Пешеходната пътека на кръстовището между бул. „Осми Приморски полк“ и бул. „Васил Левски“ във Варна да бъде обезопасена с антитерористични колчета и ABC контейнери за по-голяма сигурност пещеходците, които са на острова за пресичане. Това решение взеха единодушно съветниците от ПК "„Обществен ред, сигурност и безопасност на движението”. Предложението дойде от страна на съветниците на ПП Възраждане. По тази точка дебатът продължи повече от 1ч.
Светофарните уредби да се пренастроят – пешеходец спрямо шофьор. Това решение също бе подкрепено с пълно единодушие от съветницте в тази комисия. Касае се за светофарните уредби на кръстовищата на бул. "Сливница" с ул. "Отец Паисий" и бул. "Осми Приморски полк" с ул. "Чаталджа".
Да се обезопаси временно, до възлагането на основен ремонт, подлезът, който се намира на бул. "Княз Борис I" между ДКС и ИУ - Варна, тъй като е твърде нисък и създава предпоставки за инциденти. Предложението отново е на съветници от ПП Възраждане. След приемането му бе препратено към Дирекция "Инженерна ифраструктура" в Община Варна.
Още едно предложение от страна на ПП Възраждане бе разгледано на днешната комисия - да се изгради повдигната пешеходна пътека на ул. „Цар Асен“ с ул. „Братя Миладинови“. Думата взе Илия Илиев, който се занимава с пътно строителство и обясни на съветниците, че е по-подходящо поставянето на неравности преди самите пешеходни пътеки и допълнително осветление, заради което трябва да се направи и проучване.
В района има шест училища в периметър 1700м., с голям поток от ученици. Мястото е рисково, коментираха в зала "Пленарна" общинските съветници и се съгласиха, че безопасността е на първо място за децата. На следващо заседание на комисията ще се коментира взимането на решение за иницииране за полагане на повдигнати пешеходни пътеки или шумна (вибрираща) маркировка и др. възможни мярки.
След дебати съветниците гласуваха единодушно да се изгради неравност преди и след пешеходна пътека на ул. "Иван Асен".
Още едно важно предложение рагледаха съветниците в тази комисия - относно промени в режимите на ползване на синя зона – Варна. Припомняме, че това предложение бе входирано от група общински съветници от ПП "Има такъв народ" и ПП "Алтернативата". Те предлагат работното време на синята зона във Варна да е от 9 до 18 часа, а през извън активния туристически сезон паркирането в почивните дни да е безплатно. Те предлагат и за по-голяма достъпност на чуждестранните гости на града за заплащане на синя зона. Сред основните предложения е и промяна в принципа на работа на зоната: след изтичането на първите 3 часа, всеки следващ час престой, да се таксува на цена от 3 лв. за час. Така варненци, които имат спешна нужда да продължат престоя си в централната част на града, ще могат да го направят вместо да трябва да местят автомобила си на всеки 3 часа.
Инж. Младен Иванов - директор на ОП "Паркинги и Синя зона" се обоснова по всички точки. По първия въпрос той обясни, че най-голямото желание за това работно време, от 9 до 20ч. на зоната е било от страна на живеещите в обсега на Синя зона, които след 19ч. няма къде да паркират около домовете си. Оттук ще падне и прихода на дружеството, който е около 1 млн. лв.
По отношение на заплащането от чужденци за паркирне в синя зона, инж. Иванов каза, само Варна има мобилно приложение за паркиране, чрез което може да се плаща. Още един вариант има за плащане и той е в част от търговските обекти. "Чужденците обаче няма как да платят чрез това мобилно приложение ащото това не може да направят никъде в цяла България. Ние можем да си вземем парите от всички бг мобилни оператори, но например от румънските няма как да си вземем парите. Ако имате решение по въпроса, ще се радваме да го чуем", допълни Младен Иванов.
Инж. Иванов обясни и за паркирането след изтичане на третия час. Технологично е взможно промяна за паркиране след изтичане на 3ч. в синя зона, но това означава, че ще се изхарчат допълнителни средства от бюджета на Община Варна за ребрандиране на вечесъществуващите знаци и смяна на краткия номер за изпращане на sms. Решението получи 2 гласа против и 2 въздържал се, така то не бе прието. Точката беше препратена към комисия "Транспорт" за допълнително обсъждане.
До края на следващата седмица вероятно ще станат известни резултатите от взетите проби от морската вода в района на Морска гара, където бе констатирано плаващо петно, каза Елена Харизанова, главен експерт в Басейновата дирекция за Черноморския регион във Варна. Припомняме, че след подаден сигнал за замърсяване след бластиране на кораб в КРЗ „Одесос“..
От понеделник започва извършването на основната резитба на короните на тополите по периферията на източната стена на Шокъровия канал, граничещи със Зоопарка. Служител на Община Варна ще съблюдава и указва изпълнението., информираха експерти от общинска дирекция „Инженерна инфраструктура и благоустрояване“ (ИИБ). Дейностите ще се извършат във връзка..
Толерансът в контролните проверки към пътниците, които от 1 януари получиха право на безплатни карти за градския транспорт (учащи, пенсионери и лица с увреждания), изтича на 31 януари 2025 г. (петък). Това напомнят от общинското предприятие ТАСРУД. От следващия месец започват засилени проверки в градския транспорт от контрольорите по редовността на..
На 31 януари се навършват 147 години от Освобождението на Балчик от османско владичество. По този повод Исторически музей- Балчик прикани обществеността за отбелязване на тази историческа дата в центъра на града пред паметника на загиналите във войните, където бяха поднесени венци и цветя в знак на признателност. С падане на колене и минута..
Грипната епидемия в област Добрич се удължава до 7 февруари включително с решение на Регионалната здравна инспекция. На този етап няма необходимост от обявяването на грипна ваканция за учениците и обучението им ще продължи в класните стаи. Според данните на здравната инспекция заболяемостта през изминалата седмица рязко се е увеличила във възрастовите..
Научноизследователският кораб "Св. св Кирил и Методий" достигна о. Кинг Джордж и застана на котва в залива Ардли пред чилийската база "Хулио Ескодеро". Там ще се извърши последния етап от трансфера на български, испански, колумбийски и еквадорски полярници, предаде БНР. От Българската антарктическа база „Св. Климент Охридски“ на терен работиха физикът..
Всички нормативни регулации в газовия сектор са пръснати в различни наредби. Освен, че не е много ясно регалментирано кой за какво отговаря, много голям проблем има и в самия контрол на тези регулации – доколко се извършват и колко ефективно. Това коментира за Радио Варна Мария Кръстева, изпълнителен директор на Българска асоциация „Природен..