В Кула ще се реализира обществена поръчка чрез безвъзмездна финансова помощ (БФП) в рамките на инвестиция „Енергийна ефективност в сграден фонд" по процедурата „Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищния сграден фонд – Етап I". Финансирането е по Националния план за възстановяване и устойчивост, каза за Радио Видин Илинка Найденова от общинската администрация:
„Община Кула има одобрено едно проектно предложение, това е многофамилна жилищна сграда на улица „Иван Кръстев". Сградата е построена през далечната 1970 година на седем жилищни етажа и е в много лошо състояние. Това състояние на сградата е причина собствениците да се организират и да подадат документите си. Възложено е енергийно обследване за тяхна сметка на цялата сграда от което е получен доклад и сертификат за енергийните характеристики на сградата в експлоатация. Сградата е с площ от 275 квадратни метра.
Приключила е процедурата за избор на изпълнител, общината има сключен договор с фирмата. В момента тече процедура по изготвяне на работния проект за прилагане на енергоефективните мерки. До края на месец юли трябва да получим готовия проект, след което следват технически процедури, съгласуване с експлоатационните дружества и евентуално разрешение за строеж на обекта. Общината е планирала всичко това да се случи до края на август и от 1 септември да започне истинското изпълнение. В момента тече процедура за избор на изпълнител за строителен надзор. Краен срок на проекта е 30 юни 2026 година".
Целта на проекта е да се постигнат минимум 30% спестяване на първоначалната енергия за всеки обект от жилищната сграда, както и подобряване на условията и качеството на живот на жителите.
Безработицата в община Враца е с 2 процента под средното ниво за страната, това показват данните на бюрото по труда в града под Околчица за юни. В края на шестия месец от годината хората без постоянни доходи са били 3.07 на сто при 5.09 процента за страната. В абсолютни стойности това означава, че през юни без занимание във Враца и селата от общината..
Молебен за дъжд правят във вършечкото село Долно Озирово утре. Ритуалът "Пеперудата" е част от програмата на фолклорния фестивал "Илинден". За седма поредна година фолклорни състави от цялата страна се събират в Долно Озирово за феста „Илинден". На 20 юли църквата почита "Свети пророк Илия". Светецът е покровител на светкавиците и гръмотевиците и..
"Лятно кино под звездите" събра десетки жители и гости в Община Ружинци на най-доброто от българското кино . Фестивалът на българското кино на открито се проведе в селата Ружинци, Д реновец и Бело поле, разказва Александър Александров, кмет на община Ружинци : "Първата година стартирахме с три прожекции, следващата година..
Първите глоби за шофиране в аварийните ленти на магистралите чрез използването на тол камерите ще бъдат налагани от днес. Техническите средства вече са синхронизирани със системата на МВР. По този начин водачите, които шофират в аварийните ленти, ще бъдат заснемани и санкционирани. От страна на Агенция "Пътна инфраструктура“ и на Пътна полиция е..
В общинския съвет във Видин е внесено предложение за удостояване на патриарх Даниил със званието "Почетен гражданин на Видин и общината" . Инициативата е на Богомил Петров, който също е почетен гражданин, каза общинският съветник Милен Милчев , член на комисията по символика. "Аз се присъединих към вече подетата инициатива от Богомил..
Чудотворна двойна икона на Света Богородица ще бъде посрещната днес, 19 юли на площада в село Антимово. Древната икона нарисувана в Атон през Х - ХI век, която се съхранява в манастира "Дохиар", Света Гора, може да бъде видяна в 19 ч. Предвидена е и лития с Чудотворната икона през селото и въвеждането и в Храм "Св. вмчк. Георги". От кметството в селото..
Традиционният международен събор на прохода "Кадъ Боаз" при селата Салаш, България и Ново корито, Сърбия ще бъде открит официално днес, 19 юли от 10:00 часа. Предвидена е церемония по тържествено отваряне на границата с поднасяне на венци от представители на двете гранични общини. От 11:00 часа с празничен водосвет и приветствие от кметовете на общините..