Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Брегово остава без обходен път за опасните товари

Снимка: Радио ВИДИН, архив

Жители на Брегово от няколко месеца настояват да спре превозването на опасни товари през града. През граничния пункт със Сърбия всеки ден преминават цистерни със сярна киселина. Проблемът беше поставен като въпрос в парламента от народните представители Цветан Топчиев и Филип Попов към министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

"Преминават по 30-40 цистерни на ден. Жителите на Брегово са притеснени от това, създадоха инициативен комитет, подписка. Обсъдихме въпроса и смятаме, че изграждането на обходен път ще реши този проблем", обясни Цветан Топчиев.

"На този етап в инвестиционната програма на АПИ (Агенция "Пътна инфраструктура"- бел. авт.) не е включено строителството на този път. За да се реализира това инвестиционно намерение, е необходимо да се изработи технически проект, да се извършат отчуждителни процедури, да се проведат обществени поръчки за възлагане на строителството и строителния надзор. Всичко това изисква значителен финансов ресурс, който към момента АПИ не е предвидила в бюджетната си програма през 2018 година. Въпреки всичко това, Агенцията предприема мерки за решаване на проблемите на населението в град Брегово. След среща на ръководството на Агенцията с инициативния комитет и протестиращите бе решено и към настоящия момент скоростта за преминаване през населеното място е намалена от 50 км на 40 км. Водят се и разговори с Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" за ограничаване на рисковете от преминаването на тежкотоварни автомобили с опасни товари, за да бъде в максимална степен гарантирана сигурността на живущите в град Брегово", обясни министър Нанков.

Потърсихме кмета на община Брегово Милчо Лалов за коментар по отговора на министъра на регионалното развитие и благоустройството:

"Никакви мерки не са предприети. Хората са притеснени, защото това са опасни товари и при един разлив разбирате какво може да се случи. Как да ги успокоя, какво да им кажа? Сигурно не е лесно да се изгради обходен път, но не е невъзможно. Питам министъра: "А ако нещо се случи пред училището в Брегово, откъдето преминават цистерните, какво правим?" Не е лесно това за изпълнение, но не биваше такъв прибързан отговор, че няма да стане. Не съм удовлетворен от този отговор. Най-малкото трябваше да проучи има ли друга възможност за движение на тези опасни товари и тогава да излезе с някакво становище. Не е поставен и знак в Брегово, че скоростта на преминаване е намалена. Автомобилната администрация имаше становище да се постави такъв знак, препратих писмото до Областно пътно управление, това беше преди 5-6 месеца. Още няма никакъв знак, нищо не е изпълнено в това отношение."

Повече по темата- в прикачения звуков файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още
Любен Иванов

Любен Иванов: Трябва бърза промяна на ВиК сектора

Върху единен закон за ВиК работят няколко правителства. В последните 7 месеца този закон придоби определен нюанс, който му бе наложен от сегашните управляващи. Това, което се цели с него е първо, единна правна уредба на ВиК услугите. В момента те са разпръснати между няколко закона и няколко подзаконови нормативни актове. Цели се с един закон да..

публикувано на 18.08.25 в 15:14

Дава ли новият Закон за ВиК решение на проблемите в сектора

Реформа във ВиК сектора предвижда новият Закон за ВиК . Това е един от очакваните резултати- синхронизиране на нашето законодателство с европейското. Този закон е и опит да се решат някои от проблемите на ВиК операторите, които са от години. "ВиК операторите на практика са търговски дружества, които не могат да влияят на законодателството,..

публикувано на 18.08.25 в 14:33

Село Ошане - между природния рай и социалната изолация

И днес продължаваме да търсим мнения за причините, породили обезлюдяването на Северозапада и западането на този регион, като дадем поредния конкретен пример с още едно село от него.  В рубриката "Добро утро, кмете" ще посетим белоградчишкото село Ошане . То се намира в Западния Предбалкан, край река Арчар, на около 12 км северозападно от..

публикувано на 15.08.25 в 14:30

От 5 септември: Засилен контрол и по-високи глоби по пътищата

С обнародването в "Държавен вестник" новите правила за движение по пътищата са факт.  Промените влизат в сила след по-малко от месец - на 5 септември .  Сред най-значимите новости: както общинските, така и камерите на тол системата, вече могат да установяват превишената скорост. Предстои да бъдат уточнени онези 50 участъка по магистралите..

публикувано на 14.08.25 в 11:00

Ще объркат ли двойните цени търговци и потребители?

Периодът на двойно обозначаване на цените ще бъде една година, като той вече започна на 8 август. В този период цените в левове и в евро се поставят в непосредствена близост, изписват се ясно, четливо, с еднакъв по размер, вид и цвят шрифт. Със същия размер, вид и цвят на шрифта трябва да бъде изписана и валутата на съответната цена. В..

публикувано на 13.08.25 в 10:45

Ще замирише ли на асфалт това лято в Северозапада?

Близо 200 млн. лева обявиха, че ще вложат в ремонти, строителство и дълготрайни активи тази година трите областни центъра на Северозападна България. Изпълняват ли по график строително-ремонтните дейности? Помислено ли е и за по-малките населени места? Има ли спънки за изпълнението на капиталовата програма на общините?  Капиталовата програма на..

публикувано на 12.08.25 в 13:10

Защо ни трябва специализирана летателна техника за гасене на пожари

България е обхваната от пожари. При някои от тях изгоряха домове на хора, други унищожиха гори и реколта. За да може да се справи с огнената стихия, България поиска помощ по въздуха съгласно Механизма за подпомагане на Европейския съюз. Липсата на специализирана летателна техника прави борбата с огнената стихия бавна и неефективна. Затова..

публикувано на 11.08.25 в 14:47