България продължава да заема последното място в ЕС по умения на гражданите си да разпознават фалшивите новини и да не стават техен проводник. Страната ни е на 29-о място за т.г. сред общо 35 държави в класацията според Индекса за медийна грамотност, изготвен от Инициативата за европейски политики на институт "Отворено общество" – София. В една група сме с държави, повечето от които са известни с проблемите си със свободата на словото и с репресии срещу критичните журналисти. Преди нас в класацията е Румъния (28-о място), а след нас са Сърбия (30-о място) и Черна гора (31-во място). От нашата група през последната година отпадат Босна и Херцеговина и Албания, които отиват в последната. На последните две места в таблицата са Турция и Северна Македония. Инициативата за европейски политики наблюдава медийния пейзаж в Европа от 2017 г. Позицията на България се подобрява с едно място спрямо предходните 2 г., но отново изостава значително спрямо повечето страни в ЕС.Свидетели сме на ожесточена битка на медиите за по-висок рейтинг, която от своя страна води и до потъпкване на основни журналистически етики. Можем ли да разграничаваме новините, рекламите и всичко, което ни залива от ефира? Как да предпазим децата си от чутото и видяното? Как да онагледим фантазията, която се заражда в главите на най-малките? Как децата асимилират поднесената от медиите информация? Важно е и за нас като родители да обясняваме всяка видяна или чута новина или реклама, излезли от ефира или интернет пространството.
От гледна точка на обществената значимост големите проблеми с участие на деца в медиите са поне три. Първият е навлизането в личното им пространство чрез репортажи/предавания, които могат да повлияят негативно на здравето, психиката и социалния им живот. Другите два засягат рекламата. Знае се, че децата до определена възраст приемат безкритично видяното на екрана. Говорейки за здравословна и етична медийна среда, е логично да се повдигне въпросът редно ли е да има таргетирана към деца реклама (напр. на играчки, захарни изделия и пр.). По тази тема изниква и подвъпросът доколко е редно деца да участват в реклами на играчки и вредни храни (кренвирши, газирани напитки, ненатурани сокове и пр.), правейки ги още по-привлекателни за малките зрители.Тези актуални за много деца и родители проблеми са само частично засегнати в критериите на Съвета за електронни медии, вероятно защото битката за търговската реклама би била тежка. Което не означава, че не бива да се повежда. А още по-малко означава, че трябва да отпада вече отвоюваното задължение на медиите да пазят личното пространство на най-малките.
Рекорден брой участници - 156, от Варна и региона, се включиха в 24-тото издание на ученическия конкурс за художествено слово "Моята България". 20 от тях са от Детско-юношеския театър "Златното ключе" с ръководител Сия Папазова. Даниела Стойнова разговаря с част от наградените – Кристияна Луканова - 11. клас в Първа ЕГ, Арсений Иванов-Шаган..
Радио Варна по традиция беше домакин на Щафетната обиколка, посветена на Националния празник 3 март. 62-рото издание на обиколката започна официално от 12 часа, а щафетата се проведе на алеята пред сградата на радиото. Стартът и финалът бяха на входа на Морската градина. Отборите бяха в състав от по 5 души, отделно за мъже и жени...
Жана Къстева заслужи специалната награда – „ветеран на състезанието“ в 62-та щафетна обиколка на Радио Варна , която по традиция се провежда на Трети март- Националният празник на България. Жана Кръстева е на 58 години, счетоводител-финансист по професия, от няколко години е председател на Клуб „Лекоатлети ветерани Варна“. Жана е аматьор и..
Над 300 състезатели участваха в лекоатлетическата дисциплина на 62-рата щафетна обиколка на Радио Варна. Спортната проява е посветена на Националния празник - 3 март. С много настроение, емоции, усмихнати хора и развълнувани състезатели премина събитието, което традиционно се провежда в Морската градина до сградата на Радио Варна...
Ангел Неделчев - шофьорът, който украсява традиционно за коледните празници автобуса, който кара, допринесе за настроението на варненските пътници и на Националния празник. За трети март той постави знамена с българското знаме, които използващите градския транспорт днес приветстват с усмивка и радост. Честит празник, пожелава от сърце Ангел Неделчев,..
Интересна програма за трети март подготвиха ученици от Ветрино. Там Райна Княгиня и опълченец поведоха празничното шествие по случай трети март. Жители на цялата община се поклониха пред Паметника на загиналите във войните от 1912-1918 и Втората световна война (1944-45 г.) във Ветрино. С венци и цветя беше почетена 147-мата годишнина от..
„Напред към подвизи и слава“ – така се нарича маршът, който днес на 3 март, както и на всеки официален празник у нас, ще прозвучи за първи път при тържествената заря-проверка. Познат е още като Насрещен марш - церемониалният марш, с който се посрещат официалните лица или делегации, и който звучи при всеки преглед на войсковите части в България...