Една тиха армия от поляци, българи, белоруси и други източноевропейци се грижи за това доставките на стоки за Германия да не секват. Много от тях не получават полагащото им се заплащане и са с отрязани социални придобивки, се казва в обширен материал на „Берлинер Цайтунг", озаглавен „Тираджии от Източна Европа: борба за оцеляване."
Изданието пише, че много фирми в Германия работят със спедитори от Източна Европа. Нещо повече: много от големите германски спедитори нарочно създавали свои филиали в Източна Европа, за да могат да заобикалят европейските разпоредби и да наемат тамошната работна ръка на дъмпингови цени.
С нарушени трудови права
„Системата е създадена така, че да нарушава трудовите права на работниците“, казва Михаел Вал, представител на проекта „Честна мобилност“ към Германския синдикален съюз DGB. На паркингите за тирове той разяснява на шофьорите с какви права разполагат. Много от тях работят като подизпълнители само на германска територия и, независимо че са чужденци, би трябвало да получават минималните надници, валидни за Германия.
Реалността обаче е съвсем различна, коментира изданието и пояснява: „По правило източноевропейците получават само минималната надница, приета в тяхната родна страна – в Полша това са около 570 евро на месец, а в България – близо 280 евро. Към тези пари шофьорите наистина получават допълнителни суми, но те са предназначени да покрият разходите им за храна".
Германският синдикалист казва в заключение: „Няма никакъв шанс тези хора да получат справедливо заплащане. Такава е нормалната ситуация сега".
Масово неспазване на предписанията
При това чуждите шофьори на тирове водят труден и опасен живот, се казва в репортаж на Втора германска телевизия ZDF. Ден и нощ те навъртат стотици километри по германските шосета и са в непрекъснат стрес дали ще успеят да стигнат до следващия клиент навреме, четем в публикацията. А условията, в които работят тези хора, често са изключително тежки. Във времената на коронавируса животът на чуждите шофьори стана още по-непоносим. По паркингите на германските аутобани временно бяха затворени всички тоалетни, както и баните с душове. Чак сега от германското министерство на транспорта започват да настояват на професионалните шофьори да се осигурят възможности за поддържане на елементарна лична хигиена.
И това не е единственият проблем. От правна гледна точка е разрешено чуждите тирове да извършват най-много по три пътувания на германска територия в рамките на седем дни, след което да се завръщат на родна земя. Много от регистрираните в Източна Европа камиони обаче кръстосват почти без прекъсване Германия, твърдят и експерти, и шофьори. Често се стигало и до нарушаване на определените по закон времена за почивка. Раймонд Лаусберг, полицай от Белгия, станал известен покрай битката си срещу експлоатацията на спедиторите, твърди, че всички големи фирми са замесени в тази схема. „Колкото фирмата е по-голяма, толкова по-безсрамна е", казва той пред „Берлинер Цайтунг".
А синдикалистът Михаел Вал добавя и това, че наетите като поддоставчици шофьори от Източна Европа могат да бъдат освободени без предупреждение – така да се каже от днес за утре. „Възложителят от Германия не е длъжен да поеме никаква отговорност за шофьора", казва Вал и пояснява, че онези, които се разболеят или не пътуват поради липсата на достатъчно поръчки, в най-добрия случай остават на минимална заплата./БГНЕС, Дойче веле
Четирима души получиха званието „Почетен гражданин на Варна" тази вечер на официална церемония в Летния театър в крайморския град. Почетен гражданин на Варна стана ректорът на Икономическия..
За последните два месеца на територията на област Добрич служителите на „Пътна полиция“ са установили 11 500 нарушения на скоростните режими. Съставени са 8300 електронни фиша и 1400 актове за административни нарушения, като са наложени и 7100 глоби. При проверките са засечени 73 неправоспособни водачи, 60 шофьори, седнали зад волана след..
Съдът в Несебър решава дали да остави в ареста 18-годишното момче, което се вряза с атракционно АТВ в пешеходци на тротоар в Слънчев бряг в четвъртък. Районната прокуратура повдигна обвинение на младежа за нанасяне на средна телесна повреда. Сред пострадалите са три деца. 4-годишно..
Без споразумение за мир в Украйна приключи първият етап от разговорите между Доналд Тръмп и Владимир Путин. Американският президент прие руския си колега във военната база „Елмендорф–Ричардсън” в Анкъридж, Аляска. Държавните глави на САЩ и Русия проведоха разговор, продължил малко над три часа. Целта на срещата беше да се договори евентуален..
Десетки се включиха в протест в подкрепа на задържания кмет на Варна Благомир Коцев. "Свобода за Варна", "Искаме си кмета","Пламенка в затвора", "Сарафов в затвора", "Пеевски - в затвора" скандираха варненци по време на демонстрацията, организиран от инициативата "Правосъдие за всеки във Варна. Хората се събраха пред ресторант на булевард..
Богата и разнообразна програма за празника на Варна - 15 август Свето Успение Богородично, очакват варненци и гости на града. Тя обхваща дните от 15 до 17 август, а събитията са на няколко различни локации и включват музика, спорт, изобразително изкуство. Всички прояви от празничния афиш са напълно безплатни за варненци и гостите на града. В основната..
21-годишният водач, който вряза управлявания от него автомобил в автобус на градския транспорт на кръстовището на столичните булеварди "Възкресение" и "Константин Величков", е задържан. Това потвърдиха за БНР от СДВР. При удара на автомобила в автобуса загина един човек, а шестима бяха ранени. Трима от тях са с опасност за живота. В момента мъжът..