Не е справедливо. "Всеки идиот може да напише криминален роман!", настоява тя. Лошото е, че го прави пред телевизионните камери, отрязвайки си сама всички пътища за отстъпление.
На едно събитие Хана и Йорн кръстосват шпаги пред публика и резултатът е своеобразен литературен дуел – да напишат по един криминален роман за 30 дни. Йорн – за да докаже още веднъж, че е най-добрия в своя силно подценяван от Хана жанр, а Хана – за да докаже, че писането на криминалета е за бездарници, които не могат да напишат нищо стойностно.
Романът "30 дни мрак" на датската писателка Джени Лунд Мадсен е многопластова криминална история, развиваща се сред глетчерите на Исландия, в непроходими преспи сняг, почти постоянен северен мрак и ледените пръски на океана. Попадайки в собствения си капан, Хана заминава за островната държава по идея на своя верен редактор Бастиян, където в идиличното градче Хусафьордур се настанява в дома на малко странната, но безкрайно гостоприемна Ела. Бастиян е убеден, че суровият пейзаж на Исландия ще успее да вдъхнови неговата звезда да напише най-доброто възможно криминале. И се оказва прав, макар не по начина, по който го са го очаквали и двамата.
Хусафьордур е малко градче, в което не се предполага да се случва нищо по-сериозно от кражбата на нечия лодка или незаконна продажба на алкохол. Но под привидното спокойствие бушуват опасни течения и още с пристигането на Хана се случва… убийство.
Тор, племенник на Ела и син на един от най-богатите хора в градчето, е намерен мъртъв в океана, а само Хана и местният полицай Виктор се съмняват във версията за инцидент. Сякаш цялото градче, донякъде дори и самият Виктор, предпочита всичко да мине възможно най-бързо и да бъде забравено, като много други неприятни случки преди. Да не говорят за дадено нещо е техният начин да повярват, че не се е случвало. Никой не отваря дума за страха на Тор от вода, за неумението му да плува, за раната зад дясното му ухо. Сякаш бързат да погребат случая дори преди жертвата.
Не и Хана, която започва да задава въпроси. Твърде много въпроси!
Смъртта на Тор поражда редица естествени или странни реакции у местните и последващи любопитни събития в изолираното исландско общество. Достатъчно любопитни, за да събудят интереса на Хана и да я направят мишена за неприязънта на не един и двама души и дори за ловната пушка на истинския убиец, когото май никой не познава.
Какво крие Джони – най-добрият приятел на Тор, и защо се опитва да убие баща му Егир в деня на поклонението? Защо Ела ненавижда Егир така яростно? Какво има предвид Маргарет – съпругата на Виктор, – когато споменава многото тайни на градчето, за които жителите му предпочитат да мълчат? Ами Ела? Какво крие зад заключената врата на кабинета си, при условие, че никога не заключва дори входната врата на дома си? И каква е връзката на местния алкохолик Гизли с цялата странна история около тази ненавременна смърт на един млад човек?
Хана всъщност няма причина да се забърква в местните истории, но решава, че убийството на Тор е отлична основа за криминалния роман, който трябва да напише, а не успява дори да започне. А да изгуби писателско предизвикателство точно пък от Йорн Йенсен звучи толкова непоносимо, че е готова да поеме редица рискове в името на победата. Много скоро обаче затъва толкова надълбоко в разследването, колкото не е подозирала, че може, и не е сигурна, че иска. И не само в разследването. Потъва в любов за пръв път от години. За пръв път успява да преодолее страха си от близост с някого, но дали не е избрала грешния човек?
Може да се каже, че "30 дни мрак" всъщност е криминален роман за писането на криминални романи и за това как понякога животът се движи по литературните закони за писане, независимо колко дразнещо е това за хора като Хана.
Авторката Джени Лунд Мадсен е магистър по операторско майсторство и от 2009 г. работи като сценарист на филми и сериали. "30 дни мрак" е първият ѝ роман, с който печели и наградата "Харалд Могенсен" за най-добър датски криминален роман на годината.
Вечер на талантите, концерти със звездни изпълнители, автокино, изложби и развлечения за деца ще зарадват жители и гости на Мизия в дните от 2-ри до 9 август. Проявите са част от тазгодишните традиционни панаирни дни в града. Програмата е богата и включва забавления за всички възрастови групи, обясни за Радио ВИДИН Кристине Декова от Община Мизия,..
Българка и нейното семейство бяха сред участниците в юбилейното издание на фолклорния събор "На мегдана на другата България", който се провежда зад граница. Тя се казва Андриана Радиум Миткова и е родом от Благоевград, но детството ѝ и първата съзнателна част от живота ѝ преминават в Бяла Слатина, откъдето са родом нейните родители. С..
Нов начин за разплащане е въведен за синята зона във Видин. За улеснение на гости и жители на града плащането може да се извършва и чрез така наречените QR-кодове (кюар кодове), които може да бъдат сканирани с помощта на камера на мобилен телефон и чрез бърз достъп да ви насочат към разплащателна платформа. Самите стикери с QR-кодовете може да бъдат..
В рамките само на няколко дни миналата седмица ни напуснаха три големи имена в музиката – британският оперен тенор Дейвид Рендъл , британската джаз певица Клио Лейн и американският джаз тропетист и композитор Чък Манджиони . Рендъл е велик интерпретатор на Моцарт, както и певец, изключително подходящ за роли от италианския белканто репертоар...
Детска книжка, вдъхновена от старите торлашки къщи и техните истории, излезе от печат. Автор е преподавателят по архитектура доц. Милена Маркова от Училището по архитектура към университета в Портсмут, Великобритания. Вече две години доц. Маркова и ръководен от нея екип от млади учени проучват торлашките къщи във Видинско и съседния пограничен..
Поредно лято с високи температури - все по-редки са валежите, а градушките не са изключение. Те са едно от най-непредсказуемите природни явления, които могат да нанесат сериозни щети върху лозовите насаждения само за минути. Затова и адекватните действия след градушка са особено важни за възстановяване на лозето и минимизиране на загубите, каза в..
Все по-често говорим за обезлюдяването на селата, за младите хора, които заминават в търсене на по-добър живот и за това как земята остава пуста. Но все още се срещат и други истории, като тази, която ще ви разкажем. Истории за хора, които избират да останат, да се върнат към корените си и да градят бъдещето си там, където други виждат само..