Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Патриотични спектакли на сцената в Белоградчишката крепост

| обновено на 27.08.22 в 11:47
Снимка: Фондация "Нашият дом е България"

Четири концерт-спектакъла, посветени на бележити годишнини, ще бъдат представени в края на тази и следващата седмица в Белоградчишката крепост "Калето". Над 300 изпълнители ще участват в събитието "Крепост на вярност", което ще се състои на сцената на летния фестивал "Опера на върховете" в Белоградчик.

Със специално подбрани исторически, литературни и библейски текстове, музикални, хореографски и танцови произведения, театрални елементи и исторически възстановки, организаторите от фондация "Нашият дом е България" ще отправят своите послания към публиката, обясни председателят на организацията Пламен Мирянов:

"Идеята дойде от там, че когато застанем на това място, което е крепост на българщината, крепост, която е съхранявала нашия дух, нашата идентичност през вековете, не можем да мислим за нищо друго, освен за нашата славна история, за нашия фолклор, за всички моменти, които са значими за нас, българите... Аз лично проявих малко ревност, тези стени да звучат не само с различни чуждоезични послания от оперите, но да представим там и нашите слова, и нашите песни... Благодарен съм на маестро Пламен Карталов, който позволи на тази сцена да направим четири спектакъла, които са в прослава на Паисиевата история- 300 години от рождението на Паисий Хилендарски, прослава на нашата вяра, на Христос, и в прослава на нашия фолклор... Тези спектакли дори са закъснели на това място, защото то предполага да има такова звучене... Ще направим възстановка на славни събития и въстания от времето на нашето освобождение, много сложни сцени, богати на звукове и музика, на актьорска игра. В спектаклите участват актьори от Народен театър "Иван Вазов", от киното, от "Багатур", участва Врачанската филхармония, Хор на Българското национално радио, Деси Добрева, Невена Цонева, Женски хор "Ваня Монева", Женски хор "Нуша", Софийски свещенически хор, рецитатори, Ансамбъл "Българе"..."

Спектаклите оставят много послания, които да достигнат до публиката:

"Основното е- любов към Господа, към ближния, към нашето Отечество, към семейството и дома- това искаме да внушим. Това се случва заради голямата ни обич към България, ние останахме, не сме заминали... Това е и посланието на фондацията- тук да останем, нашият дом си остава България..."

Първият спектакъл "Пазителите", ще се състои тази събота, когато е и официалното откриване на тетралогията "Крепост на вярност". На 1 септември ще бъде представен спектакъла "С нами Бог",  на 2 септември е "Моя древна земя", а на 3 септември- "Химн на любовта". Всички концерти са от 19:00 часа.

Фестивалът “Опера на върховете”, който по-рано този месец се проведе за 7-ми път, е новаторска идея на режисьора и директор на Софийската опера и балет Пламен Карталов. Фондация "Нашият дом е България" за първи път се включва в програмата на фестивала с християнски и патриотични концерт-спектакли.

Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

И през юли продължават преходите във "Врачански Балкан"

Два прехода организира през юли Дирекцията на природен парк "Врачански Балкан". Единият е еднодневен и ще бъде на 7 юли, неделя, а другият е двудневен, на 20 и 21 юли.  "На 7 юли, неделя, преходът ще бъде от квартал "Бистрец" на град Враца до пещера Леденика и след това слизането през местността Тезеро до прохода Вратцата. Самият..

публикувано на 04.07.24 в 16:41
Черен лешояд в полет, снимка: Природен парк

Търсят доброволци за наблюдения на лешояди

Фондация "Екообщност" е участник в международния проект "Живот за брадатия лешояд" от миналата година. Осем партниращи си организации от България, Румъния и Испания работят за възстановяване на лешоядите като вид. Фондация от Испания осигурява птиците, които ще бъдат реинтродуцирани в българската природа. Самият проект цели връщането в природата на..

публикувано на 04.07.24 в 16:27
Патриарх Даниил, тогава все още видински митрополит, по време на изкачването на връх Миджур.

Туристически водач за срещата си с бъдещия патриарх: Впечатли ме с държанието и словото си

При организираното традиционно масово изкачване на връх Миджур преди една година се включва Видинският митрополит Даниил тогава, сега български патриарх. На върха е и Красимир Танков от Монтана- водач на туристическа група . След избирането на митрополит Даниил за български патриарх споделя във Фейсбук снимки на негово светейшество от връх Миджур и..

публикувано на 04.07.24 в 16:23
Награди и кутия за дарения от Благотворителен футболен турнир

Благотворителен турнир за семействата на загинали служители на МВР организират във Видин

Турнир по футбол на малки врати с кауза ще се проведе на 6-и и 7 юли в град Видин. Организатор на турнира е Благомир Кънчев, председател на Спортен клуб "Видапол" при Областната дирекция на МВР, в който към момента членуват над 150 служители. Преди 4 години решихме да направим една благотворителна кауза, във връзка с колегата Пламен Вълков,..

публикувано на 04.07.24 в 15:05

Кога ще възстановят двупосочното движение по булеварда около Здравната каса във Видин

Затвореното пътно платно на видинския булевард "Панония" до Районната здравноосигурителна каса продължава да затруднява придвижването във Видин. Строителните дейности в района, свързани с реконструкцията на канализационния колектор на града, започнаха още миналата година . Заради тях движението в този участък, който се явява основен вход и..

публикувано на 04.07.24 в 15:00

Белоградчик иска песента "Нашият град" за свой химн

Легендарната група "Тангра" ще изнесе самостоятелен концерт в Белоградчик на 5 юли, на централния площад. Още през далечната 1981 година музикантите пристигат в града на скалите, за да запишат видеоклип към песента си "Нашият град ". Парчето се превръща в абсолютен хит за всички времена и своеобразна емблема на Белоградчик. 43 години по-късно тази..

Исторически музей - Белоградчик

Конкурс за въстанието в Северозапада предизвика сериозен интерес

Първият Национален конкурс "Храбростта на героите от лето 1850 в Северозападните български земи", организиран от Исторически музей - Белоградчик, привлече участници от цялата страна. Близо 30 творби са разгледани и оценени от журито общо за всичките категории и възрастови групи. Интересът към конкурса е важен за популяризиране на..