Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Буферният паркинг край Видин е факт, неясно остава как се организира движението

4
Снимка: Радио ВИДИН

Буферен паркинг за тирове е изграден преди подхода към Дунав мост 2, от 15 май вечерта вече работи. Ден по-късно на среща на транспортните фирми от Видинска област притеснени шофьори се поинтересуваха каква собственост е, каква е организацията на движение, могат ли камионите на видински фирми да не престояват на него. 

"Никой не може да ни каже държавен ли е, частен ли е, какъв статут има, как ни спират, защо ни спират, какво ни се случва. Няма отговори... Ние страдаме само ние, те хората отвън са добре, ние във Видин ще страдаме много. Кой ще ни защити нас?", каза Николай Тодоров- превозвач.

"Във Видин е от днес, в Русе е от преди повече от месец. Най- старият е на Капитан Андреево. Той функционира от близо две години и половина. Държавата не е построила досега един паркинг по граничните пунктове... един. Без да знам собствеността тук, съм сигурен, че не е държавен. Вие коректно задавате въпроса- тези, които са от другаде, са добре, ние, обаче какво правим... Тази инвестиция, който и да я е направил, в момента, в който България бъде приета в сухопътен Шенген, отива на кино", коментира Йордан Арабаджиев- изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

Проблемът за видинските шофьори обобщи Андрей Андреев- видински превозвач:

"Според мен, проблемът на видинските превозвачи е, че всеки един от нас си има база и защо трябва да ходим в буферния паркинг. Което мисля, че до няколко дни ще го регулираме това нещо с представители на Община, полиция, Областна управа, управителят на паркинга и мисля че няма да има никакви проблеми. Никой няма нищо против да плати 15 лева нормална цена. Той, ако стои на опашката 5-6 часа, този камион ще си изгори в нафта тези пари..."

На въпроса кой има право да спира тежкотоварните автомобили от пресцентъра на ОДМВР- Видин ни отговориха, че за пропускателният режим от и към буферния паркинг би следвало да отговаря управителя на паркинга. Задължения на органите на реда е да реагират на сигнали за ПТП, както и да съдействат за регулиране или подпомагане на трафика при тапи на пътя.

Седмица след като заработи буферният паркинг, потърсихме и шофьори, които чакаха на опашка на околовръстния път преди паркинга: 

"За първи път ще влизаме сега. Нямаме си представа каква е организацията, какво се случва... То е същото да стоим тук. Плаща се 15 лева за българите, 15 ли е, 20 евро за чужденците. Стоиш и чакаш пейджърът да изпищи и да се редиш още няколко часа да излезеш от паркинга. И си отиват по две денонощия. По-рано влизахме за едно, сега влизаме за две. Те като не работят там на митницата, ако ще хиляда паркинга да направят, все тая... Колегата оня ден 4 часа не е могъл да излезе... За първи път съм... Колеги казаха, че от една седмица има. Трябва да вляза задължително. Номер дават и като ти дойде номера, излизаш за границата..." 

Буферният паркинг е изграден на площ от 70 декара, на него могат да бъдат паркирани 550 камиона. Има изградена административна сграда на вход/изход, баня, тоалетни, има интернет, ресторант, магазин в процес на изграждане, обясниха Цветелин Петков и Георги Жеков- служители в буферния паркинг:

"Малко преди самия мост, има светофар, който е малко преди моста, на който трябва камионите да влизат. Има светлина червена и има знак зелено за на дясно, който трябва да е паркингът. Когато паркингът е пълен, свети червено и те трябва да влезнат в самия паркинг. Защото вътре има преди тях камиони, които чакат реда. Не е задължително да се влезе в паркинга. Всеки господин шофьор, госпожа на тир, може да влезне по желание. Ако не иска, записва предния номер, който е на автомобила преди него, гледа този номер и си следи реда. След като излезнат всичките от паркинга и дойде този номер за излизане, тя или той може да излезе от паркинга. Стои си някъде, чака си и си следи номера на автомобила, който е бил преди него. Който иска да влезне, влиза, взима си пейджър, който му се дава на входа, той е с номер и издава аларма. Като му дойде реда, времето, му се издава аларма, пейджърът издава звук, вибрации и той се нарежда за изход. Това е цялата процедура... Засега не сме намерили някакви основателни причини да не мислим, че върви реда. Това е цялата организация, точно заради това камионите да не са на улицата, а да са в паркинга. Който няма желание да бъде в този паркинг, не му се налага някаква, нали насила да му се наложи да присъства вътре в самото съоръжение, може да си вземе реда, както каза колегата и да напусне..."

