Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Народният представител от "Възраждане" публикува видеоклип с огромните дупки на пътя между Монтана и Враца

Петър Петров: Пътят Видин-Ботевград се бави заради стремежа към еврозоната

Управляващите не желаят да инвестират в скоростния път, за да намалят изкуствено дефицита и да чакат конвергентния доклад

Снимка: личен архив

Народният представител от "Възраждане" от Монтана Петър Петров публикува видеоклип с огромните дупки, които са се появили по международния път Е-79 между Монтана и Враца. Той обясни, че само за няколко километра по тази отсечка е преброил над 100 дупки, които са предпоставка за пътни произшествия: 

"През последните две години изключително много пъти съм сезирал всеки един министър на регионалното развитие и благоустройството за необходимостта от цялостно преасфалтиране, а не просто кърпене на дупки, за различни републикански отсечки, включително и за въпросната, която се води първокласен, но само на хартия, републикански път. За последните две години съм подал множество сигнали, повечето от тях съм защитавал и от трибуната на Народното събрание. Включително и за този случай, който публикувахме във видео, съм внесъл искания до двама министри. Едно искане до министъра на регионалното развитие освен да го преасфалтират, докато това се случи да направят предупредителна пътна сигнализация, защото шофьорите нямат никакви предупреждения, че там има огромни кратери. Освен това сезирах и министъра на вътрешните работи да сложи патрули, които да регулират движението. Последната информация, която имам, е, че в последствие до село Трифоново, една малка част, е преасфалтирана, но по-голямата част не е пипната, защото всичко в България се прави на парче."

Той добави, че и редица други пътища в Северозапада се нуждаят от основен ремонт.

"За отсечката от Лом до Козлодуй, която попада в моя избирателен район, само за миналата година два пъти съм сезирал както служебния министър Иван Шишков, така и Андрей Цеков, редовния министър, за нуждата от цялостно преасфалтиране на този пътен участък. Миналата седмица с нашия депутат от Враца Ивайло Папов внесохме пък писмен сигнал за състоянието на отсечката Бяла Слатина-Кнежа-Плевен, през която ми предстои да премина утре. И ние, народните представители, пътуваме през тези отвратителни отсечки, които не се ремонтират заради бездействието на АПИ, и също носим този риск да увредим здравето и живота си на тези отсечки. Правим всичко, което е възможно, за да може изпълнителната власт да ги ремонтира."

Петър Петров заяви още, че се надява тежкотоварният трафик да не бъде пуснат отново през старопланинския проход "Петрохан", защото това допълнително ще усложни пътната безопасност в региона.

"Последните две лета участвах няколко пъти в масови протести, инициирани от пътуващи и от местни жители, за да не се допускат тирове. Току що слязох през прохода и все още няма пуснати тежкотоварни камиони. Дано тази заповед, която е от началото на януари, не бъде приведена в действие, тъй като е изключително рисково да преминават тежкотоварни камиони през "Петрохан". В допълнение на това видях, че хоризонталната маркировка, особено в северната част, липсва. Ще внеса веднага искане до министъра на регионалното развитие АПИ да направи съответните обозначения."



Защо се бави вече 6 години строителството на пътя Ботевград-Мездра, което е причината за лошото състояние на обходите и тежките пътни инциденти?

"По същата причина, поради която от 6 години всяко едно правителство се опитва да вкара България в еврозоната. Не желаят да има бюджетни разходи за пътища, тъй като това са най-големите разходи от капиталовите, за да може бюджетното салдо да е с до 3% дефицит, което е условие за приемането на България в еврозоната. Това е причината да не се вършат сериозни ремонти, от каквито обаче се вижда, че имаме жизнена нужда особено тук - в Северозапада. Ако си спомняте, бившият министър обещаваше по време на парламентарен контрол, че пътят ще бъде отворен декември месец. Това не се случи. Сега министърът на регионалното развитие Иван Иванов обещава, че това ще стане юни месец. Там проблемът със свлачищата се оказа, че е сериозен и съм песимист, че ремонтът ще приключи юни месец. За да пътуват българите по хубави и безопасни пътища, трябва да се правят инвестиции, каквито виждаме, че АПИ не прави. Заради това ние от "Възраждане" декември месец внесохме проект за промени в Закона за пътищата, за да може да има т.нар. регресна отговорност на ръководителите на тези институции, които стопанисват пътищата, когато проявяват престъпна небрежност и бездействие да ги ремонтират. Така както във видеоклипа, видян от 250 000 души, с тези дупки, в които ако удари кола, не се знае човекът дали ще оцелее."

