Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Красимир Георгиев, АКАБ: Електронизацията ще сложи край на сивите практики

Снимка: 24 часа


Постоянното присъствие на България в челото на негативните класации относно броя на жертви по пътища категорично показва, че има нужда от промяна в обучението на бъдещите шофьори, заявяват от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, която е сред авторите на Наредба 37.

Учебната система трябва да се реформира, каза в "Посоките на делника" председателят Красимир Георгиев.

"Относно бранша - това е измислица на "Автомобилна администрация". Не може автоинструкторите да са бранш, те могат да бъдат синдикална група. Браншът са носителите на разрешително, т.е автошколите. На фона на 5 хиляди инструктори -50 недоволни са капка в морето. Това е повод да се спират реформите. Колкото по-дълго се спазва статуквото, толкова повече парите под масата вървят нагоре. Това ще е така, докато не се реформира учебната система. Бившият министър ще остане в историята като най-великия жонгльор. Тупаше топката непрекъснато. Ако беше направил и частица от това, което беше обещал, сигурно още щяха да бъдат на власт".

Електронизацията е единственият възможен начин, чрез който да спрат негативните тенденции, посочи още Георгиев.

"Казвам го отново: основната причина и основната възможност да няма толкова кръв на пътя е подобряване на обучението. Когато зад волана е един добре обучен водач, той е способен да попие всички недостатъци на останалите фактори, каквито са път, автомобил, организацията на движението и други. Не може да има съвременно обучение без електронизация. Срещу нея скача сивият сектор, наречен бранш. "Автомобилна администрация" подхранва този бранш, за да върви потока от пари. Една електронизация означава край на парите под масата. В момента учащите се да карат не излизат по магистрала, дори не напускат границите на града. Целият курс минава със скорост 20-30 километра в час, чат-пат включат и на трета предавка. Така минава и самият изпит, който минава със столевка от уважение. Когато излязат в автомобилния поток, където трябва да развият по-висока скорост, се размазват. Този "бранш" обаче не говори за потребителя, за продукта, а слушаме за накърнени интереси, понеже държавата пречи да се правят далаверите. Последната статистиката на Европейската комисия отново ни отрежда първо място сред броя на убитите по българските пътища. Една Румъния беше след нас преди години, а вече се отдалечава. Докато министри, играещи баскетбол, отделяйки едно измислено внимание на т.нар бранш, в другите държави правят така че да им оцеляват младите хора".

Действията на сегашния министър на транспорта са противозаконни, на мнение е Красимир Георгиев.

"Снощи (бел. ред. понеделник) имахме среща. На сегашния министър му казах, че не може да отмеми общественото обсъждане, което вече мина. Нататък всяко тупане на топката е противозаконно, начин да се запази статуквото, от което някой има сметка. Служебният премиер обяви, че това правителство ще направи реформи. Президентът каза, че ще има рестарт. Обаче в момента казваме, че ще правим нови срещи, обсъждания, нови концепции, само и само да държим корупционната схема. Правят се пари на фона на почернените майки. Какво може да излъчи такава среща? Да кажем на този бранш да си сподели желанията... Това ли е ролята на държавата, да гали нарушителите, да тормози тези, които са изрядни? Зададох аз въпрос, колко са регистрирани по ДДС? Никой. Глупост е, че електронната система нарушава Закона за личните данни. Нарушава ли се личната свобода, когато се ходи в банката? Когато катаджиите снимат по пътя, това нарушава ли личните свободи? На тези господа като им се нарушава толкова личната свобода, да отидат да копаят царевица. Там камери няма. Заради личната свобода на сивия сектор не приемам да умират млади хора. Не нарушава ли "бранша" правата на курсиста, когато му дава 10 часа, вместо законните? Да направим разграничение - недоволни са фалшивите инструкторчета".

Липсата на политическа воля в България винаги се оправдава с "липса на консенсус в бранша", посочи автоекспертът.

