"Предишната нощ имаше силна гръмотевична буря", разказва Константин Коцев и в първия момент, когато чул страхотния трясък, помислил че наново мълния е паднала и ще запали къщата. По това време - около 10:30 часа, възрастният мъж гледал телевизия в хола:
"Погледнах към градината - в градината ТИР. Отварям вратата- терасата и антрето ги няма. Отварям другата врата- стената пробита. Там, където беше леглото ми - дупка. Ако още съм бил на него, заедно с матрака да съм бил изхвърлен навън... Шофьорът на ТИР-а беше още в него, мърмореше нещо. Но аз съм почти на 90 години - след 3 седмици правя 90 години - и му казах, че не мога да му помогна. Веднага звъннах на 112. Той пък проби стъклото и с краката напред излезе. Влезе в хола и разбрах, че е турчин. Малко беше одраскан по главата. Започна на говори по телефона си, подадох му стол да седне, не ще на стола - седна на миндера, но както и да е... Опитах се да говоря с някои от техните представители,
но те казаха, че не разбират. Настояха обаче веднага да се освободи товара. Казах добре, ами обезщетението. А турците все повтаряха -
полиция, полиция... След два дена натовариха тези кашони и си тръгнаха... От полицията казаха, че шофьорът на ТИР-а е карал с 55 км, ама ремаркето се било подхлъзнало. Е да, ама дъждът беше изсъхнал, а и подхлъзване става, когато започне да вали. И защо никой друг не се подхлъзна? Според мен, вероятно е задрямал, ударил се е в другия тротоар, събудил се е, завил е надясно и е нахълтал тук. И половин метър спирачен път няма. И ако не се беше обърнал да се хлъзга настрани, сега цялата къща щеше да иде чак в дерето долу. В същото време турците се държат с мен, като че ли тази къща нарочно им се изпречила на пътя и им строшила ТИР-а...
Дали има някакви компенсации ли? Засега нищо - идват, описват, никой
никакъв документ не издава. Писах до прокуратурата да ми издадат някакъв документ и тя е разпоредила - вчера идва нова комисия, утре ще дойде трета комисия и нищо повече...
Сега тук всичко е разградено, след като извадиха ТИР-а, къщата ми е полуразрушена, половината ми градина е унищожена, кладенецът- две помпи имаше в него- едната е срязана и изхвърлена на 20 метра, другата - смазана, изместен е и капакът, който покриваше кладенеца, мазето е унищожено, а всичко в него-смазано... Това е положението. Нямам представа как ще продължа да живея - душата ме боли. Отникъде съдействие. Никой не се занимава с мен. И завиждам на мъртвите...
Това тук е третокласен път. ТИР-овете обаче не искат да плащат ТОЛ- такси и затова минават оттук. Този път го ремонтираха преди година и половина, а вече е разбит...", разказва с болка възрастният мъж.
Третокласният път през селата Студено буче, Доктор Йосифово и Славотин е изключително натоварен. През годините местните хора са подавали многократно сигнали и подписки, но резултат няма.
"Това е нашето ежедневие. Дори след катастрофата са минали над 100-200 ТИР-а, въпреки че би трябвало да е ограничено движението", обясни и кметът на селото, Огнян Митов: "И проблемът е, че 90% от случаите са с турски и полски ТИР-ове. А на тях дори да им се напише акт, парите са несъбираеми. Ние нямаме система, която да ги задължи да си платят глобите... Страшна работа е. Писахме жалби, две подписки сме събирали с колегите от съседните села - около 700 подписа. Пратихме ги на областния управител, до кмета на община Монтана, до Общински съвет в Монтана, до АПИ, до началника на КАТ в Монтана... Най-интересното е, че отговорите, които получаваме са - чакаме финансиране за поставяне на вертикална маркировка. И аз казах, ами ако е толкова скъпа тази маркировка, да се включим и ние като започнем да събираме капачки. След
като държавата не може да си позволи два или пет знака да регулира този път, да си осигурим пари и ние да ги поставим..."