Петър Петров добави, че по същата причина закъснява строителството и на останалите отсечки от новия път - Видин-Монтана и Монтана-Враца.

"Правителството не желае да инвестира в скоростния път, който бързо да поеме този наистина сериозен международен трафик. Не желаят да вложат инвестиции, за да се осигури здравето и животът на пътуващите. Вместо това режат всички бюджетни разходи, само и само за да намалят изкуствено дефицита и да чакат конвергентния доклад. Това е причината да не се инвестира в тези наистина важни пътища. Най-големият проблем за възникването на пътнотранспортните произшествия е, че караме по лоши пътища и единствените отговорни за това са правителството и АПИ."

Повече - в прикачения звуков файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още
Михаил Кръстев

Михаил Кръстев: Еврото не е панацея за проблемите с финансите

Държавните финанси на България са завършили 2024 г. с дефицит от точно 3% от БВП, вмествайки се в правилото за устойчиви публични финанси на Европейския съюз.  Това показват предварителни данни на НСИ и Евростат за бюджетния баланс, измерен по европейската методология.  Така страната се доближава крачка по-близо до еврозоната, като шансовете..

публикувано на 24.04.25 в 10:00

Защитени ли са правата на жените у нас?

Програмата бе представена преди дни, а бюджетът и е над 4,3 млн. лв. Тя дава шанс на организациите да получат между 39 116 лв. (20 000 евро) и 117 349 лв. (60 000 евро) за период до 34 месеца. Тя е част от проект, чрез който Български фонд за жените ще инвестира над 8,3 млн. лв. под формата на директно финансиране в рамките на три програми и..

публикувано на 23.04.25 в 10:45

Стигат ли ни доходите?

Успява ли ръстът на доходите да компенсира инфлацията? Най-коректният измерител дали постепенно забогатяваме, според експертите, е покупателната способност. Това е накарало специалисти от асоциация "Активни потребители" да направят проучване, в което да сравнят цени и доходи в България през последните 20 години. Те са прегледали данните за периода..

публикувано на 22.04.25 в 11:39

Отец Рафаил: "Възкресение Христово е централното събитие в човешката история"

Възкресение Христово е, може да се каже, централното събитие в човешката история, защото от времето на античността са казвали едва ли не, че самото християнство е остаряло като религия и скоро ще изчезне. Ние виждаме, че минават различни цивилизации, развитието на различни езици, философии, теории, обаче остава само едно нещо неизменно и това..

публикувано на 21.04.25 в 11:22

Дълги дел- селото с народен гастроном и съхранени традиции

Екипът на радио Видин се отправя към село Дълги дел. Намира се в  община Георги Дамяново,  област Монтана. Планинско село, разположено по горното течение на река Огоста, почти на границата със Сърбия.  Селото има древна история.  Смята се, че е възникнало по време на римското владичество. Римската империя е водила тежки битки за завладяване на..

публикувано на 18.04.25 в 11:10
Яница Петкова

Яница Петкова: Действията на опозицията са в пряка полза на управлението

С трус във властта ще се запомни настоящата седмица. ДПС на Ахмед Доган оттегли подкрепата си от управляващото мнозинство, защото не желае да подкрепя модела "Пеевски" на корупция и конституционален произвол.  От ГЕРБ, БСП и ИТН декларираха, че остават непоколебими в решимостта си да изпълнят приоритетите и ангажиментите, поети пред българското..

публикувано на 17.04.25 в 10:00

Може ли да бъде намален делът на сивата икономика у нас?

Делът на сивата икономика в България расте и вече е 34.6%. До 2017 г. у нас е налице умерен, но стабилен спад на сивата икономика от близо 32% до 30%. С идването на пандемията има рязко увеличение до 32.9%, а през 2023 г. неформалната икономика в страната вече има дял от 34.6% от БВП. Това е най-високото ниво за ЕС, равняващо се на 60..

публикувано на 16.04.25 в 10:45