Пореден трагичен инцидент разтърси страната. В ранните часове на понеделник двама души загинаха в Пловдив след жестока катастрофа. Джипът, който е бил управляван от 21-годишен младеж, се е движил с много висока скорост преди да се забие в крайпътни дървета. От удара автомобилът се е разцепил на две.
Докато не се въведат адекватни мерки, няма да спрат нещастните случаи по пътищата. Това коментира за Радио Варна Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи. По думите му скоростта трябва да се контролира с камери, както е в цял свят:
„В Пловдив, например, стационарни камери за скорост няма. Предполагам, че и в много други градове няма. Проблемът с камерите е много сериозен и докато той не бъде решен ще има такива гонки, ще има каране с 200 км/ч и ще продължат смъртните случаи,“ допълни Тодоров.
Друга мярка е да се повиши събираемостта на глобите. Подобни действия, обаче са непопулярни и управляващите ги отбягват, особено в толкова нестабилна политическа обстановка:
„Нямат смелостта да ги въведат, защото през 6-9 месеца ние сме на избори. Ако имаме стабилно управление с 4-годишен хоризонт, първите две години правиш непопулярните мерки във всяка една сфера и следващите две години почваш да жънеш плодовете“, обяснява експертът.
Според Тодоров не е достатъчно младите шофьори да започват с по-малко контролни точки, а са необходими допълнителни мерки:
„Най-добрият вариант, според мен, е да бъде ограничена скоростта на тези хора – примерно, по магистрали да карат със 110-120 км, да им бъде забранено да шофират вечер или пък, друг подход е да им се забранят мощните коли,“ отбеляза Тодоров.
Той коментира и започналата веднага след трагедията в Пловдив акция на пътната полиция в цялата страна. От МВР посочиха, че тя е безсрочна и е продължение на предприетата от ведомството политика за нулева толерантност към водачите, грубо нарушаващи правилата за пътна безопасност.
„Такива безсрочни акции няма да имат никакъв ефект, ако нямат начало, нямат край и нямат отчитане на резултатите. Това е, типично по български, след дъжд качулка, защото нищо няма да се промени. Освен да хванат някой пиян шофьор, друго нищо няма да произлезе от тази акция. Тук всъщност не е виновна Пътна полиция, проблемите са много по-дълбоки и по-сериозни,“ посочи Тодоров.
Какво е щастието в чаша? За някои - ароматна глътка сутрешно кафе, за други - момент на тишина и покой. А за Владимир Стоев - това е платно, върху което създава изкуство, оставащо в сърцето. Владо е бариста, който чрез артистичност пренесе класическия лате арт на съвсем друго ниво. Той е единственият в България, които може да разсмее и разплаче от..
Варна има богато архитектурно наследство. Всяка къща има облик, има лице, има изкуство. Това каза фотографът Гаро Кешишян, който допълни, че е разочарован от факта, че това богатство се затрива и бетонира. Не може да отива в ръцете на хора, които нямат чувство за изкуство и отговорност, категоричен е той. Какво става с този град, вместо да запазим..
Варна е град на свободата, който има хоризонт за това човек да се чувства спокоен и дава увереност на артиста и възможност да твори без да е ограничен от нещо. Само като застанеш на брега и видиш тази шир, това ти прочиства мислите. Това каза варненецът - изпълнител и автор на песни, Атанас Кателиев, в изнесеното студио на Радио Варна. "Варна с всяка..
Финансистът и предприемач Димитър Желев получи единодушна подкрепа от Общинския съвет за удостояването му със званието почетен гражданин на Варна заради постиженията му в сферата на финансите и индустрията, както и за участието му във възстановяването на фасадите и позлатените куполи на Катедралния храм „Св. Успение Богородично“. Почетните звания и..
Сборникът „Мотодзен. Рокерски истории“ бе представен вчера в арт салона на Радио Варна. Това е десетата книга на писателя и поет Красимир Симеонов. Разказите в нея той трупа по време на своите многобройни пътувания с мотор. Някои са печатани и преди, но дълги години приятели го провокират да ги събере в отделна книга, която излиза в издателство..
Който веднъж се увлече по ветроходството, го хваща т.нар. болест "ветроходство" и остава верен завинаги на този спорт. Това каза капитанът на ветроходния отбор на Медицински университет- Варна, Ангел Дипчиков. Съществува закономерност между спечелването на регата и поддържане на добър екипаж, каза той. Създаването на екипаж е едно голямо..
Интервю с Charlie Benante (ANTHRAX, PANTERA, THE VIOLENT HOUR) и Carla Harvey (THE VIOLENT HOUR, екс-BUTCHER BABIES) Какво се случва, когато старата и новата школа си подадат ръка? Отговрът е THE VIOLENT HOUR – проект на бившата BUTCHER BABIES Carla Harvey, с продуцент и участник барабнистът на ANTHRAX Charlie Benante. Преди година Carla..