Думите на кмета подкрепят и местните в анкета на Кирил Кирилов:
"Тия ТИР-ове да се махнат, че положението е много зле. Не стига, че влизат по къщите на хората и ги рушат, ами треперим и за децата. Нали ги виждаш- минават постоянно. На няколко пъти деца тръгват да пресичат- никой не спира. Ето тук е и пешеходната пътека, но никой не спира. Преди имаше и знак, но го махнаха. И по-добре, защото иначе децата се лъжеха и тръгваха, а никой не спира.
Как живеем тук ли? Ами бедно ни е селото. Нямаме никакви помощи, нямаме нищо... Няма нищо за младежите. Преди имаше пенсионерски клуб, но и него затвориха. Всичко ни липсва... От 55 лева като дам 20 за кола до Монтана за подпис, колко ми остават за живот- 35 лева. Това е- нямаме работа. Този трафик също ни притеснява. Напука къщите, страх ни е да пресичаме... Тези ТИР-ове защо минават оттук? Колко пъти се събираме за това, но няма ефект. Всичко зависи от Монтана... Няма работа- това е основният проблем. Има хора, които не са работили от 20 години. Пропадна ни селото... Лекар имаме, аптека - не. Аз съм от 50 години в това село, но аптека в него не съм видяла да има. Автобуси също нямаме. Ако ни се наложи да идем до Монтана, чакаме някой да ни закара и плащаме луди пари... Живеем ден за ден. Тези млади хора работят ден за ден. Ако идеш да откраднеш нещо, ще те пребият и вкарат в затвора. И така - живеем ден за ден. Неграмотност, бедност - това е!
Какво още разказват за живота на село жителите на Доктор Йосифово, ще бъде ли решен проблемът с автобусния транспорт и асфалтирането на селските улици, как смятат да защитят правата си собствениците на разбитата от ТИР-а къща и какви са намеренията на кмета Огнян Митов за ремонта на старите мостове в селото и почистването на коритото на реката - в звуковия файл.
Ако се запази сегашният механизъм за определяне на минималната работна заплата (МРЗ), за следващата година тя ще бъде около 1200 лв. Това съобщи министърът на труда и социалната политика Борислав Гуцанов относно транспонирането на Директивата за адекватни минимални работни заплати в ЕС и механизъма за минималната работна заплата у нас. Той..
Народното събрание гласува нови промени в Закона за движение по пътищата. Част от тях предвиждат камерите на националната тол-система да отчитат средна скорост на движение и да включат общинските камери в битката с пътния травматизъм. Новите текстове включват по-високи глоби, като целта е да се намали броят на пътните инциденти. Заради липса на..
Всяко домакинство усеща инфлацията най-осезаемо при пазаруване на продукти като хляб, сирене, масло и колбаси. Това са така наречените продукти от малката потребителска кошница, които всеки от нас купува ежедневно. Именно те обаче все по-често стават обект на нелоялни търговски практики и фалшификации. Растителни мазнини вместо мляко в..
Екипът на радио Видин е в село Мѐдовница, община Димово. Селото е на около 50 км от Видин. Потегляме по новата магистрала, но тъкмо когато сме се настроили да пътуваме удобно, отбиваме по старото трасе на Е-79 и започваме да криволичим по тесния и изпълнен със завои път Скомля - Медовница. По пътя върволицата от тирове е безкрайна и меко казана..
Обвинения в корупция, арести и обиски: политическите нюанси, които изпълват горещото лято, напомнящо повече на раздираната от скандали 2020 година, отколкото на променила се България след серията от големи протести преди години. От коалицията Продължаваме промяната-Демократична България подготвят вот на недоверие през септември, който да очертае..
Според Националния статистически институт, през юни общият показател на бизнес климата у нас се е покачил с 1.9 пункта спрямо предходния месец. Подобрение на показателя се наблюдава в строителството, търговията на дребно и в сектора на услугите, а в промишлеността запазва приблизително равнището си от май. Промишлените предприемачи оценяват..
След близо 6 години строителство в началото на този месец най-после бе отворен за движение 33-километровият участък от новия скоростен път между Мездра и Ботевград. В експлоатация от миналата година е и 14-километровата отсечка Макреш - Бела. За да бъде завършен обаче целият изключително важен за Северозапада път, който ще свърже Видин и София,..