Илиан Петров е колоездач, от онези, които обичат да карат велосипеди, но не само за удоволствие, а и като начин за придвижване. За него каузата за бул. „Витоша е битка:
„Когато се решаваше булевард „Витоша“ да бъде абсолютно пешеходен, нямаше широко обществено обсъждане. Значи, това е главната улица в града и би трябвало да се обсъди от доста голям кръг от хора. Този проблем, естествено, Столичната община тогава си направи обсъждането по някакъв начин, на който са отишли само заинтересованите и тесен кръг от НПО-та и граждани“, каза пред БНР Петров и доплни:
„Булевард „Витоша“, според мен, задължително трябва да пропуска и велосипедисти. В момента животът на велосипедистите е поставен в опасност, докато се обикаляме булевард „Витоша“ в съседните преки. Столичната община нарушава правото ни на свободно придвижване и нарушава правото ни животът ни да е в безопасност. В посока Съдебната палата всичките успоредни преки се задръстван в „Алабин“. Велосипедистите, които се опитваме да минем по оста север-юг, трябва да направим завой на 90 градуса по „Алабин“, където е пълно с трамваи в това посока и винаги има коли", разказа за перипетиите на велосипедистите Петров.
„Проблемът със свързаността на велоалеите е съвсем отделна тема. Няма отсечка, която да свързва северната велоалея, която минава от квартал „Надежда“ към гарата, с южната част, която отива към „Южен парк“ и „Лозенец“ и другите квартали. Късият участък по самия булевард „Витоша“, който е пешеходен, не е нужно да е бърз участък за велосипедисти. Там велосипедистът и с 5 километра в час да се движи и аз държа да има някакво ограничение там.
Да, но задължително трябва пешеходците на „Витошка“ да останат с предимство. Велосипедистите да се съобразяват с тях и да не се развиват високи скорости. И това трябва да се контролира всеки ден", смята още любителят на колелото.
На запитване на „Хоризонт“ от Столична община по темата от две седмици отговор все още няма.
Според Илиан Петров пред общинарите и наемателите на заведенията обаче стои важният въпрос как трябва да се възприема градската среда:
„Ще направим подписка, входирана в Столичната община. Тука не става дума за насъскване пешеходци срещу велосипедисти. Става дума да обясним на пешеходците, че ние искаме едва една шеста от булеварда, че обещаваме как да се придвижваме там".
"Ние от дълго време очакваме алтернативен маршрут на бул. "Витоша", а съседните улици не са подходящи", коментира темата пред БНР Иво Делин от "Велоеволюция".
"Ние от сдружението не сме изостаили този въпрос, изостави го Столична община, като преди да се премахне велоалеята по бул."Витоша" в пешеходната и част, това беше вторият най-натоварен маршрут от велосипедисти в София", припомни Делин:
"Настоявахме да се направи велосипедно трасе, обхождащо пешеходната част, но тогава почна строежът на метрото, и там беше затворено за три години. Направи се една противоположна велоалея, но тя не може да се ползва", смята още Делин.
А как ще бъдат общетени собствениците на автомобили във Варна, след като преди дни заради поройните дъждове, върху колите се срути велоалея и подпорна стена в морския град:
Бела Бенова е фотограф и пътешественик по морските фарове на Европа. Автор на книгата "По пътя на пулсиращата светлина". Няколко изложби по темата. "Връщаме лентата" точно 18 години назад, когато Бела поема на първото си пътешествие, следвайки пулсиращата светлина на българските черноморски фарове, а светлината бързо я повежда към съседна..
УНСС набира стажанти за програма "Езиков приятел" в подкрепа на деца мигранти. Стажантска програма "Езиков приятел" е насочена към студенти, които желаят да допринесат за социалната интеграция и успешното развитие на деца мигранти в България. Инициативата се реализира в рамките на проекта Language Buddy. Програмата търси мотивирани и..
София заема последното, 36-о място в международна класация на мрежата "Чисти градове" за безопасно придвижване на деца и подрастващи. Оценката ни е три пъти по-ниска дори от предпоследния в подреждането . В класацията участват големи градове и столици на държави от ЕС. Проучването "Улици за децата, градове за всички" анализира..
Александруполис е най-големиятград в Западна Тракия с най-голямото пристанище в региона . Градът, разположен недалеч от българската граница, предлага съчетание от крайбрежна атмосфера, достъпни цени и богати възможности за активен отдих и забавления, посочи за "Пътувай с "Хоризонт" Петрос Кириакидис – заместник-председател на туристическия сектор в..
Германия е най-добрата културна дестинация за туристите в Европа по данни на Световната организация по туризъ м. За българските туристи тя се нарежда на трето място след Гърция и Турция. Какво поддържа интереса на българските туристи към Германия и какво предстои през тази година? За това разказа в "Пътувай с "Хоризонт" Кристиян Салай –..
Какви са основните жалби на потребителите, как се извършват проверките, и какви реални санкции могат да понесат туроператори, които работят "на тъмно", посочи за БНР Игнат Арсенов, директор на дирекция "Контрол на пазара" в КЗП . Колко често се получават сигнали и жалби , свързани с туристически услуги и какви са тенденциите в броя им в последните..
В деня на Европа - 9 май, и когато се навършват 40 дни от гибелта на 12-годишната Сияна, която загина при катастрофа на пътя Плевен - Луковит Европейският център за транспортни политики връчи награди в памет на жертвите на пътя, но и напомнящи за общата отговорност по темата. Наградите са гласувани от 9-членния управителен съвет на Европейския..
На децата отдавна не им е интересно в училище. Това заяви пред БНР Александър Чакмаков, директор на Първа английска гимназия в София...
Към 19 часа ще излезем с официално решение за прекратяване на блокадата на градския транспорт в София. Нека първо минат комисиите на СОС,..
Ограничено е правото на децата на образование и правото на възрастните на достъп до работното място , пише в позиция Съюзът на ръководителите в..