"Това, което си спомням от моето детство е свободата и независимостта. Скитахме по полетата, събирахме се големи групи деца, правехме какви ли не глупости и пакости, но бяхме самостоятелни. Къпали сме се край реките и в язовирите и как сме оцелели, не знам. Не си спомням да е имало някакъв инцидент. Учех в училището в село до 4 клас в смесени паралелки, но го закриха. Когато трябваше да отидем в прогимназията, родителите ми взеха решение да отидем в Димитровград. Родителите ми по цял ден работеха. Майка ми от рано сутрин до късно вечер беше на работа, беше краварка. Кравите изискват много грижи. Баща ми също. И сме израстнали съвсем самостоятелно. Дядо ми се занимаваше със земеделие и гледаше и много животни."
Училището
"В училище беше много строго, имаше униформи, което от една страна беше добре, защото родителите ни не мислеха какво да обличаме, децата горе-долу бяха еднакви. Имаше дисциплина, уважение към учителите и стремеж към знанието. Бяхме много ангажирани тогава, имаше много кръжоци. Аз се занимавах с астрономия, с математика допълнително. С фотография. Водеха ни на наблюдения в Кърджали в обсерваторията, в Рожен. И там има преживявания, емоции, които са хубави за едно дете. И тогава и сега обичахме да се снимаме, не толкова селфита. Спомням се другаря Бакалов, който водеше кръжока по фотография. По български език и литература ни се сменяха често учителите и това ни даде възможност по-широко да гледаме на литературата.
Университета
"Още като ученик ми казваха учителките, че е хубаво да кандидатствам литература. Пишех добри съчинения. Можехме да кандидатстваме по време на казармата. Без много труд, кандидатствах "Българска филология" и тогава ме приеха. Следването никак не е леко, защото трябва да се прочетат много книги. Ако някой си мисли, че е лесно, не е така. Учат се два предмета - български език и втория литература. Всеки от тях си има своите особености, специфични термини. И за да бъдеш учител, трябва да покриеш изпитите по психология и педагогика. Спомням си, че някои преподаватели изнасяха лекции в западни университети, техните лекции бяха най-интересни. 90 -та година, когато завършвахме имаше разпределение, но трябваше да вземеш бележка, че искаш да отидеш другаде. Взех си бележка и дойдох във Видин. Защото оттук е жена ми, а откъдето е жената, оттам е родата. Видин ме посрещна с много вятър, това беше първото ми впечатление, че е много ветровито. Видин ме посрещна добронамерено. Много хора се отнесоха към мен добронамерено, освен роднините. Започнах като учител по заместване, беше голяма мъка. Не можах трайно да се установя в някое училище, въпреки добрите резултати, които имах с моите ученици. Оказа се, че няма значение. Никой не гледа колко си добър. Най-важното е, че имах желание да бъда учител. Но системата ме издържа 2-3 години и ме изхвърли. Като студент нарочно не правих диплома, а се явих на два изпита по български език и литература за да мога да се разходя из целия материал да си го припомня, да съм подготвен. Тъй като преподаването изисква познание върху всичко."
Журналистиката
"Започнах работа във ветстник. В началото беше трудно. Тъй като журналистиката е специфична, аз никога не съм имал намерение да ставам журналист. Не беше много лесно, както някои си мислят, че е лесна журналистиката. Един от хората, които ни учеше да пишем статии за вестника беше Величко Йонов. Вестникът се казваше "Седмичен телеграф". След това работех и в радио, и правехме заедно с Камелия Лозанова първото живо предаване, икономическо във видинската телевизия. Журналистиката ми даде най-вече контакти. Да се запознаеш с хората в града. В началото аз не познавах почти никой. Освен това и процесите в града - икономически, политически, всякакви. Научи ме , че трябва да се съобразявам и с другите. Това, че има и друга гледна точка, не само моята. Различни са гледните точки, както се казва - всеки за себе си е прав. Да покаже всичките гледни точки и ако може да обобщи."
Фотографията
"Върнах се към фотографията, моята детска мечта. Да уча фотография, нямаше как да стане навремето. Тъй като се преподаваше само в София. Моите родители нямаше как да ме пуснат, разбирам ги. Но пък научих нещата от преподаватели и от четене на книги. Тогава излизаха доста книги на български и на руски и списания имаше. Сега фотографията е различна от онази аналоговата. Първо всички снимат, второ процесът, който беше за обработката много се улесни от фотошопа и другите подобни програми. Сега хубавото е, че можеш да видиш какво снимаш, и ако има грешки, можеш да ги коригираш, ако знаеш как. Докато тогава виждаш окончателния вариант след като проявиш филма.
Във Видин през 2004 година създадох фото студио. С всяка година има все по-малко клиенти, но има и друго - разви се интернет-търговията. Хората искат веднага стоката, ако я нямаш - губиш ги като клиенти. Плюс това разнообразието в Интернет е толкова голямо, тука няма как да се поддържа. Нямаме тук фотографска гилдия, това е проблем. На много места хората се обединяват в клубове фотографски и имат добри резултати.."
Видин
"Чувствам се видинчанин. Чувствам Видин като мой град.."
Повече може да чуете в звуковия файл.
В рамките само на няколко дни миналата седмица ни напуснаха три големи имена в музиката – британският оперен тенор Дейвид Рендъл , британската джаз певица Клио Лейн и американският джаз тропетист и композитор Чък Манджиони . Рендъл е велик интерпретатор на Моцарт, както и певец, изключително подходящ за роли от италианския белканто репертоар...
Детска книжка, вдъхновена от старите торлашки къщи и техните истории, излезе от печат. Автор е преподавателят по архитектура доц. Милена Маркова от Училището по архитектура към университета в Портсмут, Великобритания. Вече две години доц. Маркова и ръководен от нея екип от млади учени проучват торлашките къщи във Видинско и съседния пограничен..
Поредно лято с високи температури - все по-редки са валежите, а градушките не са изключение. Те са едно от най-непредсказуемите природни явления, които могат да нанесат сериозни щети върху лозовите насаждения само за минути. Затова и адекватните действия след градушка са особено важни за възстановяване на лозето и минимизиране на загубите, каза в..
Все по-често говорим за обезлюдяването на селата, за младите хора, които заминават в търсене на по-добър живот и за това как земята остава пуста. Но все още се срещат и други истории, като тази, която ще ви разкажем. Истории за хора, които избират да останат, да се върнат към корените си и да градят бъдещето си там, където други виждат само..
Броени дни остават до началото на десетото издание на фестивала "Опера на върховете" в Белоградчик. Сцената вече е изградена в подножието на крепостта "Калето" и е една от най-големите в България. За публиката са осигурени 720 седящи места. Фестивалът ще бъде открит на 1 август, петък, със спектакъла на Държава опера Русе "Зоро" - мюзикъл с..
Първата българска книга за арт наив изкуството за последните почти 40 години ще бъде представена официално в Белоградчик. "Съвременни български наивисти" съдържа портрети на 20 творци и 10 доайени на наивистичното изкуство у нас. Съставител е Даниела Осиковска, която преди 6 години заедно със своя съпруг арх. Георги Георгиев създава именно в..
Днес ще ви срещнем с Александрина Попова , родом от Стара Загора, където прекарва първите пет години от живота си. По-късно съдбата я отвежда в Пловдив, където живее близо три десетилетия, а от две години насам е жител на столицата. Интересното е, че любовта я среща в лицето на мъж от Видин, поради което тя с усмивка се определя като "видинска..