"За да се замрази минималната работна заплата, трябва да се промени оттук нататък нормативната рамка. Тъй като недалновидната политика на последните парламенти, в които нямаше правителства, които да мислят дългосрочно, доведе дотам, че се приеха едни промени в Кодекса на труда, които имплементираха както дявола евангелието една директива препоръчителна на ЕС, която дори не е директива, а препоръка, в която се твърди, че нивото на МРЗ трябва да отговаря на 50 % от средната работна заплата. В тази препоръка е отбелязано, че това не е единственият критерий. Други такива са медианната работна заплата, която е далеч по-обективен измерител за това какво е средното заплащане в дадена държава. Там за критерий е посочен и производителността на труда - нещо, което беше игнорирано от българските депутати, които просто въведоха 50 % от средната работа заплата. Тук влизаме в много опасен спираловиден кръг на увеличение на МРЗ, тъй като е нормално всяка следваща година средната работна заплата да продължи да расте, най-вече заради високата икономическа активност в големите областни центрове и София. Това означава, че МРЗ ще расте не на базата на преценка за това какво е най-полезно за работещите и икономиката, а на автоматичен механизъм. Нататък може да се стигне до момента, в който МРЗ в страната е равна на средната работна заплата в области като Видин. Това е изключително вредно за работещите във Видин, това лишава от възможност областта да привлича допълнителни инвестиции. Когато един работодател е принуден да заплаща еднакво заплащане, независимо в коя част на страната развива своята дейност, то е нормално той да предпочете по-развити от гледна точка на инфраструктура и на необходима работна ръка области, вместо да се насочи по-перспективни, каквато би могла да бъде Видин, ако провеждаше самостоятелна политика по отношение на привличането на инвеститори и на определяването на минималното заплащане".
Административното повишаване на нивото на заплащане категорично не отговаря на нивото на икономиката, аргументира се експертът.
Урок по география "Среща на народите" спечели първо място в Националния конкурс за учители за добра педагогическа интердисциплинарна практика "Географията и другите науки в един урок". Той се проведе във видинското училище СУ "Св. Св. Кирил и Методий" и бе подготвен от екип учители, в който бяха Стефан Петров, учител по..
"Панорама на средното образование", организирана от местното Регионално управление на образованието, се провежда във Видин. На събитието всички учебни заведения от областта представят утвърдения си държавен план-прием за 8 клас за учебната 2024/2025 година по разнообразни начини и чрез презентации и рекламни материали. Панорамата бе..
Вторият фестивал на детския театър „Вълшебното килимче“ ще се проведе в Бяла Слатина на 18 май. Организатори са читалище "Развитие 1892" и община Бяла Слатина. Целта на фестивала е да се развива детското въображение и актьорските умения на децата. Участие са заявили около 15 учебни заведения от общината, каза главният..
Горица Маджарска, учител по история и гражданско образование във врачанското СУ "Козма Тричков", спечели наградата "Стоян Михайловски" за 2024 година в категория "Класен ръководител". Отличието е учредено през 2012 година от Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Целта е да се отдаде заслуженото уважение на съвременните български..
Общо 80 ученици завършиха Гимназията с преподаване на чужди езици "Йордан Радичков" във Видин . За десети път беше връчена статуетката „Криле“, която е наградата на училищното настоятелство. Дело е на скулптора Светлин Николаев и символизира разтворената книга на познанията, с която политат мечтите. Директорът Боянка Никова пожела на..
Още един повод да се гордеем за пореден път с видинския марионетист Теодор Борисов , познат по света като "Il grande Lupo bulgaro" , големият български вълк, тъй като той получи специална покана от министъра на културата на Република Еквадор . Тео е поканен да ръководи интензивен курс на обучение в рамките на Международния куклен фестивал,..
Голяма част от учителите са над средната възраст за страната, но има и много хора, които завършват педагогически направления в университетите в момента. Въпросът е, че голяма част от тези хора не искат да станат учители, а още по-голям проблем е, че тези които влизат в системата много бързо се отказват от професията. 70% от младите преподаватели не..