Таксиметровите шофьори трябва да се отнасят доста сериозно към подготовката на автомобила за зимния сезон. Често, обаче, състоянието на пътната настилка се оказва голям проблем за ходовата част на колите. Любомир Георгиев работи като таксиметров шофьор във Видин от около 10 години.
"Сигурно окачване и по-нови гуми. Не е задължително да са чисто нови, но да бъдат на поне 3-4 години, за да са сигурни в снега" - препоръча Любомир Георгиев.
Потърсихме и коментар от автомеханика Васил Николов, който работи към известна автоинструкторска школа във Видин.
"Подготовката на автомобила е сериозна и отговорна работа. Трябва да се провери осветлението, спирачната система, парното, гъстотата на електролита в акумулатора. Гъстотата му трябва да е 1.25. Антифризът също трябва да се подмени. И преди години задължително се правеха такива прегледи. Веригите също са задължителни. Отнасяйте се сериозно, за да нямате проблеми на пътя - зимата си е зима"- са част от съветите на Васил Николов.
Посетихме и пункт за технически прегледи във Видин. Има ли наплив и в какво състояние са автомобилите, които се проверяват? Има ли върнати шофьори поради технически неизправности на колите?
"Видинчани карат сравнително изправни автомобили. Най-честите дефекти са свързани с дефектирали накрайници и шарнири. Съветвам ви да обърнете внимание и на акумулатора. Има стандартно обслужване, което е препоръчително да се направи в началото на всяка зима" - това каза Андрей Николчин, председател на комисия за годишни технически прегледи във Видин.
Сътрудникът на Радио ВИДИН Жоро Александров вече е подготвил своя автомобил за зимни условия, успяхме да научим от коментара му по темата днес:
"Всеки шофьор знае, че в средата на есента, трябва да подготви колата си за зимата. Колкото и да струва тази "подготовка", пари трябва да се намерят, защото евентуалните поражения от ниските температури са повече от щетите на семейния бюджет от едни нови зимни гуми, например.
Но не става дума само за гумите, макар че в тях е най-голямото вторачване. Имат ли грайфер, нямат ли? Полицията ще започне да ни проверява с шублери и да мери дали гумите не са изтрити като галоши. Да, но в същото време МВР забравя да съобщи на водачите, че смяната на зимните гуми е единствено тяхна отговорност, защото няма правно основание да бъде глобен никой за това, че през зимата кара с летни гуми, които имат дебел грайфер.
Повярвайте ми: това е самата истина. Повтарям! Няма законова пречка да си карате летните гуми и през зимата, никой не може да ви глоби за това…
Тук, обаче, идва обяснението, че при понижаване на температурите, летните гуми губят своята устойчивост на пътя, материалът им се втвърдява и те лесно се ронят, а грайферът се чупи. Затова специалистите препоръчват да се слагат зимни гуми през месеците между ноември и март, когато има лед и сняг по пътищата.
Другото безумие, което доста често напоследък се върти като препоръка от медиите е, че трябва да имаме вериги на пътя. За какво са ни? – питам аз, след като е доказано, че веригите разбиват предницата на автомобила, тъй като повечето съвременни коли са с преден мост на задвижване. Едни добри зимни гуми вършат много повече работа в лед, а и при заснежен асфалт. Ние не живеем в Скандинавските страни, за да си слагаме традиционните за Норвегия и Швеция, например, гуми с железни шипове.
За антифриза – няма да спорим. Той е най-добрата охладителна течност за двигателя през зимата. Всеки добър шофьор знае, че годността на антифриза е 3 години, след което той се сменя. Който не го е направил, да знае, че смяната не струва много и е стотици пъти по-малко от смяната на двигателя, който би гръмнал при замръзване на охлаждащата течност.
Не на последно място е време да се смени и течността в казанчето на чистачките, защото през зимата се налага предното, а и задното, стъкло да се почистват редовно. За чистачки, стъргалка за лед и други помощни неща да не говорим, защото сигурно вече съм дотегнал на читателите. Пък и бързам да си сменя летните гуми със зимни – защото от понеделник синоптиците вещаят застудяване."И на финал ще отбележим, че на 1 ноември стартира и традиционната акция "Зима".
Повече по темата можете да чуете в звуковия файл.
Според изследване на "Тренд" 73% от българите не спестяват, 90% не инвестират, а 84% разчитат единствено на доходите си от заплата и пенсия. Сънародниците ни не са големи оптимисти за тази година, като повечето от тях очакват стандартът им на живот да остане същия като миналата година. Това означава, че българите до голяма степен не..
Промяна на управленския модел в България - трайно решение на политическата криза или популизъм с користни цели ? На фона на поредицата от предсрочни избори и крехко управленско мнозинство, отново официално е лансирана идеята за смяна на парламентарната република с президентска. На страната е нужен нов модел на управление и обществото ни трябва..
Алкохолът и наркотиците са главната причина за възникване на катастрофите в страната, показва анкета на Съюза на българските автомобилисти, проведена с шофьори през 2024 г. Анализът на данните от проучването е направен от доц. д-р Зорница Тоткова от Института за изследване на населението и човека към Българска академия на науките. След..
Село Флорентин е едно от петте населени места в община Ново село. Разположено е на брега на река Дунав. Хората тук се занимават с риболов, селско стопанство, лозарство и винопроизводство. Местните говорят на влашки език. Съхраняват влашки обичаи и традиции в песенния и танцов фолклор. Материалното културно наследство е най-вече в красивите и..
Присъединяването на България към Еврозоната е ключов приоритет на новото редовно правителство, по който се работи усилено и в тясна координация с партньорите от Европейската комисия. Това е потвърдил министър-председателят Росен Желязков на среща с българския еврокомисар Екатерина Захариева. От думите на премиера, става ясно, че България ще..
Промяна в икономическото райониране на страната поиска бизнесът преди дни и очерта приоритетите си, за които очаква съдействие от редовното правителство. Работодателите настояват и за реформа в образованието, и въвеждане на матура по математика, като част от политиките за решаването на проблема с недостига на работна сила. Според тях е..
Седем години изминаха от протестите, които принудиха властта да започне да строи съвременна и сигурна инфраструктура до Северозапада. Завършването на скоростния път Видин-Ботевград обаче все още е някъде в неопределеното бъдеще, а според първоначалните ангажименти трябваше да е готов до края на 2021 година. Общо три редовни и шест служебни..