В транспортното планиране във Варна има много грешки, смята живеещият от няколко години в града руснак Дмитрий Галихин, програмист по професия и гражданин по призвание, той изследва градоустройтвото, там където е решено в полза на пешеходците. Така създава страницата си http://bgurban.com/ , където публикува възможни практически решения, приложени в градове по света, които са били блокирани от пътния трафик. Преди всичко неговите причини да избере Варна:
Това за мен вече е дом, харесва ми тук – добър климат, Морската градина, морето. Всичко, което харесват обикновените хора.
Какво Ви впечатлява в пътната обстановка във Варна, обичайният трафик в града?
За съжаление, като във всеки български град, са сбъркани малко приоритетите. Защото навсякъде има много коли, а когато колите са твърде много на едно място, те вече не са толкова ефективни. Когато е сбъркан балансът, хората просто стоят в задръстването, търсят място за паркиране, после паркират на тротоарите. Когато е недостъпна пешеходната инфраструктура, това се отразява на градския транспорт, а той в същото време може да бъде много ефективен за придвижване.
Във Варна ефективен ли е – бърз и редовен?
За съжаление, виждате че автобусите седят в задръстването заедно с колите. По този начин не е ефективен. Трябва обособена лента за градския транспорт.
Това е Вашата гледна точка като гражданин на Варна.
Не, аз просто чета по темата, книги, статии за това какво трябва да направим, за да се справим с проблема.
Т.е. виждате пропуски в градоустройството във Варна...
Да, в транспортното планиране в града има много грешки, които трябва да оправят.
А Вие защо се интересувате от оптимизиране на трафика и изобщо от градската среда?
Като хоби ми е. И просто имам желание да живея в красив, чист и ефективен град. Нещата които правя са и с образователна цел, а може би и някои общински служители ще прочетат моите статии.
За други начини за популяризиране на тези идеи мислил ли сте, защото така на случаен принцип вероятността не е много голяма?
На последното публично обсъждане на бюджета на община Варна подготвих материали и ги предадох на общински служители.
На кого?
Не знам на кого точно, но обикновено там са заместник-кмета и някакви други служители. Аз просто им ги предадох.Вече съм събрал електронните пощи на всички кметове и на други служители в общината. Понякога им изпращам материали, но за съжаление никога не получавам никакъв отговор... Транспортните експерти отдавна са разбрали, че когато правиш пътищата по-широки, провокираш хората да използват кола още повече.
И какво можем да прочетем във Вашия сайт?
Превеждам статии на професионални урбанисти и градостроители от руски на български език. Една последните много добри книги, на които попаднах е на Вукан Вучик „Транспортът в градовете, удобни за живот”. По този начин искам да популяризирам темата, защото както виждам на български изобщо няма подобни материали.
Срещаме се с Вас по време на визитата във Варна на световно известния урбанист проф.Ян Геел от Дания. Той е за втори път във Варна по покана на ВСУ, но се надяваме градската администрация да го покани да работи и във Варна, както това се случи в София. Той е работил и в Москва от 2012 до 2018 г. Бил ли сте в Москва скоро, за да споделите впечатления за промените?За съжаление скоро не съм бил, след тези ремонти. Но планирам през м.май да отида. Като гледам снимки и статии на други урбанисти, които правят анализи на промените, те са много доволни защото сега да си пешеходец не е унижение като човек и можеш да вървиш свободно, тротоарите са станали по-широки, има повече дървета, по-добра свързаност и са направени повече пешеходни пътеки. Има още какво да се направи, но подобренията са значителни.
Според общинските съветници от партия Възраждане, кмета на града не трябва да управлява нито един лев публичен ресурс. Тази констатация те правят на базата на първата година от управлението на Благомир Коцев. Според общинския съветник Николай Костадинов, управлението на ПП/ДБ в морската столица е в режим на свободно падане. С тези думи той..
Групата на варненските общински съветници от ГЕРБ/СДС искат яснота, в какви пера и направления ще отидат средствата от увеличените общински такси и цени на услуги. В обзорното предаване „Позиция“ , Биляна Раева заяви, че нямат абсолютно никаква конкретика, единствено е ясно, че има предложение за вдигане на налозите. Припомням, че в началото на..
Д-р Яир Галили е световно известен съдов специалист. През 1988г. завърша медицина в Университет Бен Гурион, Негев През 1997г. придобива специализация по ултразвукова диагностика и терапия в Общата хирургия, Университет Уейк Форес, САЩ През 1998г. специализира Обща хирургия в Болница Ихилов, Тел Авив През 2000г. придобива специалност по..
Фотографът Сандро Арабян представя в Градската художествена галерия “Борис Георгиев” – Варна до 30 ноември 2024 г. своята самостоятелна изложба “Намибия / Природата”. Фотографиите в нея са уловили мигове от две пътувания в африканската страна, които авторът предприема заедно със своята майка - уважаваната художничка проф. Десислава Минчева. Артистичният..
Интервю с Björn Johansson (ARCTIS) ARCTIS са нова група, създадена от музиканти, със стаж в метъл музиката. Само преди дни бандата издаде едноименния си дебют. На 28 ноември ARCTIS ще го представят и пред българските фенове, защото групата прави турне като съпорт на APOCALYPTICA. Китарисът на ARCTIS Björn Johansson даде специално интервю за..
Варненският драматичен театър взе участие в Деветото издание на Международния театрален фестивал "Interferences" в Клуж-Напока в Румъния. Във форума се включиха членове на Съюза на театрите от Европа, а варненските актьори се представиха със спектакъла "Както ви харесва" на Шекспир, в режисура на Габор Томпа, президент на Съюза на театрите в Европа...
Интервю с Tom Englund (EVERGREY, REDEMPTION, SILENT SKIES) В средата на 2024 година шведските прогресари EVERGREY издадоха изследванията си върху празнотата под формата на албума „Theories of Emptiness“. На 29 ноември бандата ще го представи и на българските си фенове, с подкрепата на алтернативната метъл банда KLORG и швейцарската..