Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Еднодневна школа за деца организираха от КСР"Дунав-Видин"

Снимка: Радио Видин

Безплатни занимания за децата организираха от Клуба по спортен риболов "Дунав-Видин". Искат така да ги увлекат, за да прекарват повече време сред природата. Казват, че риболовът е цяла наука и започнаха с първите уроци.

За Иво Вълов риболовът е начин на живот и мислене, не само хоби. Затова иска да го предаде на по-младите.

"В моя случай е спорт, с който искам да покажа на децата, че има и друг свят освен виртуалния, в който днешното поколение - на 10 до 16, 17 години, е свикнало да бъде."

От Клуба по спортен риболов започнаха еднодневни занимания с децата на брега на Дунав.

„Идеята дойде от всички тези дечица, които посещават река Дунав и  ловят с въдици - дали ще бъде на плувка или метода, който направихме днес, т.е. риболов с кошничка. В моя случай аз го практикувам предимно него и затова реших, че ако искат още повече да се влюбят в този спорт, в този риболов, може да им организираме едно еднодневно училище, което е свързано с основите на фидер риболова, което както казах представлява риболов с кошничка, с която се вкарва определено количество храна във водата. Риболовът за мен е наука, която обединява абсолютно всички науки в едно - химия, физика, география, математика. География- трябва да изследвате дъното, химията- когато бъркате захранките, физиката – къде да метнеш, как да метнеш, когато има вятър. Математика- на колко време трябва да презамяташ. Това учи на дисциплина.“

Антонио е увлечен по риболова отскоро. Прекарва времето навън с баща си и оценява ползите.

"Навън мога много повече неща да правя, отколкото вкъщи и ме привлича това, че като хванеш риба, чувството не е каквото като си минеш нивото на играта. По принцип аз не съм риболовец на фидер. Повече съм спинингар  и ми харесва да науча нещо ново тук, защото колкото повече, толкова по-добре."

"Риболова ми е страст на мен от дете и както съм бил аз сред природата, ходил съм за риба на всякакви прекрасни места, така искам и него да науча," обяснява бащата на Антонио - Радослав.

Сред младежите има и такива като Лъчезар, който вече се готви за състезание, но винаги има какво да научи от по-опитните.

"Доста редовно съм тук, главно на Дунав и в момента съм започнал, други ден ще е първото ми състезание на закрит водоем. Научих и нови неща, повечето ги знаех.“

Любослав Петров от Клуба по спортен риболов си спомня първите си опити с въдица в ръка.

"Горе долу на тяхната възраст, даже по-малък бях, 6-годишен, когато дядо ме заведе за първи път за риба на Дунав.  От тогава ми е страст и като видя дете, че лови риба, искам да се развива, да усеща удоволствието от риболова."

Заниманията за децата ще продължат, а от Клуба по спортен риболов вече се готвят за следващия урок.

БНР подкасти:

Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

Милена Вълкова: Италианско вдъхновение в сладкарница във Видин

Понякога ви представям чужденци, които са избрали да живеят  по нашите ширини, но освен тях са ми интересни и българите, които са се завърнали от чужбина в родния Северозапад. Наскоро попаднах на една публикация във Фейсбук на Милена Вълкова , която пишеше така: "Ciao amici, казвам се Милена и преди месец сбъднах своята най-голяма мечта - да имам..

публикувано на 10.06.24 в 17:00

Проблемът чупливи зъби

Проблемът чупливи зъби се наблюдава и при децата, и при възрастните. Това каза в "Час при зъболекаря" лекарят по дентална медицина д-р Олга Папушева и обясни кои са факторите, които могат да доведат до него.  "При възрастните чупенето на зъби се получава, когато един зъб е изстрадал достатъчно много - бил е жив, впоследствие е бил умъртвен,..

публикувано на 10.06.24 в 16:22

Автоинструктор: Предложението за ограничаване на броя на изпитите за шофьорска книжка е адекватно

От Министерството на транспорта предвиждат ограничаване на броя на изпитите на кандидат-шофьорите . Те ще могат да се явяват максимум четири пъти за шест месеца, а ако и четвъртият път е неуспешен, обучението трябва да започне отначало. Това обяви служебният министър Георги Гвоздейков по време на дискусия за пътната безопасност.  Как гледат..

публикувано на 10.06.24 в 14:00
Драматично-куклен театър - Враца

Започва Националният фестивал на малките театрални форми във Враца

Тридесет и четвъртото издание на Националния фестивал на малките театрални форми ще се проведе от 10-и до 16 юни във Враца. В програмата са включени 14 постановки, които ще представят разнообразни жанрове и теми. Селекцията е на драматурга на Народен театър „Иван Вазов“ Мирослава Тодорова и театралните режисьори Дина Маркова и Благой Бойчев. Това..

публикувано на 10.06.24 в 13:00

В "Музикална зона" слушаме Amy Winehouse

Огромна, бухнала прическа, която на английски наричат beehive (от англ. „пчелен кошер“); плътна и силно извита очна линия; крехко, слабо  тяло; глас- чудо; наркотици и алкохол... Най- вероятно свързвате Ейми Уайнхаус с всичко това. Една от най- талантливите певици в историята на британската музика почина на 27 години от сърдечен пристъп, предизвикан..

публикувано на 10.06.24 в 09:00

В страданията Бог ни посещава

В шестата неделя след славното Христово Възкресение - Пасха, Църквата възпоменава събитието от Новия Завет, известно като "Изцелението на Слепия". "Ние людете често си мислим, че сме създадени изключително за радост в света, но никога не можем да се откъснем от мъката и страданията като наша неизменна жизнена съдба. Човешкото сърце..

публикувано на 09.06.24 в 08:00

Да помогнем на Галя от Дондуково

Кампания в социалната мрежа помага на млада жена от монтанското село Дондуково . Галя Маринова страда от заболяване, за лечението на което лекарите у нас не могат да помогнат. Предстоят генетични изследвания в Турция. Те ще дадат информация за най-правилната терапия за Галя, каза съпругът ѝ  Андриян Маринов . "От миналата година започнахме..