Радио Видин изпрати въпроси до пресцентъра на АПИ, Областния управител на област Видин, кмета на Община Видин, директора на българо-румънското дружество "Дунав мост Видин-Калафат" и очакваме отговори от институциите за организацията на движение, собствеността на буферния паркинг, целта на инвестицията и други. 

Към този момент единствено от пресцентъра на Община Видин отговориха: "Подробен устройствен план е приет с решение на Общински съвет-Видин, одобрен със заповед на кмета на Община Видин д-р Цветан Ценков. Издадено е разрешение за строеж. Обектът е въведен в експлоатация с акт 16 от 14.05.2024 г. с приемателна комисия на Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК). Площта на имота е 116 394 кв.м. Името на фирмата-собственик е „ДАНУБИЯ ЛОГИСТИК ВИДИН" ЕООД."

Повече може да чуете в звуковия файл. Радио Видин ще продължи да следи темата. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

Завърши проект за обновяване на улично осветление във Видин

Проект за модернизация на улично осветление приключи във Видин . Монтирани са близо 1000 лед осветителни тела. Проектът е на местната управа и се финансира по Националния план за възстановяване и устойчивост. "Средствата по него са 466 899,31 лева", подчерта Десислава Тодорова , заместник-кмет по европейски политики и инвестиции...

публикувано на 07.01.25 в 17:25

Образователен медиатор от Крушовица с грамота за принос към правата на човека

Образователният медиатор в ОУ "Христо Ботев" във врачанското село Крушовица Радослава Спасова бе номинирина за наградите на Български хелзинкски комитет за принос към правата на човека и правозащитността. Тя получи почетна грамота от председателя на журито.  "Бих казала, че тази почетна грамота не е само за мен, тя е за всички..

публикувано на 07.01.25 в 14:15
Мая Асенова (вляво), класирала се на I място и Натали Иванова, заела II място в конкурса.

Ученичка от Монтана спечели първо място в конкурс за Вапцаров

Дванайсетоклсаничката Мая Асенова от Финансово-стопанската професионална гимназия в Монтана се класира на първо място в раздел "Литература", категория "Есе" в конкурс на тема: "За него - Живота - направил бих всичко", организиран от Първо основно училище "Никола Вапцаров" в Берковица. Инициативата е посветена на 115 години от рождението на поета..

публикувано на 07.01.25 в 13:00

Етиен Леви в "Час при зъболекаря": Красивата усмивка е задължителна

Известният изпълнител, музикален педагог и политик Етиен Леви гостува в рубриката "Час при зъболекаря" и разказа за някои от първите си срещи с лекар по дентална медицина. Преди да поеме по пътя към музикалната сцена и да стане част от вокална група "Трик", бъдещият певец често посещавал зъболекарския кабинет, тъй като и той като всички останали..

публикувано на 07.01.25 в 11:36

Цената на детското щастие

Днес на фокус поставяме рождените дни, но не при кого да е, а при тези, които най-нетърпеливо чакат заветната дата, а именно децата. Едва ли има човек, който като дете да не е питал поне около стотина пъти, а колко още дни има до рождения ми ден. Сигурна съм, че това е най-чаканият момент при децата, по-чакан дори от Коледа. Все пак говорим за..

публикувано на 06.01.25 в 15:05

Кои са по-значимите постижения в медицината през 2024 година

Нов медикамент, забавящ развитието на болестта на Алцхаймер, и ново лекарство за лечение на шизофрения са сред постиженията през изминалата 2024 година в областта на медицината в световен мащаб . В резултат от работата на учените са постигнати и други пробиви, които ни дават надежда, че можем да бъдем по-здрави и да живеем по-дълго. Проф...

публикувано на 06.01.25 в 14:00

Как преминават шофьорите в Румъния след приемането ни в Шенген

Частният паркинг, който служеше за буферен на Дунав мост при Видин е полупразен след отпадането на задължителния граничен контрол с Румъния. Още от средата на декември е изключен светофарът, който насочваше трафика. Организацията на движението се подпомага от дежурни екипи на МВР - Видин.  Частният паркинг, където преди се отклоняваха..

публикувано на 06.01.25 в 13:50