"Въпросът с цените е като да си купите пет хляба, а не три. Цената на хляба е една и съща, просто количеството е по-голямо. Смешно е да говорим за цена на курса. За нея се говори единствено в България от цяла Европа. Ние говорим само за цена, а същевременно тя е най-ниска в цял свят. Никой не отчита обаче цената на човешките животи. Преди няколко години предвидих, че броят на убитите ще се увеличава, че все повече млади хора ще загиват. Унищожихме обучението в България и сега плащаме голям данък, който ще става все по-голям. Държавата трябва да реформира тази корумпирана "Автомобилна администрация". Тя е точно некомпетентна толкова, колкото е и корумпирана. Ако обучението е стигнало дъното си, а то се е случило, "Автомобилна администрация" е 20 години след обучението. Електронизацията ще се случи. При предишния беше скиор, баскетболист и какъвто беше- не се случи. Сегашният министър говори за консенсус. Когато управлението говори за консенсус, значи че не иска да свърши работа. Консенсусът е утопия. Ако постигнем такъв, то няма нужда от Министерство на транспорта. Тези пари могат да отидат за здравеопазване".

Проектът за промени ще доведе до по-добро качество, до известляване на бранша и пълно задоволяване интересите на гражданите и обществото, е становището на Асоциацията.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Какви функции имат органите на съдебната власт

В Окръжен съд-Видин се проведе Ден на отворените врати . Специални гости на събитието бяха единадесетокласници от СУ "Цар Симеон Велики" в областния град. Проявата се организира всяка година и има за цел да допринесе за повишаване на правната култура на младите хора и на доверието на гражданите в съдебната система. "Има хора с по две- три..

публикувано на 23.06.25 в 14:06
Александър Борисов, кмет на с. Василовци

Кметът на Василовци: Не може в 21 век да газим в кал

Рубриката "Добро утро, кмете!" ни отвежда в село Василовци - едно от най-голямото в община Брусарци. Селото изглежда приветливо и добре поддържано, освен това не липсват и млади хора.  Александър Борисов е кмет на населеното място първи мандат, от 2023 година. Опитва се да е в помощ на жителите и да се отзовава при нужда. По думите му,..

публикувано на 20.06.25 в 11:00
Светлин Тачев

Светлин Тачев: Правителството не може да бъде съборено

В кризисната за света ситуация политическата сцена в България продължава да бъде белязана от напрежение.  Опозицията се обедини с призиви за оставка на министъра на вътрешните работи, а част от нея подготвя и вот на недоверие. Част от обществото продължава да протестира срещу еврото.  На 16 януари мандатът започна с думите, че не очаква..

публикувано на 19.06.25 в 10:00

Готов ли е бизнесът за приемане на еврото?

Освен институциите, бизнесът също се подготвя за присъединяването на страната ни към еврозоната. Много компании вече адаптираха ценовата си политика и започнаха да показват цените на стоките си в двете валути, за да се осигури повече прозрачност около ефекта от въвеждането на еврото. Тази самоинициативност е ясен сигнал, че бизнесът сам е..

публикувано на 18.06.25 в 10:45

Балансирано хранене и спорт за здравословен живот

Едва 6% от българите определят начина си на живот като изцяло здравословен , сочи проучване на изследователски център "Тренд". Почти половината от българите (48%) смятат, че здравословният начин на живот е твърде скъп, а 41% споделят, че имат затруднен достъп до качествена храна. Едва 15% спортуват редовно - ежедневно или няколко пъти в..

публикувано на 17.06.25 в 12:46

Платформа "Антиспекула" ще бори скока на цените с помощта на потребителите

Може ли да се спре поскъпването на живота и могат ли да бъдат контролирани цените в условия на пазарна икономика? Каква е реалната икономическа обстановка у нас преди приемането на еврото и как протече този процес в някои от останалите страни от Еврозоната. На тези и други въпроси отговаря Cтoян Πaнчeв , пpeдceдaтeл нa Бългapcĸoто либepтapиaнcĸo..

публикувано на 16.06.25 в 17:00

Ремонт на църковния храм искат жителите на село Бранковци

Бранковци е село в Северозападна България. То се намира в община Грамада. В миналото в землището му са съществували осем села. По време на социализма Бранковци е достигало до 2 хиляди души, днес  постоянно живеят 40.  В селото няма магазин. Докарват хляб три пъти в седмицата.  Автобус има веднъж седмично до Видин, но няма превоз до..

публикувано на 13.06.25 в 12:00