България продължава да заема последното място в ЕС по умения на гражданите си да разпознават фалшивите новини и да не стават техен проводник. Страната ни е на 29-о място за т.г. сред общо 35 държави в класацията според Индекса за медийна грамотност, изготвен от Инициативата за европейски политики на институт "Отворено общество" – София. В една група сме с държави, повечето от които са известни с проблемите си със свободата на словото и с репресии срещу критичните журналисти. Преди нас в класацията е Румъния (28-о място), а след нас са Сърбия (30-о място) и Черна гора (31-во място). От нашата група през последната година отпадат Босна и Херцеговина и Албания, които отиват в последната. На последните две места в таблицата са Турция и Северна Македония. Инициативата за европейски политики наблюдава медийния пейзаж в Европа от 2017 г. Позицията на България се подобрява с едно място спрямо предходните 2 г., но отново изостава значително спрямо повечето страни в ЕС.Свидетели сме на ожесточена битка на медиите за по-висок рейтинг, която от своя страна води и до потъпкване на основни журналистически етики. Можем ли да разграничаваме новините, рекламите и всичко, което ни залива от ефира? Как да предпазим децата си от чутото и видяното? Как да онагледим фантазията, която се заражда в главите на най-малките? Как децата асимилират поднесената от медиите информация? Важно е и за нас като родители да обясняваме всяка видяна или чута новина или реклама, излезли от ефира или интернет пространството.
От гледна точка на обществената значимост големите проблеми с участие на деца в медиите са поне три. Първият е навлизането в личното им пространство чрез репортажи/предавания, които могат да повлияят негативно на здравето, психиката и социалния им живот. Другите два засягат рекламата. Знае се, че децата до определена възраст приемат безкритично видяното на екрана. Говорейки за здравословна и етична медийна среда, е логично да се повдигне въпросът редно ли е да има таргетирана към деца реклама (напр. на играчки, захарни изделия и пр.). По тази тема изниква и подвъпросът доколко е редно деца да участват в реклами на играчки и вредни храни (кренвирши, газирани напитки, ненатурани сокове и пр.), правейки ги още по-привлекателни за малките зрители.Тези актуални за много деца и родители проблеми са само частично засегнати в критериите на Съвета за електронни медии, вероятно защото битката за търговската реклама би била тежка. Което не означава, че не бива да се повежда. А още по-малко означава, че трябва да отпада вече отвоюваното задължение на медиите да пазят личното пространство на най-малките.
На първо място е важно да разберем, че за българския народ към 1908 година все още е стояла тази обида, че са практически васали и подчинени на султана. Това е най-важният факт, който трябва да се отбележи - българското освобождение, с целия смисъл на тази дума, идва и през 1908 година , на днешният ден. Това е от онези моменти, в които..
На 28 септември Морската градина във Варна ще се превърне в арена за най-голямата градска игра, посветена на приключенски дух, знания и семейно забавление. Събитието е по идея на създателите на платформата "Road games", обясни един от организаторите Димитър Георгиев. Той обещава преживяване „като във филм, но в реалния свят“ - с над 30..
Утре (22.09.2025 г.) ни удря силна магнитна буря. Това става ясно от специализирания сайт Meteo Agent. Бурята ще бъде с интензитет..
„Памет за Южна Добруджа – минало в черно-бели спомени“. Под този надслов премина честването на 21 септември в архитектурно-парков комплекс Двореца в Балчик. Със стиховете и спомените на Дора Габе присъстващите се пренесоха в този прекрасен за Добруджа и Балчик ден, точно преди 85 години. Фотосите от празника на града оживяха благодарение на..
Изследвания показват, че пиенето на чай може да повлияе върху нивата на кръвното налягане. Проучванията разкриват, че чаят оказва влияние върху показателите на кръвното налягане. Високото кръвно налягане, известно още като хипертония, е сравнително разпространено заболяване с потенциално опасни последици, съобщи Mirror. Без подходящо лечение..
България влезе в книгата на Гинес с най-голямата кучешка торта в света. Нечовешката торта е над 305 кг., 2 на 2 метра и достатъчна за над 300 кучета. Събитието се проведе днес в София. Автор на уникалното кулинарно произведение е д-р Костадин Шанков – ветеринарен лекар и специализиран кучешки готвач, а организатор и рекордьор е голяма..