Когато става дума за мебели, интересен е въпросът за авторството и произхода им – кой и къде ги е създал, доколко са уникални и неповторими, колко би струвало да имате такива.
Дизайнерските мебели, в буквалния смисъл на думата, са дело на творци с талант и новаторско мислене. Те са уникални, често смятани за художествени произведения. В обичайния, масов случай, дизайнерските мебели са резултат от оригинални проекти, достатъчно са функционални, за да могат да се използват в ежедневието. И са много скъпо удоволствие. Понякога една маса може да достигне четирицифрена сума, споделя Милко Дюлгеров, който се занимава с дизайнерски мебели, които се реализират основно в чужбина. Чуйте в интервюто на Мартин Николов какви са тенденциите за тази година:
Какви са тенденциите за 2019 година ? Мина вече една четвърт от годината, но все пак престоят още девет месеца
Тенденциите няма може би много да се променят. Те бяха свързани с метал, с метални структури и с масиви от дърво. Напоследък нашумя, малко извън мебелната индустрия, но все пак нашумя много и смолата, епоксидната смола. Примес от тези три неща е нещо, което най-вероятно и през 2019 ще продължи.
Т.е това е комбинацията: масив, метал и епоксидна смола?
Най-често да, защото самият масив се комбинира много добре с епоксидна смола, т.к. той може да се цепи, движи се – все пак масивното дърво е живо. От своя страна епоксидната смола е тънколивко нещо. Тя може да попълни всички възможни дефекти, дори които не се набиват на очи. Комбинацията между тези две неща - от една страна много хубаво качество, а от друга страна - на хората много им харесва точно заради това качество на епоксидната смола. Така може да се вземе дърво, което целенасочено да има много дефекти, а епоксидната смола да превърне тези дефекти в ефекти. Това е, което привлича хората.
Какви мебели или дизайнерски решения най-често се предпочитат?
Най-често засега са масите. Забавното е, че те тръгват не от епоксидната смола, поне тези, които са известни като ривъртейбъл. Те са две парчета дърво с такава динамична форма и между тях първоначално имаше стъкло, което перфектно пасва. Просто в някакъв момент се появиха вариации на това със смола. Тези вариации със смола от една страна са по-лесни, защото тя може да заема каквато и да е форма, която дървото и задава. От друга страна е много ефектно, защото има повече обем, а не е линейно стъкло. Просто смолата поглъща цялото пространство.
Най-интересните може би са тези, при които сме имали най-много свобода да си направим кефа. Със сигурност в момента правя едно от най-интересните за мен неща, защото клиентът искаше маса с определен размер, да е със смола, с начупено дърво с много дефекти. При това нямаше почти никакви други претенции. Следващият етап беше да измислим крака. Имах свободата да направя нещо скулптурно. От една страна няма да е много характерно, а от друга като се направи, ще изглежда много интересно. Всеки си вкарва своя артистичен, креативен процес в определени мебели, но те често струват много пари.
Предполагам, че трябва и самият творчески импулс да се ограничава в някаква степен, ако клиентът иска нещо точно определено ?
Разбира се, да. Това се опитвам да го възпитавам в себе си. Смятам, че професионализмът е да можеш да направиш това, което иска клиента. Той плаща, дава пари, иска да си го гледа всеки ден в къщата, както той го иска, дори и за теб да не е напълно правилно. Така да се каже много хора могат да се припознаят в някаква мебел, да и се радват, биха я имали вкъщи, дори да не е напълно практична. Има много хора, които са отворени към шантави работи, не напълно практични, и за мен това е много интересно.
Варна има богато архитектурно наследство. Всяка къща има облик, има лице, има изкуство. Това каза фотографът Гаро Кешишян, който допълни, че е разочарован от факта, че това богатство се затрива и бетонира. Не може да отива в ръцете на хора, които нямат чувство за изкуство и отговорност, категоричен е той. Какво става с този град, вместо да запазим..
Варна е град на свободата, който има хоризонт за това човек да се чувства спокоен и дава увереност на артиста и възможност да твори без да е ограничен от нещо. Само като застанеш на брега и видиш тази шир, това ти прочиства мислите. Това каза варненецът - изпълнител и автор на песни, Атанас Кателиев, в изнесеното студио на Радио Варна. "Варна с всяка..
Финансистът и предприемач Димитър Желев получи единодушна подкрепа от Общинския съвет за удостояването му със званието почетен гражданин на Варна заради постиженията му в сферата на финансите и индустрията, както и за участието му във възстановяването на фасадите и позлатените куполи на Катедралния храм „Св. Успение Богородично“. Почетните звания и..
Сборникът „Мотодзен. Рокерски истории“ бе представен вчера в арт салона на Радио Варна. Това е десетата книга на писателя и поет Красимир Симеонов. Разказите в нея той трупа по време на своите многобройни пътувания с мотор. Някои са печатани и преди, но дълги години приятели го провокират да ги събере в отделна книга, която излиза в издателство..
Който веднъж се увлече по ветроходството, го хваща т.нар. болест "ветроходство" и остава верен завинаги на този спорт. Това каза капитанът на ветроходния отбор на Медицински университет- Варна, Ангел Дипчиков. Съществува закономерност между спечелването на регата и поддържане на добър екипаж, каза той. Създаването на екипаж е едно голямо..
Интервю с Charlie Benante (ANTHRAX, PANTERA, THE VIOLENT HOUR) и Carla Harvey (THE VIOLENT HOUR, екс-BUTCHER BABIES) Какво се случва, когато старата и новата школа си подадат ръка? Отговрът е THE VIOLENT HOUR – проект на бившата BUTCHER BABIES Carla Harvey, с продуцент и участник барабнистът на ANTHRAX Charlie Benante. Преди година Carla..
До 29 август 2025 г. варненци и гости на града ще могат да посетят пътуващата изложба „Следи от изчезване“, разположена в зеленината на Природонаучния музей. Изложбата е част от кампания, посветена на опазването на редки и застрашени животински видове в България. В центъра на експозицията са детайлни отливки на стъпки от диви животни, чието..