състояния, без разказ и конкретика…. Режисурата на картинното пространство при Стоян Цанев не е математика, а висша артистична дисциплина.“
Бавно ли се получават картините на Стоян Цанев?
Това е Божа работа - правя ги, докато станат, понякога стават бързо, друг път отнема много време. Смятам, че картината е завършена, когато не мога да добавя нищо към нея, нито пък да отнема. Защото моят процес е: аз слагам, но после отнемам от картината, за да остане само това, което трябва. С течение на времето отнемането става все повече и някой ден сигурно ще остане само една мазка с четката и един гол подпис...
Първичната сила на живота диша в платната на художника, но е нужна тънка сетивност, за да уловите това дихание. Защото в голямото изкуство винаги има тишина, поне Стоян Цанев така го разбира.
Българският феномен по яденето на люти чушки Николай Филипов доказа, че граници пред човешката издръжливост няма. В поредния си огнен подвиг Филипов се опита да подобри три световни рекорда, свързани с яденето на една от нaй-лютите чушки в света. „Поставих си за цел три рекорда“, сподели рекордьорът пред Радио Варна. Един от тях –..
Красимир Симеонов споделя, че написването на тази книга е повлияно от последните 40 години, през които кара мотори – традиция, наследена от баща му и дядо му. Авторът признава, че през годините много от приятелите му са го подканвали да събере всичките си разкази на тази тема под едно заглавие, което впоследствие се превръща в книгата..
В първата самостоятелна изложба на Владимир Ванков акцентът е поставен върху индивидуалния път на всеки човек и личностната автономия, на която се крепят изборите и отговорите на екзистенциалните въпроси, пред които е изправен. Изложбата набляга именно на възможностите, които се съдържат във въпроса „А сега накъде?“, подканващ посетителите да..
Интервю с Pi Stoffers (LORD OF THE LOST) В екстремните жанрове на музиката е рядкост някой артист да се изправи пред предизвикателството на тройния албум. Примери има, но издаването на трилогия е много рисково начинание. И в същото време се изисква доза смелост и дързост да го направиш в времена, в които албумите все повече губят значението си...
Според бившия министър на икономиката и настоящ депутат от ПП/ДБ, в момента управлява коалицията Борисов - Пеевски. В обзорното предаване на Радио Варна "Позиция", той заяви, че тази коалиция ще работи докато бъде постигната абсолютна диктатура, за да наложат стария модел. „Разбраха, че с нас не могат да го наложат“- каза народният представител...
Разследването срещу кмета на Варна тепърва започва. Това обяви в ефира на обзорното предаване „Позиция“ депутатът от ГЕРБ/СДС Бранимир Балачев. Той заяви, че според информацията, с която разполага, има достатъчно материал за повдигане на обвинение в организирана престъпна група. Народният представител припомни странното напускане на Диан Иванов..
Интервю с Andreas Kisser (SEPULTURA) 40 години отминаха от момента, в който няколко невръстни младежи от Бразилия направиха немислимото - събраха група и я кръстиха SEPULTURA. 40 години по-късно споровете коя е истинската SEPULTURA продължават. Дали тази SEPULTURA, която съвсем скоро ще достигне края на пътя, е автентичната? Какво значение има,..