"Кандидатствахме за изграждане на "Център за природни науки, изследвания и иновации" в Голяма категория... Предвиждаме да изградим един цял етаж - четвъртия, в корпуса, в който се обучават учениците от прогимназиален етап. Да го реновираме и там да изградим въпросния STEM-център, който ще включва мултифункционална лаборатория за експериментална работа и за практически упражнения по природни науки и математика. Ще изнесем специализираните кабинети по химия, физика, математика на четвъртия етаж. Ще има презентационна зала, ще има зала за занимания по интереси, работни офиси за подготовка на колегите -учители и за учениците. Предвиждаме във всяка учебна зала, както и в лабораторията да има интерактивен дисплей, в лабораторията ще разположим и 3D принтер, ще подсигурим индивидуални набори за еспериментална работа. Това, което смятам, че ще бъде интересно не само на учениците, но и на учителите, защото ще бъде истинско предизвикателство за нас да се обучим, това е обучението чрез холограми с 3D изображения и с 3D очила ще могат да се докоснат виртуално до това, което изучават.... Очакваме го с нетърпение това да се случи, предизвикателството към цялата образователна система е да се ориентираме към по-практически подходи. Като краен продукт по проекта - сме предвидили учениците да изработят макет на Видин - град на бъдещето. Той ще бъде със светлинна инсталация и ще бъде изложен в презентационната зала на STEM центъра..."
Осем училища в област Враца са одобрени да продължат във втория етап на Националната програма "Изграждане на училищна STEM среда". Четири са училищата в "голяма" категория с финансиране до 300 хил лв и над 300 ученици - Професионална гимназия по търговия и ресторантьорство - Враца, Профилирана езикова гимназия "Йоан Екзарх" - Враца , Средно училище "Никола Войводов" Враца , Професионална агротехническа гимназия "Никола Йонков Вапцаров" - Бяла Слатина.
Професионална гимназия по търговия и ресторантьорство - Враца е подала проектно предложение на първи етап. До 22 юли ще се подаде предложение с количественостойностна сметка за строително ремонтни дейности, обзавеждане, оборудване и услуги, казва директорът Румяна Петрова:
"Нашият STEM център се нарича "Център за природни науки, изследвания и новации" ... Ще се състои от 2 департамента - департамент "IT и електронна търговия" и департамент "Биохимия и микробиология". Те ще бъдат оформени в общо пространство, на 4 етаж на гимназията, ще има зона за отдих, самите два департамента са свързани с двете посоки на обучението в гимназията ни - едната посока е развитието на IT- технологиите и новата STEMпрофесия "Електронна търговия" и ще провеждаме бинарни уроци в тази IT икономическа посока. Вторият департамент ще бъде отговорен за бинарните уроци, за обучението по химия и биология, но заедно с това и с нашите специфични предмети за професионална подготовка, свързани с лабораторни опити, свързани с млекопроизводството, производството на хляб, на месо, тези лабораторни изследвания, свързани с качеството на тези храни...Ще акцентираме върху лабораторните маси, за професиите "готвач, сервитьор-барман" ни е необходима STEM лаборатория..."
262 са одобрените училища в цялата страна, които продължават във втория етап на Националната програма "Изграждане на училищна STEM среда". Програмата има за цел да повиши интереса на учениците и техните постижения в областта на науките и технологиите, като подкрепи създаването на училищни центрове с фокус върху STEM. Те ще предоставят всички необходими условия за провеждането на съвременно и качествено STEM обучение в училище. Като учебна програма STEM е основана на идеята за фокусирано обучение по четирите направления - наука, технология, инженерство, математика - в интердисциплинарен и приложен подход. Това е философия на образованието, която обхваща преподавателски умения и учебни предмети по начин, който прилича на реалния живот. Един от най-големите проблеми, които споменават учителите при въвеждане на обучение по STEM, е липсата на ресурси. Финансирането на най-новите технологии и умението как да се използват те като средство за обучение, са неща, с които учителите непрекъснато се борят. Чрез този проект се дава възможност училищата да се оборудват със съвременна техника и нови кабинети.
В монтанското село Дълги дел възстановиха традицията да се отбелязва Бабинден. Днес 14 жени се събраха в планинското село, за да почетат празника и бабите-акушерки, които дават нов живот и помагат на жените при раждане. Организатори на традиционния ритуал на Бабинден са две млади жени от Монтана : 38 -годишната художничка Десислава Кръстева и..
21 януари се отбелязва като Международен ден на прегръдката . Идеята за празника се заражда в САЩ през 1986 г., а за негов инициатор се смята пастор Кевин Заборни. В САЩ денят е известен като Национален ден на прегръщането и е признат официално от американското Бюро за патентите и за търговските марки. Датата 21 януари е избрана от пастор..
Бабинден по стар стил отбелязаха в акушер-гинекологията на Многопрофилната болница за активно лечение "Св. Петка" във Видин . Точно в Деня на родилната помощ е родено седмото за годината дете в отделението, обясни операционната акушерка Владислава Славова : "Днес, в началото на работния ден се роди седмото ни бебче за годината, което е живо..
Средно училище "Петко Рачов Славейков" във Видин стана член на Асоциацията на Кеймбридж училищата в България, доброволно обединение на учебни заведения, стремящи се към по-високо ниво на преподаване на чужд език. Днес в организацията членуват 178 училища от цялата страната и интересът към нея непрекъснато нараства, казва директорът на СУ..
Прекрасно е да посрещаш новия живот. С тези думи бъдещата акушерка Деница Веселинова от Видин описва професията, която си е избрала. Четвъртокурсничката в Медицинския университет в София обясни, че по време на обучението си е имала възможност да се докосне до същността на акушерската работа и е силно мотивирана да я практикува. "Моята..
Красимир Христов от Монтана получи голямата награда „Образователен медиатор на годината“ в категорията "Мъже". Конкурсът се организира от Център за междуетнически диалог и толерантност „Амалипе“ за четвърта поредна година. Церемонията за връчване на отличията се проведе в Министерството на образованието и науката. Красимир Христов работи..
Младите не могат да бъдат мотивирани да се обучават за акушерки, ако цялостната среда, касаеща дейността им, не е добра. Това каза в "Направление здраве" председателят на Алианса на българските акушерки Павлина Герина. По думите ѝ, годишно около 120 млади акушерки излизат от университетите, което не е достатъчно. Една от промените, за които..