Защо обаче българите продължават да се подлъгват и да се оплитат в мрежите на недоброжелателите, въпреки многобройните сигнали и информационни кампании за подобен вид измами? Темата коментира в ефира на Радио Варна психологът професор Христо Кожухаров. Според него, една от основните причини са емоционалните решения, базирани на желанието на хората да се сдобият с нещо евтино и изгодно.
"Тук го има и феномена "на мен никога не ми се е случвало нещо хубаво". Става дума за тази наивност, незрялост, липса на информация, завистта към другите, чувството, че ти не си подценен. И тогава някой ти предлага нещо, което ти идва наготово и което смяташ, че е заслужено и компенсация за това, че не са ми се случвали хубави неща", обясни професор Кожухаров. Той допълни, че в България сме на двете крайности - или сме прекалено мнителни и подкрепяме конспиративни теории или прекалено наивни.
Експертът посъветва да не се вземат емоционални решения. "При отлагане на дадено решение се включва рационалното мислене", каза проф. Кожухаров и допълни, че именно това може да ни предпази от измама.
Същият психологически инструмент използват и ало измамниците, чиито най-чести жертви са възрастните хора. Според професор Кожухаров от ключово значение в тези случаи са информационните кампании от полицията и публикациите в медиите. Въпреки тях обаче, ало измамите са всекидневни.
"Тези измамници уцелват много успешно ахилесовите пети на възрастните хора - техните деца и внуци. Възрастните хора не живеят за себе си, а за децата и внуците си и когато чуят, че е застрашено здравето им, са готови да дадат и последната си риза за да спасят близките си", коментира проф. Кожухаров. По думите му, често тези грешни решения са под стрес и се вземат много бързо - в рамките на секунди или минути. Това също се използва умело от измамниците.
Какво посъветва още психолога - чуйте в звуковия файл
Скоро във Варна ще отвори врати първият за града специализиран кабинет по детско-юношеска гинекология , каза за Радио Варна акушер-гинекологът д-р Владимир Нешев. Той ще бъде в ДКЦ I "Света Клементина". Специалистът изтъкна важността на профилактика при момичетата във възрастова група 9-14 години. "Всеки акушер-гинеколог в града може да..
В сградата на бившето Оздравително училище „Д-р Никола Димитров“ (т. нар. „климатично училище“), което се намира в курортен комплекс „Св. св. Константин и Елена“, може да се изгради детска градина с яслени групи, съобщиха от общинския пресцентър. Теренът е с площ около 3 дка, 100% общинска собственост, но има голяма денивелация. На сградата е..
Няма промяна в цената на мидите през последните няколко години. Това съобщи за Радио Варна продавачът на миди в района на Карантината във Варна Мариян Петков. Пресните двучерупчести трябва да са затворени. Ако са леко отворени (така както стоят във водата), когато се почукат с нокът, трябва да се затворят. Ако това не се случи, те не са..
Изборната тема още не е отшумяла, а това е добър повод в рубриката „Лесна работа“ да се включим в голямото мислене с някои скромни разсъждения по отношение на обществената хармония. Ние – избирателите отдавна сме наясно, че пари няма, цените се качват, данъците са недостатъчни, минималната работна заплата трябва да се повишава, за да се..
Журналистът Доротея Николова и фоторепортерът Румен Сарандев от Радио Варна разказват от първо лице за Украйна. Специалните ни пратеници в момента са в Одеса... За живота на украинците в условията на поражения в украинските градове... Ще очакваме техните снимки и репортажи, в които ни запознават с живота в Украйна, с хората, които живеят там, и с..
Варненският свободен университет "Черноризец Храбър" кани жителите и гостите на Варна на Годишния концерт на студентите от специалност "Хореография", който ще се проведе на 19 юни 2024 г., от 18:30 ч. в зала 1 на Фестивалния и конгресен център в морската столица. Тази година концертът обещава да бъде истинско празненство на фолклорното танцово..
Предстои поредно издание на конференцията Digital4Varna. Фокусът върху нея и тази година е к ачественото съдържание - текст, видео, снимки. Добре информиращите статии, интересните блог постове, увлекателните видеоклипове и визуално привлекателните графики не само носят стойност на аудиторията, но и създават доверие и лоялност към бизнеса,..