В рубриката "Обективно" ви срещаме с талантливата варненска фотографка Тони Перец. "Фотографията ме вълнува от дете. С времето започнах да оценявам все по-високо значението на снимките и тяхната непреходност. Когато започнеш да мислиш преди натискането на спусъка, когато интуитивно разпознаваш значимото, когато имаш все по-високи изисквания към снимките си, когато успяваш да уловиш истинската емоция и можеш да разкажеш цяла история с една снимка, имаш късмета да се наречеш фотограф", споделя Тони.
Любомир Бенковски-Бенджи: От кога се занимаваш с фотография?
Първите ми съзнателни спомени са свързани със семейни почивки, на които аз съм въоръжена с лентов фотоапарат. Интересът ми към фотографията се задълбочи при досега до варненския театър. Работех като разпоредител там и ми се отдаде възможност да снимам репетиции и въобще актьорите зад кулисите. Това бяха и първите ми художествени снимки и по-късно като професионален фотограф.
Любомир Бенковски-Бенджи: Първо като любител ли снимаше театъра?
Да, чисто любителски, важна беше ролята на Стоян Радев, който ми вдъхна кураж да снимам по-смело. Така се роди и първата ми фотоизложба, която беше със сцени от театъра.
Светлана Вълкова: Каква е спецификата на това снимане?
Специфичното е осветлението, това не е естествена среда, но пък е много художествено. Много се радвам на тази среща, защото театърът е оставил много сериозен отпечатък в професионалното ми развитие. Сега не е основното ми занимание, но все още снимам с голямо удоволствие. Реално снимам генерални репетиции, действаш на момента и извличаш най-доброто от ситуацията.
Любомир Бенковски-Бенджи: Какво е да снимаш деца?
Това е голямо предизвикателство и голямо забавление. Според възрастта са различни и подходите към децата, трябва ентусиазъм и отдаденост. Изключително интересно е, че за кратко време трябва да им приковеш вниманието, да завладееш детето, за да се получи снимката.Обръщам основно внимание на чувствата им в момента, най-важно е хората срещу мен да се чувстват добре
Любомир Бенковски-Бенджи: На какво обръщаш внимание, докато снимаш?
Техническата част е последното нещо, за което мисля. Обръщам основно внимание на това как се чувстват децата и родителите. Ако има напрежение, най-вече да отклоня вниманието от проблема, който са имали, преди да дойдат. Обичам да виждам хората щастливи. Обичам да съм част от щастието на хората. А защо не и понякога причината?!
Светлана Вълкова: Често декорите доминират в снимките на някои фотографи, когато снимат деца...
Не мога да кажа, че декорите са най-важната част от снимката. Декорът е просто инструмент, с който да въздействаш, най-вече да зарадваш децата. Опитвам се да намеря баланса между декор и лица.
Светлана Вълкова: Как избра детската фотография?
По-скоро децата избраха мен, работех във фотостудио, където бях единствената жена. Може би някак интуитивно се насочваха към мен родителите и децата.
Любомир Бенковски-Бенджи: Кое е най-странното място, на което си правила фотосесия?
В стремежа си да търся нови локации за снимки често се озовавам на някакви странни и диви места, но най-страхотният спомен, който ми е останал, е от сватбена фотосесия на селскостопански самолет "Чесна". Поканиха ме и нямах много време за обмисляне. Понякога спонтанните решения са най-правилни. Считам това преживяване за едно от най-хубавите до момента.
Тони Перец споделя, че най-много и харесва динамиката на професията, възможността да пътува и да се докосва до толкова различни хора, с някои от които остават и приятели.
"Радвам се, че можах да направя хобито си професия. И смятам, че това е тайната рецепта човек да си върши добре работата: да обича това, което прави", с усмивка споделя Тони.
Целият разговор на Светлана Вълкова и Любомир Бенковски - Бенджи с Тони Перец в рубриката "ОбективНо" на предаването за култура "Гравитация нула" може да чуете тук:
Красимир Симеонов споделя, че написването на тази книга е повлияно от последните 40 години, през които кара мотори – традиция, наследена от баща му и дядо му. Авторът признава, че през годините много от приятелите му са го подканвали да събере всичките си разкази на тази тема под едно заглавие, което впоследствие се превръща в книгата..
В първата самостоятелна изложба на Владимир Ванков акцентът е поставен върху индивидуалния път на всеки човек и личностната автономия, на която се крепят изборите и отговорите на екзистенциалните въпроси, пред които е изправен. Изложбата набляга именно на възможностите, които се съдържат във въпроса „А сега накъде?“, подканващ посетителите да..
Интервю с Pi Stoffers (LORD OF THE LOST) В екстремните жанрове на музиката е рядкост някой артист да се изправи пред предизвикателството на тройния албум. Примери има, но издаването на трилогия е много рисково начинание. И в същото време се изисква доза смелост и дързост да го направиш в времена, в които албумите все повече губят значението си...
Според бившия министър на икономиката и настоящ депутат от ПП/ДБ, в момента управлява коалицията Борисов - Пеевски. В обзорното предаване на Радио Варна "Позиция", той заяви, че тази коалиция ще работи докато бъде постигната абсолютна диктатура, за да наложат стария модел. „Разбраха, че с нас не могат да го наложат“- каза народният представител...
Разследването срещу кмета на Варна тепърва започва. Това обяви в ефира на обзорното предаване „Позиция“ депутатът от ГЕРБ/СДС Бранимир Балачев. Той заяви, че според информацията, с която разполага, има достатъчно материал за повдигане на обвинение в организирана престъпна група. Народният представител припомни странното напускане на Диан Иванов..
Интервю с Andreas Kisser (SEPULTURA) 40 години отминаха от момента, в който няколко невръстни младежи от Бразилия направиха немислимото - събраха група и я кръстиха SEPULTURA. 40 години по-късно споровете коя е истинската SEPULTURA продължават. Дали тази SEPULTURA, която съвсем скоро ще достигне края на пътя, е автентичната? Какво значение има,..
Мечтателка с фотоапарат, която преследва залези, изгреви и луната. Това е Росица Димитрова от Варна, травъл блогър, пътешественик, фотограф и ловец на кадри, които често обикалят света преди нея в медии като "National Geographic" и "Forbes". За втора поредна година нейна снимка влиза в престижна селекция на "Capture the Atlas", озаглавена "Нощните..